sjokoladeriskaker

my*precious

Glad i forumet
Jeg tenkte jeg skulle lage sånne sjokolade riskaker.. Hvis det er det det heter[:-]
sånn med puffa ris i.. hehe
men er det vanlig kokesjokolade man bruker da? Noen som vet?
Ossen gjør man det egentlig? hehe

ja søkte på google men kom ikke opp no[:-]
er derfor jeg spør her[;)]
Får prøve å søke opp igjen..

Lesten den oppskriften der nå og den ser jo ganske grei ut, men hva er Delfia fett og hvor finner man det i butikken?

ORIGINAL: Spire_09/10

ORIGINAL: indigo85

Lesten den oppskriften der nå og den ser jo ganske grei ut, men hva er Delfia fett og hvor finner man det i butikken?

Delfiafett er kokefett.. Vetikke om dere har det sånt.. Men, her ligger fettet med perkjeksen å sånt.. Det er det samme fettet som du bruker i delfiakaken. ;)
Du kan også spør den som jobber der om hvor den ligger. :)

Takk for svar. Fikk ille lyst på de riskakene nå jeg også:P

De blir veldig gode med melkesjokolade eller hvit sjokolade å [:D]
Blir ikke så mektig smak.....

Jeg pleier å bruke freia melkesjokolade, da blir de ikke så mektige[:D]

ORIGINAL: DesemberMamma*

Jeg pleier å bruke freia melkesjokolade, da blir de ikke så mektige[:D]

Hørtes i grunn bedre ut å[:D]  for er ikke så gla i kokesjokolade[:)]
men er det fortsatt samme fremgangsmåte da eller? 

ja det er det[;)]

ORIGINAL: indigo85

Hos oss ligger de i kjøleskapet ved melka og sånn..

bruk oppskrifta som står bak på delfiafett pakken, der står fremgangsmåten for å lage delfiakake men bare hell de i puffarisen.. blir kjempe gode.. bruk lys kokesjokolade:)

ha nettopp laga d![:D] risbolla kalla vi d..
150 gram delfiafett
1 egg
2,5 dl melis
1 ts vaniljesukker
100 gram melkesjokolade
2-3 ss kaffi
puffaris

bland egg og melis porøst, tilsett smelta sjokolade sammen me kaffi, tilsett vaniljesukker, så delfiafett så avslutt me så mye puffaris du vil bruke..ta i muffinsforme og avkjøl [:D] eg ha tredobla idag da...

Helt supert å bruke vanlig meierismør istedetfor delfia! Smelt smøret i vannbad sammen med lys kokesjokolade (synes jeg er best), vend inn puffa ris, legg i små muffinsformer, sett kaldt. Nyyyydelig :-) Skal faktisk lage en haug nå i helga! Kjenner jeg sambo rett er de borte i løpet av neste uke... I fjor måtte jeg lage to omganger fordi vi ikke hadde flere igjen til jul *Sukk*

Back
Topp