sjokoladekake

mammatil3lykketroll

Gift med forumet
Junibarna 2015
noen som har oppskrift på ei saftig høg sjokoladekake me en deilig glasur på??? eg har så sinnsjukt lyst på ei go sjokoladekake!!!

Jeg har oppskrift på sjokoladekake men det er sånn skuffkake om det frister?... Den er farlig godt! [:D][;)]

Jeg har en oppskrift på en sjokolade kake som heter sjokolade drøm, den er med gullerøtter og valnøtter inne i og så er toppingen smeltetkokesjokolade blandet med philidelphia ost og melis. Den er kjempe god. Bruker aldri å ha rester av den når jeg har hatt gjester.

Fant oppsrkiften på nettet også: http://oppskrifter.net/sjokolade/sjokoladedrom/
Sjokoladedrøm
? Kategori: Sjokoladekake | ?
Oppskrift på Sjokoladedrøm
Ingredienser:
5 egg
150 g sukker
150 g hvetemel
40 g kakao
175 g revet gulrot
50 g hakkede valnøtter
2 ss solsikkeolje
350 g kremost
175 g melis
175 g smeltet sjokolade

Fremgangsmåte:
Ha egg og sukker i en bolle og plasser den i vannbad i kokende vann, visp til eggedosisen er så tykk at vispen etterlater seg spor.

Ta bollen ut av vannbadet og ha i siktet hvetemel og kakao. Vend det tørre forsiktig inn. Rør til slutt inn reven gulrot, valnøtter og olje.

Smør en 20 cm kakeform godt, og legg bakekapir i bunnen. Hell i kakerøren og stek kaken i ovnen ved 190°C i ca 45 min. La kaken avkjøles på rist.

Rør godt sammen kremost og melis før den smeltede sjokoladen røres inn. Del kaken i to lag, og bruk halparten av kremen som fyll mellom lagene. Dekk toppen av kaken med resten av kremen, og bruk en kniv eller kakenål til å lage mønster i kremen.

La kaken kjøle seg ned i kjøleskap en stund før servering.

Stikkord: gulrot, kakao, kremost, sjokolade, valnøtter

ORIGINAL: Ulva

Jeg har oppskrift på sjokoladekake men det er sånn skuffkake om det frister?... Den er farlig godt! [:D][;)]

bring it on [:D][;)] trur eg daua!!! skikkelig lyst på kake no!!! hehehe [:)]

LANGPANNEKAKE SJOKOLADE

5 egg
4 ½ dl sukker
9 dl hvetemel
4 ts bakepulver
2 plater kokesjokolade eller 3 ss kakao
2 ss vaniljesukker
1 ½ dl kaffefløte
3 ¼ dl melk
300 g margarin

*smelt smøret
*smelt sjokoladen over vannbad
*visp eggedosis
*sikt alt det tørre sammen
*bland det tørre vekselvis med melk og fløte i eggedosisen
*ha i sjokoladen
*smøret i til slutt
* ha røra i godt smurt langpanne, stekes på 200 grader, 20-25 min

Glasur
1 plate kokesjokolade (smeltes over vannbad)
4 ss smeltet smør
3 ½ dl melis
4 ss sterk kaffe
Kokosmasse som pynt
*glasuren er lettest å ha på med en gang den er laget.

Nammmmmmmm[:D]

Den hørtes bare helt sinnsykt god ut! Tror kanskje jeg må prøve meg på den[:D]

Back
Topp