Sjokolade og amming

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Noen med erfaringer med inntak av melkesjokolade/sjokolade og magevondt hos den lille??
Jeg har en uggen mistanke om at jeg ikke kan spise sjokolade uten at mini får vondt i magen! Eller kan d være kaffe han reagerer på?
 
Jeg har spist sikkert er kg sjokolade i uka, ingen effekt her. Koffein er en av tingene som kan gi uro, så kaffe kan være synder og.

Men, generelt er det lite som gir magevondt hos barn pga melka! Koffein og kunstig søtning er to de vet noen reagerer på, pluss melkeprotein om barnet reagerer på det. Det meste av magevondt er dessverre tilfeldig, men det du kan gjøre er å kutte ut det du mistenker fullstendig i noen dager, også spise/drikke det igjen. Blir det samme reaksjonen hver gang og ikke reaksjon i mellom, så kan det være barnet reagerer.

https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise Denne er fin :)
 
Jeg spiser masse sjokolade og har ikke merket noe til noe magevondt hos mini på grunn av det. Om lille reagerer på melkeprotein holder det ikke å kutte ut sjokolade, da må alt av melk ut av kosten. Koffeinen i kaffe gir vel mer problemer med å sove enn vondt i magen. Ville sjekket listen over og sett om det er noe der som kan forklare problemene. Ellers hender det jo at de små får vondt i magen uten grunn.
 
Her reagerte han på den minste bit sjokolade fra han var nyfødt. Gjør det enda. Men velger jeg produkter av kakao, så går det bra. Lager en sjokoladekake av kako istede for kokesjokolade når jeg er virkelig sugen. Utover det så har jeg rast ned i vekt (hadde en del å gå på) , så denne ammingen har hatt både sine bakdeler og fordeler.
Her er all sjokolade droppet, samme gjelder all brus og alt annet søtt som har vært lett tilgjengelig før.
 
Takk for svar!!
Kuttet d ut i to dager og baby har d bra! Må jo teste om d har en sammenheng, men enn så lenge er d ikke hverken sjokolade eller kaffe på meg [emoji849][emoji33]
 
Husk at hvis du kuttet ut begge deler vet du ikke hvem som egentlig syndet, så test med en og en ting igjen :)
 
Husk at hvis du kuttet ut begge deler vet du ikke hvem som egentlig syndet, så test med en og en ting igjen :)

Tenkte d [emoji5] må bare velge hvem av de som er verdt å teste ut først [emoji85] veit ikke hvem som evt blir mest savn her hos meg om d er en av de han reagerer på [emoji849]
 
Her reagerer jenta mi på både sjokolade og kaffe.. Kan ikke ha det i små mengder en gang :(
 
Her er d sjokolade gitt!! Testet i helgen, og vondt i magen 3 dager på rad!
 
Back
Topp