sjukemelding,help?

*smiiil*

Flørter med forumet
hei :) er gravid i uke 7. Begynte i jobb 14 mars og har jobb frem til 14 august.....det eg lurer på er, vist eg sjukemelder med rett før eg slutter i jobben den 14 om eg fortsetter å få penger da? frem til permisjonen. Har veldig lite peiling på sånt,så fint med litt hjelp! :) Har termin i januar.

Haha. Hva er det for et spørsmål?

Du vet det er legen som sykmelder deg, ikke sant? Og at det gjerne må være en medisinsk grunn til å bli sykmeldt? Har du også fått med deg at grunnen til at vi har slike velferdsgoder som lønn betalt av staten når vi er syke, er fordi vi alle betaler skatt til felleskapet? Gratis med spire og alt det der, men kom ikke her planlegg en sykmelding du ikke trenger fordi du ikke har jobb etter hvert. Syns ikke det er noe gøy å se at du planlegger å sløse med pengene jeg og alle andre her inne betaler til felleskapet!

enig med muskatt her!!! hva med å skaffe en annen jobb? i stedet for å planlegge å snylte???

off, beklager virkelig at du ikke syns dette var gøy å lese.
Vi er alle i kniper av og til...

ja, og da gjør man så godt man kan for å ordne opp i knipa, i stedet for å snylte!

*smiiil* skrev:

Du er vanvittig provoserende nå. Alle er i kniper av og til, ja. Likevel er det få som har så lav moral at de dytter problemene over på fellesskapet. Det er faktisk ditt eget problem om du ikke har noen jobb, ikke noen andres. Ta ansvar selv. Den legen som evnt sykmelder en frisk person risikerer forøvrig autorisasjonen sin, så det blir opp til seg evnt å lyve til deg en sykmelding. Det er så low at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte bare ved tanken.

kjekt når folk lar seg hisse opp her...
planlegger ingenting, eg spør. og JA tar selfølgelig imot jobb først og fremst. men få som vil ansette gravide.

rico skrev:

Da mann mister jobben så har mann noe som heter dagpenger som mann kan søke på.

det er et bedre alternativ enn sykmelding :)

JA eg skal selfølgelig gjere så godt eg kan for å få meg en jobb, takk for at du minte meg på de:)  folk må kunne spørre om ting her uten å bli hakka på med engang og bli trudd de verste om...men bryr meg fint lite!

*smiiil* skrev:

Teiteste unnskyldninger jeg har hørt på en stund. Ikke la det bli vårt problem at du har havnet i en knipe. Dessuten tror jeg ikke du får samme utbetalingen nei. Bare å melde seg arbeidsledig som resten av oss må om vi ikke har jobb.

*smiiil* skrev:
JA eg skal selfølgelig gjere så godt eg kan for å få meg en jobb, takk for at du minte meg på de:)  folk må kunne spørre om ting her uten å bli hakka på med engang og bli trudd de verste om...men bryr meg fint lite!

bra! ;) du virker ikke akkurat så interessert i å prøve så godt du kan i hovedinnlegget! men som nevnt ovenfor her, hvis du ikke finner deg jobb, så går det ann å søke på dagpenger! ;)

*smiiil* skrev:
kjekt når folk lar seg hisse opp her...
planlegger ingenting, eg spør. og JA tar selfølgelig imot jobb først og fremst. men få som vil ansette gravide.

Du må jo prøve før du gir opp ivertfall.. Kan fint få deg jobb selv om du er gravid.. Jeg dro på jobbintervju da jeg var 5 mmd på vei, og fikk fast jobb!:)

Viss du skulle være så uheldig å være så dårlig at du blir sykemeldt før kontrakten din går ut, og være så alvorlig dårlig at sykmelding er eneste alternativ frem til fødsel, så ja. Du vil da få sykepenger frem til permisjonen din begynner.

ja har allerede ei stilling eg skal søke på. Takk for dei som klarte og svare normalt. Har fått mine svar no=)

fatass skrev:
Viss du skulle være så uheldig å være så dårlig at du blir sykemeldt før kontrakten din går ut, og være så alvorlig dårlig at sykmelding er eneste alternativ frem til fødsel, så ja. Du vil da få sykepenger frem til permisjonen din begynner.

Men jeg tror ikke du nødvendigvis får med samme lønn. For å få det må det sannsynliggjøres at du ville fått fornyet kontrakt dersom sykmelding ikke hadde hindret dette. Kan du ikke sannsynliggjøre dette får du sykepenger av det du har krav på som dagpengemottaker. Muligens minus 16 dager alt etter når denne sykmelding trer i kraft.

eg blei sjukemeldt kort tid før kontrakta på jobben min gikk ut grunnet stor vektnedgang i starten av svangerskapet, ned satt matlyst og at jeg rett og slett var utslitt.
Jeg fikk da sykepenger fra nav i tiden etter at kontrakten min gikk ut på jobb og frem til permisjonen min startet. Så om helsetilstanden din er slik at du blir sykemeldt så får du sykepenger frem til permisjonstart ja, så lenge legen din sykemelder deg frem til da.

OM du faktisk er så syk at du må sykemeldes kan du KANSKJE få sykepenger fram til permisjonen.. Du vil IKKE få fulle sykepenger ettersom kontrakten du jobber i er under 6 mnd - du går da over til dagpengegrunnlag når kontrakten er over OM du har rett på dagpenger.. Har du ikke rett på dagpenger er det også mye mulig at du ikke får noen ting i sykepenger ettersom du ikke har ett inntektstap å vise til... Sykepenger skal komme istedet for den inntekten du ville hatt om du var frisk og om du ikke ville hatt noen inntekt som frisk får du ikke mer bare fordi du er syk...

Forøvrig veldig enig i flere som nevner at dette lukter muffens og latskap lang vei - det ER fullt mulig å få seg jobb som gravid men det nytter selvsagt ikke å vente til august med å søke.. Søk jobber NÅ!!!

Back
Topp