Sjokolade!!!

timeflower94

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Stjerneskuddene 2024
Noen flere som har et enormt søtsug? Jeg har bare lyst på sjokolade og croissant og søte ting hele tiden! Trenger tips til hva jeg kan gjøre for å dempe suget!

Noen flere som har et enormt søtsug? Jeg har bare lyst på sjokolade og croissant og søte ting hele tiden! Trenger tips til hva jeg kan gjøre for å dempe suget!
Har dessverre ikke tips for jeg klarer ikke selv å kontrollere meg:p diabetes next:wideyed:

Bladde gjennom Coop OBS ukeblad igår…det eneste jeg anså som viktig nok at reise dit var at de har freia melkesjokolade «5 for 100,-« :hilarious::hilarious:

Druer fungerte bra i mitt første svangerskap. Er jo sukker i druer og, men alt er bedre enn hvitt raffinert og prosessert sukker i form av snop. Så spiste druer med GOD samvittighet :) så lagde jeg hjemmelaga sorbet (men nå skal man vel unngå å spise disse pakkene med fryste bær. Da blir det mer jobb, men går jo Ann likevel). Hadde oppi Fryste bringebær, fun light saft og yoghurt. Husker ikke blandingsforholdet her, men tipper det finnes masse oppskrifter på nett :happy:

Mørk sjokolade, frukt, nøtter, drikke nok vann, ta seg en varm kopp te, spise nok og næringsrik mat gjennom dagen, lage sunnere snop med oppskrifter fra f.eks. Berit Nordstrand :happy:

Story of my life! Sulten på noe hver 2.-3. time her, helst noe søtt :angelic: prøver å ha flest sunne måltider i løpet av dagen men det blir dessverre fort en eller annen utskeielse (eller fler) i løpet av dagen. Heldigvis så er appelsinjus eller melk med oboy noe som slukker mitt søtsug litt, så føler det er et veldig godt alternativ hvis alternativet er sjokolade, kjeks, eller annet snop. Drikker ingen av de to nevnte til hverdags egentlig før graviditeten.

Eg har også økt søtsug. Har spist mer sjokolade ila svangerskapet så langt enn i hele fjor:hilarious:

Jeg opplever ikke noe søtsug, men jeg vet at man kan ta krom-tilskudd når man ikke er gravid, for å dempe suget.. Kanskje det funker å ta som gravid og? :happy:

Jeg har Yt proteinmelk stående i kjøleskapet for å kunne bøte litt pp sjokoladebehovet når det kommer. Jeh synes liksom ikke det hjelper så mye med erstatninger som frukt, fordi suget mitt er så spesifisert etter sjokolade (eller iskrem), ikke bare «noe søtt», og da må jeg ha noe med sjokoladesmak for å dempe det. Da kan proteinmelken hjelpe meg litt

Jeg har helt dilla på Tine melk med kaffe og kakao. Blir som en iskaffe mocca men uten koffein og tilsatt sukker.

Sniker. Har også veldig stor søtbehov nå! Tidligere i svangerskapet hadde jeg lite behov for sånt og kunne ha sjokolade liggende lenge i skapet, men nåå har det våknet et monster. Føles omtrent på samme nivå som det pleier å være for meg i dagene før jeg får mensen, bare at dette her blir litt mer langvarig...

Stabilisere blodsukkeret ved å kutte alt av raske karbohydrater i kostholdet. Mitt søtsug blir helt borte når jeg gjør det. :) Jeg spiser 86% sjokolade, sunne raw kaker (så mye nydelig!!). I kostholdet ellers spiser jeg alt av frukt, grønnsaker, fullkornsris, kjøtt, fisk, bønner, linser, melkeprodukter, nøtter, frøknekkebrød, egg, olje. Jeg må kutte alt av gluten for å bli kvitt mitt søtsug, men da er jeg til gjengjeld null plaget av det. :gen014 Og jeg er en som i utgangspunktet har veldig lav kontroll på søtt.

Back
Topp