Sjuemelding og jobb

memi

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg har ikke lust og fortelle på jobb at jeg er gravid, men har heller ikke lust og lyve hvis jeg blir sjukemeldt :-/

Off føler det er litt frekt og lye og si det er noe annet?

Må liksom si noe har et godt forhold til sjefen "littvenninde" men vil ikke før uke 12 :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei,

Jeg har ikke lust og fortelle på jobb at jeg er gravid, men har heller ikke lust og lyve hvis jeg blir sjukemeldt :-/

Off føler det er litt frekt og lye og si det er noe annet?

Må liksom si noe har et godt forhold til sjefen "littvenninde" men vil ikke før uke 12 :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Arb.giver har ikke krav på å vite hvorfor du er syk.
Du kan si du ikke er i form, men at du er i kontakt med lege, hvis du føler for å si noe allikevel.

Senere kan du si du ikke ville si noe før d var helt sikkert da du var litt engstelig, eller ble enig med partneren din med å vente til da. D er en ærlig sak, og noe folk flest forstår veldig godt.

Lykke til!
Og kos deg med deres fine lille hemmelighet;)

Samme jeg skulle si.. du trenger ikke oppgi hvorfor du har sykemelding eller er "syk". Det skal gå helt fint å si at: "Jeg er syk i dag å kommer ikke på jobb"
De har heller ikke lov til å spørre..

Er jo mange som er borte fra jobb for andre grunner enn forkjølelse og influensa. Mange kan slite psykisk eller ha diarè og oppkast, eller andre kanskje "flaue" årsaker til at de ikke kan jobbe (som problemer med underlivet osv osv).

Så ikke ha dårlig samvittighet for det ;)

Back
Topp