Sjokoladesug...

*Nr2*

Elsker forumet
Åt ein del snop under svangerskapet - og påsken gjorde ikkje saken bedre.. sliter med å holda meg unna sjokolade for tiden..
Klemte nettopp i meg dei 6 siste rutene av Daim sjokoladen - men kom jo på at det kanskje ikkje er bra med tanke på ammingen.. er jo nøtter i den [:-]

Fleire som ikkje er kvitt søtsuget??

Har plana om å kjøpa inn meir frukt, og begynna å trena så smått snart. Blir jo så trøtt av snop og null trim... [&:][;)]

ORIGINAL: *Nr2*

Åt ein del snop under svangerskapet - og påsken gjorde ikkje saken bedre.. sliter med å holda meg unna sjokolade for tiden..
Klemte nettopp i meg dei 6 siste rutene av Daim sjokoladen - men kom jo på at det kanskje ikkje er bra med tanke på ammingen.. er jo nøtter i den [:-]

Fleire som ikkje er kvitt søtsuget??

Har plana om å kjøpa inn meir frukt, og begynna å trena så smått snart. Blir jo så trøtt av snop og null trim... [&:][;)]
har ikke fått bekvitt sjokoladesuget enda.. men her blir det frukt.. jeg spiste mye frukt under svangenskapet :) hadde dilla på youhurt epler og banan..

ORIGINAL: Renesmee

Hos meg er det omvendt [:-] Smakte ei rute sjokolade i går - det første jeg putta i munnen av godteri siden før fødselen. Syntes ikke det var godt i det heletatt så da kan jeg bare holde meg unna :) 

Wow, da e du heldig!! Er litt sånn som ikkje orka å laga meg noke mat - er ofte samb som laga kveldsmat til meg - eg er rett og slett for trøtt til å orka sjølv.
Men det er jo berre dumt av meg - er nok pga eg et for mykje snop som gjer at eg blir slapp.. skal skjerpa meg - er jo snart vår og bikinisesong [8D]

Huff, jeg har det akkurat likt! Spiste sjokolade daglig de siste tre månedene av svangerskapet, og med påske rett etterpå ble det ikke akkurat bedre.. [:-] Har bestemt (sammen med mannen) at fra nå av er lørdag eneste dagen vi skal spise godteri. Første sjokoladefrie dag var tirsdag, og jeg har gumlet rosiner så det holder..[;)]

Oooh yes... Spiste IKKE snop under graviditeten, men NÅ...... Men nå er det slutt. Nå er det innkjøp av frukt og grønt som gjelder! masse melon!!!! Og vaniljekesam og vaniljeyoghurt som dip, hvis jeg får lyst på litt "ekstra"....

er sjokoladefanatiker her... Jeg røyka før jeg blei gravid å røykesuget di første dagene jeg slutta er INGENTING i forhold til d sjokoladesuget jeg har nå... Ligger en hel melkesjokolade i kjøleskapet å jeg suggler på den hver gang jeg er inni der...

Eg slite òg.. MÅ ha sjokolade kver dag, ellers så bli eg skikkelig sur. Det er faktisk ganske slitsomt å ha sånn søtsug heile tiden.. Føle meg rett og slett avhengig! [&o]
Men no SKAL det bli slutt! Frå helga av er det KUN lørdaga som er lov. Og så må eg begynna å trena igjen.. Berre venta på at bekkenet skal tåle litt meir enn ein kort spasertur om gangen.

Har blitt helt godtesjuk etter at jeg begynte å amme... Hiver innpå med sjokoloda, noe som jeg aldri har vært så¨glad i, men nå er det jo bare sååå godt.. Prøver hele tiden å skjerpe meg, men ikke så lett[:'(] 

Jeg og! Spiste snop så og si hver dag under svangerskapet etter 4 mnd. Og synes faktisk søt behovet er blitt enda større etter fødselen. Som Delirious skrev det er som å være avhengig. Blir sur hvis jeg ikke får! Er spent på i kveld, - for nå var jeg spist opp alt. Blir ingenting i kveld!!

Godt å sjå at det er fleire [8D]

Samb er veldig flink - han klara å holda seg kun til lørdaga og søndaga, og eg har bedt han om å "hjelpa" meg litt... men det går jo ikkje, kvar gang han prøver, blir eg litt smågretten, kommentera at eg SKAL snart kutta ned, og putta i meg både sjokolade og chips... kan jo umulig vera bra for kroppen..

Men kesam vanilje e ein super ting - har perioda der eg kjøper det, og laga fruktsalat om kveldane når søtsuget melder seg. Gulrøtter e jo kjempegodt òg - men kvar gang eg har ete ei, får eg lyst på sjokolade [;)]

Har akkurat ete eit eple no faktisk!
[:D]

Hadde veldig sjokoladesug på slutten av svangerskapet. Og det har ikke gått over. [:@]

(Sitter og stapper trynet med sjokolademuffins og kaffe mocca akkurat nå..)

Nøtter og amming er vel det samme som løk og sjokolade og brus og sånn og amming - er noen som får vondt i magen av det. Hvis babyen ikke reagerer med å få vondt i magen på ting mor spiser er det ingen grunn til å holde seg unna enkelte matvarer - maten mor spiser setter smak på melken og kan faktisk gjøre det lettere å introdusere nye smaker til babyen senere - påstår de...

Jeg har ikke spist ren sjokolade si mandag nå. Prøver med meg selv denne uka å prøve å holde det til helga. da mener jeg heeele helga. hihi
Men har hatt nugatti max på skiva da. Så metter vel litt av søtsuget.

Fredag i morgen, DA blir det sjokolade:)

Back
Topp