Sjokoladepålegg.

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Brødskive med sjokoladepålegg (nøttepålegg) til frokost på lørdag... er det greit?
Evt når gir dere? Mine små på 7 og 4 har akkurat oppdaget dette "fantastiske" produktet......

Jeg spiser det avogtil selv,kengubarnetspiser det ikke.
Men jeg tenker at de kan få det på en brødskive lørdag og søndag

Her får de en skive mad sjokolade pålegg på lørdag og søndag morgen, men først etter å ha spist en skive med noe ordentlig pålegg.

Sjokoladepålegg er ikke sunt, men som alt annet, det er greit i små mengder

Innimellom er det greit. Lørdag er vel en fin dag . Vi har ikke sånt gjemme hos oss, da ingen av oss voksne liker det. Tuppa spiser det hos farmor.

Her kjøper vi det sjeldent og når vi har det spiser som regel jenta vår det opp m en gang.ikke lov på skolen da.og det går lenge mellom hver gang det handles inn.får i oss nok av sukker på andre matvarer

Har aldri sjokoladepålegg i skapet,så er blir det sjeldent spist. Vet hun får det de gangene hun ligger over til tanten sin :) så holder vell det,hun er ikke sååååå begeistret for det egentlig heller :)

Hmm... Sikkert greit på en lørdag. Har aldri sånt i skapet, men barna er for små til å spørre etter det enda, så det er jo lett for meg å si. :p

Om hun spørr etter det ofte så får hun beskjed om å vente til helgen. Men som regel så spiser hun det ikke i det hele tatt, hu er ikke veldig fan av sjokoladepålegg og jeg er ikke så glad i søtt pålegg...

Hun spør aldri etter det og vi setter det aldri frem. Men om faren smører kveldsmat på en tirsdag, kan han fort smøre en skive med det, fordi har selv skal ha det:)

Her spises slikt i helgen om de vil ha:)
Men de velger som regel noe annet på brødskiva..

Han ønsker det først om han ser det, er ikke noe han husker på. Så om jeg eller mannen spiser det i helgen så får jo han og. Men det er ytterst sjelden da.

Får kun i helgen! Men må som oftest spise en skive med skikkelig pålegg på først. Samme med juice. Ett glass melk først, så ett glass juice :)

Tja. Syns vel heller man kan få i seg noe sunnere og mer næringsrikt tidlig på dagen. Men vet ikke, så lenge det ikke er daglig og de også spiser noe annet på en annen brødskive så er det vel ok.

Brødskive med sjokoladepålegg (nøttepålegg) til frokost på lørdag... er det greit?
Evt når gir dere? Mine små på 7 og 4 har akkurat oppdaget dette "fantastiske" produktet......
Vi har slikt bare i ferier. Og de må alltid ha en skive med noe vanlig pålegg først.
Tenker det er greit med samme greia på helg også, men vi glemmer stort sett å kjøpe inn.

Vi har alltid sjokoladepålegg i skapet, og ungene spiser det i perioder. Vi begrenser tilgangen, og dersom de får i uka må de spise ei skive med ordentlig pålegg før de går sjokoladepålegg

Min får ikke, er bare ett år da. Hvis han har lyst på når han blir større, så skal jeg begrense til av og til (f.eks lørdag, men ikke hver?), og da etter å ha spist noe annet. Tror jeg. Kommer nok til å være streng. Er ikke farlig å spise en og annen skive, men de fleste barn får i seg alt for mye sukker!

"sukkerpålegg", enten det er sjokolade eller syltetøy etc er kun lov i helga (og utvidet jul, påske etc) og da bare annenhver skive. Må ha en med noe sunt også

Back
Topp