Sjuk, lei og redd

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Sjølvsagt skulle influensa komme til meg, er idag 37+3. Verke i heile kroppen, kynnerane kjemme oftare og her ligg eg med feber og er heilt utamatta.
Eg har hatt smerter i korsryggen ibein lenger periode(1-1 1/2 mnd), gått på antibiotika for uvi osv. Smertene i korsryggen er idag blitt 10 × verre og det er vondt i magen..
Er redd for at når eg er sjuk påvirkar det babyen.. Og at smertene blir ennda verre. Om eg skulle ha fødd no, hadde eg ikkje hatt energi til å gjennomgå ein fødsel når eg knapt greie gå over stovegolvet uten å bli anpusten som berre det og det føles som kroppen sviktar av smerte..
Beklaga klageinnlegg.. Er berre veldig bekymra for at eg er sjuk og om det påverkar babyen og om eg kjem til å føde no..
Håpar på at denne sjuka går over fort. Lei.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ta kontakt med føden og hør me ka de tenke! Off ikje kjekt å bli syk i disse tidene :-( ønsker deg masse god bedring :-) håper du blir frisk kjempe snart :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ikke noe greit ut! Jeg ville faktisk kontaktet føden om du har fryktelig mye smerter. Forrige svangerskap fikk jeg sterke ryggsmerter i uke 27. Det ble værre for hver dag og fjerde dagen fikk jeg også feber. Paracet hadde ingen virkning og jeg hadde til slutt så vondt at jeg lå i fosterstilling på sofaen og bare gråt.

Ble lagt inn samme kveld med akutt nyrebekkenbetennelse. Måtte ha inn dren i nyren og de var redd for at fødselen skulle starte.

Det er absolutt ikke meningen å skremme deg, og jeg mener ikke at du nødvendigvis har nyrebekkenbetennelse, men når jeg ble lagt inn hadde fosteret en puls på over 220 pga. Mine smerter så det kan stresse babyen. Jeg fikk sterke smertestillende intravenøst og da tok det kun minutter før pulsen gikk ned.

Håper det bare er en forkjølelse og at du føler deg bedre snart!

Ring føden...feber og smerter kan stresse mageboern, så bra å få det sjekka :)

Høres ikke noe greit ut! Jeg ville faktisk kontaktet føden om du har fryktelig mye smerter. Forrige svangerskap fikk jeg sterke ryggsmerter i uke 27. Det ble værre for hver dag og fjerde dagen fikk jeg også feber. Paracet hadde ingen virkning og jeg hadde til slutt så vondt at jeg lå i fosterstilling på sofaen og bare gråt.

Ble lagt inn samme kveld med akutt nyrebekkenbetennelse. Måtte ha inn dren i nyren og de var redd for at fødselen skulle starte.

Det er absolutt ikke meningen å skremme deg, og jeg mener ikke at du nødvendigvis har nyrebekkenbetennelse, men når jeg ble lagt inn hadde fosteret en puls på over 220 pga. Mine smerter så det kan stresse babyen. Jeg fikk sterke smertestillende intravenøst og da tok det kun minutter før pulsen gikk ned.

Håper det bare er en forkjølelse og at du føler deg bedre snart!

Takk for svar!
Eg har sjølv hatt misstanke om nyrebekkenbetennelse, men legen nekta og nekta. Spurde om ho iallefall kunne ta ein crp,men nei det var ikkje vits for eg var nok berre begynt å bli framtung så derfor ryggsmerter.. Eg har no blitt 10 × verre og eg merka veldig mykje til babyen. Meir enn normalt.. Kjenne veldig nedpress og er bekymra.
Takk for att du dela din historie.
Eg har og blitt foralt at ein ikkje merka symptom av uvi og nyrebekkenbetennelse i svangerskapet. Eg har ikkje hatt noken tegn når eg har hatt uvi. Men no verke eg veeeldig i ryggen. Var til legen i går ho meinte alt var fint. Ringte legevakt, ho sa eg kunne få ein time men det var nok ikkje nødvendig..(?!??!) Reiste så på sv.skaps kurs idag og eg fortalde jm der korleis eg følte meg. Verka ikkje som ho høyrte på meg og berra nikka.. Føle meg ikkje trudd og ligg på sofaen med veldige smerter..
Veit ikkje kva eg skal gjere, og eg føler eg tappar meg ennda neir for energi av å ikkje bli trudd og tatt på alvor..

Så fælt :( Syns du skulle ta en tlf til føden, De svarer døgnet rundt har jeg skjønt.
God bedring!

Ring føden...feber og smerter kan stresse mageboern, så bra å få det sjekka :)
Eg kjenne mykje meir liv, vil det sei at babyen er stressa?
Uff.. Blir stressa av alt dette :( Vil virkelig komme meg i form igjen kjapt. Redd det skal framprovosere en fødsel..

Eg kjenne mykje meir liv, vil det sei at babyen er stressa?
Uff.. Blir stressa av alt dette :( Vil virkelig komme meg i form igjen kjapt. Redd det skal framprovosere en fødsel..

Det kan jeg dessverre ikke noe om :( Veit bare at pulsen til lillebror stiger endel når han turner rundt på ctg. Men ring føden og spør dem...er ikke noe vits å bli unødvendig stressa på toppen av sjukdom :)

Takk for svar!
Eg har sjølv hatt misstanke om nyrebekkenbetennelse, men legen nekta og nekta. Spurde om ho iallefall kunne ta ein crp,men nei det var ikkje vits for eg var nok berre begynt å bli framtung så derfor ryggsmerter.. Eg har no blitt 10 × verre og eg merka veldig mykje til babyen. Meir enn normalt.. Kjenne veldig nedpress og er bekymra.
Takk for att du dela din historie.
Eg har og blitt foralt at ein ikkje merka symptom av uvi og nyrebekkenbetennelse i svangerskapet. Eg har ikkje hatt noken tegn når eg har hatt uvi. Men no verke eg veeeldig i ryggen. Var til legen i går ho meinte alt var fint. Ringte legevakt, ho sa eg kunne få ein time men det var nok ikkje nødvendig..(?!??!) Reiste så på sv.skaps kurs idag og eg fortalde jm der korleis eg følte meg. Verka ikkje som ho høyrte på meg og berra nikka.. Føle meg ikkje trudd og ligg på sofaen med veldige smerter..
Veit ikkje kva eg skal gjere, og eg føler eg tappar meg ennda neir for energi av å ikkje bli trudd og tatt på alvor..

Jeg kjenner en haug med liv for tiden, så det trenger ikke bety at babyen er stresset. Det kan vel kun hjertelyden fortelle.

Jeg ville ringt føden og ikke legevakten. Jeg var først på legevakten men ble sendt hjem med beskjed om at feberen kom pga. Forkjølelse og ryggsmerter pga. Bekkenløsning. Fikk beskjed om å slappe av, noe som var totalt umulig når jeg hadde så vondt. Innbiller meg at crp'en min var på 37 når jeg ble lagt inn, men den steg kraftig før den gikk ned igjen. Lå på sykehuset i en uke.

Etter den mislykkede turen på legevakten ringte vi føden i stede og fikk beskjed om å komme inn med en gang siden legen ikke målte feber, tok blodtrykk eller urinprøve. Der tok de ultralyd av nyrene og fant ut at den høyre var såpass forstørret at jeg måtte legge inn dren.

Alt i alt en pyton opplevelse jeg ikke unner noen. Hadde heller ingen symptomer på UVI før dette.

Uffda... Mye bedre at du ringer føden asap for å spørre ekspertene... Hadde gjort det for lengs hadde jeg vært deg! Go bedring :)

Sniker litt. Men når jeg gravid fikk jeg streng beskjed om å heller ringe føden engang for mye enn legevakten. Var det noe som hadde med magen/ryggen å gjøre så var det best å ringe til de først. de sa og at de så alt for ofte at damer ventet for lenge før de tok kontakt.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Ringte til føden, det einaste dei sa eg skulle gjere var å ta 1 Paracet og ta kontakt med lege i morgon. Sjølv om eg sa eg allerede hadde gjort det osv.
Eg føler eg gang på gang blir svikta av helsesystemet.. Drittlei.. Grunnar for at eg nesten ikkje gidd/ orka ringe noken lenger.. Jaja får leve med smertene da, for her er ingenting hjelp i!

Ringte til føden, det einaste dei sa eg skulle gjere var å ta 1 Paracet og ta kontakt med lege i morgon. Sjølv om eg sa eg allerede hadde gjort det osv.
Eg føler eg gang på gang blir svikta av helsesystemet.. Drittlei.. Grunnar for at eg nesten ikkje gidd/ orka ringe noken lenger.. Jaja får leve med smertene da, for her er ingenting hjelp i!

huff så kjedlig :/ Håper smertene gir seg fort. God bedring!

Du kan jo eventuelt komme med en urinprøve om du frykter uvi? Så tester de den bare. Du trenger ikke time engang. Har gjort det på mitt legekontor. Men der er alle hyggelige da. God bedring og lykke til!

Du kan jo eventuelt komme med en urinprøve om du frykter uvi? Så tester de den bare. Du trenger ikke time engang. Har gjort det på mitt legekontor. Men der er alle hyggelige da. God bedring og lykke til!
Nei eg frykta ikkje det når eg testa det seinast på mandag.. men eg har alltid balt med uvi og har sjelden blitt heilt bra av det.
Eg skjønnar berre ikkje kvifor eg skal verke sånn i ryggen, er belsig vondt.
Satser på at det bare har med influensa å gjere. Får ei sove, so no er eg litt lei :)

Nei eg frykta ikkje det når eg testa det seinast på mandag.. men eg har alltid balt med uvi og har sjelden blitt heilt bra av det.
Eg skjønnar berre ikkje kvifor eg skal verke sånn i ryggen, er belsig vondt.
Satser på at det bare har med influensa å gjere. Får ei sove, so no er eg litt lei :)

Uff. Aldri kjekt med influensa! Spesielt ikke når man har nok med å være gravid:) Hadde det tidlig i svangerskapet. Våknet av så lite som halsbrann her. Men nå er det jo helt umulig å få sove igjen:p

Uff. Aldri kjekt med influensa! Spesielt ikke når man har nok med å være gravid:) Hadde det tidlig i svangerskapet. Våknet av så lite som halsbrann her. Men nå er det jo helt umulig å få sove igjen:p
Nei, det er sant :) Hååar det går fort over og att energien tar seg opp igjen!
Halsbrann kan være forferdelig det, håpa du fekk deg noken tima likevell :)

Nei, det er sant :) Hååar det går fort over og att energien tar seg opp igjen!
Halsbrann kan være forferdelig det, håpa du fekk deg noken tima likevell :)

Ble tre-fire timer maks i natt!:p Får se om det blir en høneblund utpå dagen.

Ble tre-fire timer maks i natt!:p Får se om det blir en høneblund utpå dagen.
Uff, ikkje kjekt :( Ja, ikkje dumt. Sjølv føler eg at det er lettare å sovne på dagen enn om natta. Alt gjere jo ilt ;)

Uff, ikkje kjekt :( Ja, ikkje dumt. Sjølv føler eg at det er lettare å sovne på dagen enn om natta. Alt gjere jo ilt ;)

Ja, enten er det ribbeina, lavt blodtrykk, halsbrann, bekkenet eller turnoppvisning i magen:p Menmen, har helst fin form da heldigvis.

Back
Topp