sjukemelding,help?

du vet at når di ikke har jobb da får du arbeidsledighets trygd og ja du mister litt penger på det men da snylter du hvertfall ikk epå staten og alle andre som sitter og betaler skatt.

Tale09Henny11 skrev:
eg blei sjukemeldt kort tid før kontrakta på jobben min gikk ut grunnet stor vektnedgang i starten av svangerskapet, ned satt matlyst og at jeg rett og slett var utslitt.
Jeg fikk da sykepenger fra nav i tiden etter at kontrakten min gikk ut på jobb og frem til permisjonen min startet. Så om helsetilstanden din er slik at du blir sykemeldt så får du sykepenger frem til permisjonstart ja, så lenge legen din sykemelder deg frem til da.

Det stemmer ikke.

KristineBirgitte skrev:
Tale09Henny11 skrev:
eg blei sjukemeldt kort tid før kontrakta på jobben min gikk ut grunnet stor vektnedgang i starten av svangerskapet, ned satt matlyst og at jeg rett og slett var utslitt.
Jeg fikk da sykepenger fra nav i tiden etter at kontrakten min gikk ut på jobb og frem til permisjonen min startet. Så om helsetilstanden din er slik at du blir sykemeldt så får du sykepenger frem til permisjonstart ja, så lenge legen din sykemelder deg frem til da.

Det stemmer ikke.

jeg sier ikke at hun skal gå å sykemelde seg bare for å få sykepengene altså, men om hun av ene eller annen grunn blir sykemeldt før kontrakten går ut så får hun sykepenger fra nav frem til permisjonstart, det gjorde hvertfall jeg.
Jeg ble sykemeldt rett før jul i 1 mnd og den ble forlenget med 1 og 1 mnd frem til termin i april. Og da betalte nav ut sykepengene frem til permisjonen startet ettersom jeg ikke lenger hadde en arbeidsgiver,

mulig det bare gjelder om en allerede har rett på dagpenger, det vet jeg ikke, men kontrakten min i forkant av sykemeldingen var bare på 4 mnd, før det hadde jeg en del mnd på dagpenger.

Tale09Henny11 skrev:
KristineBirgitte skrev:
Tale09Henny11 skrev:

Det stemmer ikke.

jeg sier ikke at hun skal gå å sykemelde seg bare for å få sykepengene altså, men om hun av ene eller annen grunn blir sykemeldt før kontrakten går ut så får hun sykepenger fra nav frem til permisjonstart, det gjorde hvertfall jeg.
Jeg ble sykemeldt rett før jul i 1 mnd og den ble forlenget med 1 og 1 mnd frem til termin i april. Og da betalte nav ut sykepengene frem til permisjonen startet ettersom jeg ikke lenger hadde en arbeidsgiver,

mulig det bare gjelder om en allerede har rett på dagpenger, det vet jeg ikke, men kontrakten min i forkant av sykemeldingen var bare på 4 mnd, før det hadde jeg en del mnd på dagpenger.

Da er det som med mange andre sider av NAV, helt opp til at du kommer til rett person der inne.

En veninne av meg fikk kuttet utbetalingene sine kraftig da hun ble sykmeldt fra vikarjobben sin. Hun skulle ha den til hun gikk ut i permisjon men ble sykehusinnlagt fra uke 27 (og dermed selvsagt sykemeldt). Vikarbyrået hun jobbet gjennom fornyet kontraktene sine annenhver måned, og derfor sto det bare på papirene hennes at hun skulle jobbe til og med  hennes graviduke 30. 

NAV reduserte utbetalinegen hennes da de antok at hun ikke hadde lovnad om jobb etter uke 30. Venninnen min måtte klage på avgjørelsen to ganger, til tross for at hun hadde skriftlig bekreftelse både fra vikarbyrå og firmaet hun var utplassert i at det var planlagt at hun skulle jobbe der til permisjonsstart.

Tale09Henny11 skrev:
KristineBirgitte skrev:
Tale09Henny11 skrev:

Det stemmer ikke.

Da har du vært heldig for skulle nav fulgt reglene ville du ikke fått mer enn dagpenge grunnlag i sykepenger.. Har man en kontrakt med varighet under 6 mnd har man ikke rett på fulle sykepenger utover kontraktstiden. Man går over til dagpengegrunnlag - eller ingenting..

Det som overrasker meg mest i denne tråden er at du forventer at folk ikke skal reagere, og kun svare på spørsmålet ditt...

Få deg dagpenger dersom du mister jobben.
Sånn gjør vi andre det.

*julilykke* skrev:
enig med muskatt her!!! hva med å skaffe en annen jobb? i stedet for å planlegge å snylte???

enig her assa!

Back
Topp