SJOKOLADE KAKE! !!!!

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Nå har jeg så sykt lyst så sjokolade kake. .. så etter snuppa et lagt må jeg nok til pers på kjøkkenet å lage. . Nam Nam:-) har verdens beste glasur oppskrift. .

1 plate mørk kokesjokolade
1 pk melis
200gr smør
7ss kaffe
1egg

Smelt sjokolade, smelt sjokoladen i d varme smøret , visp i melis og kaffe (helst med kjøkken maskin), avsluttes med egget. La den stivne litt i kjøleskap før den smøres på... ikke noe avansert, men guri så god...

Nam nam....
Gleder meg:):)

Hadde det ikke vært for kvalmen, hadde nok dette fristet ja:) men lurer... kan vi spise "rått" egg slik som i denne oppskriften?

Har aldri lest på noen advarsel linker at dette ikke er greit... kvalmen kommer ikke før i morgen tidlig så i mellomtida skal jeg kooose meg:-)

Huff, blir nok svær dette svangerskapet om disse lystene skal fortsette:D

Det hørtes veldig godt ut! :-)
Lurer på å bake sjokoladekake jeg også, men tror jeg venter til imorgen.
Kose dere masse med kake! :-)

Dette med rått egg tror jeg ikke er noe problem nei. Det må da kun gjelde ev i utlandet? Det er jo ingen advarsel rundt noen form for bakst og sånt i Norge?

Jeg har bestilt sjokoladekake av mannen til bursdagen min om 2 uker,siden jeg ikke kan drikke så SKAL jeg ha kake ! :p

Å, nå fikk jeg lyst på kake! Skal bare på lørdag :)

Norge er et av veldig få land i verden hvor man kan spise rå egg uten å være redd for salmonellasmitte. Det var i hvert fall slik for noen år tilbake da jeg studerte.

Ååh, heldige du! :) kos deg, og nyt den!
kanskje jeg må følge i dine fotspor i morra formiddag. :)

Å herlighet,den så jo skam god ut.. Vill haaaaaaaaaaaaaaa :D

Åååå friste friste :)
Den oppskriften på glasur skal jeg prøve neste gang.
Er det nok til en langpanne, eller må jeg doble oppskriften da?

Den så veldig god ut:) kanskje en dag når kvalmen er roligere, så skal jeg også prøve oppskriften din:) lurer på det samme som amahel da... Må vi doble oppskriften til langpanne?

Denne har jeg lagd mye! :D
Jeg ville dobla (alt bortsett fra egget) til langpanne, heller litt for mye enn litt for lite ;) Også bruk gjerne litt sterk kaffe, det gjør seg såå godt! Egget gjør glasuren veldig smidig og blank. Det fine med den ellers er jo at man bare kan helle den på kaka (best å vente til den ikke er heeelt tyntflytende lenger), perfekt resultat hver gang :D NAM!

ÅÅhh..vi har ungene til samboer i helgen, og jeg er så å si alene med de (da han leser til en eksamen som han skal ha rett over helgen). Kanskje sjokoladekake til gravide og små barn er det som trengs denne helga? ;) hehe..vet om 2 små som blir VELDIG glad om vi gjør det iallefall! Og må bare gi et lite tips og en sjokoladekake som bare er helt HIMMELSK! Saftig og bare rett og slett stein god, gå inn her og se: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?2260

Back
Topp