Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sitter å ser på nyhetene hvor de forteller at ca 40 % drikker alkohol under svangerskapet. Jeg trodde virkelig ikke at folk var så naive og uvitende i 2015!
Kanskje "tråkker jeg noen på tærne" her nå, men det får så være.
Ja, la oss inderlig håpe at noe er endret de siste 8 årene. Det er skremmende hvilke holdninger noen har. Jeg har faktisk diskutert dette med et par venninner i min nærmeste krets. Det sjokkerte meg like mye. Jeg er stort sett ganske tolerant over andres meninger, men argumenter som "det fungerte før" "det gikk da bra med meg" holder bare ikke mål!
Jeg chattet litt med hun som har laget reportasjen og artikkelen på tv2 (fant plutselig ut i dag tidlig at det var kjentfolk). Hun sier at studier i andre europeiske land dessverre ikke viser til gode resultater etter slike kampanjer som kjøres her.
Er det forresten ikke straffbart å kjøpe alkohol til mindreårige? Hva er forskjellen...?
Kjenner jeg og er sjokkert, det kunne ikke falle meg inn å drikke etter at jeg fant ut om graviditeten.
Jeg drakk riktignok totalt 3 øl over 2 dager i jula, før jeg visste jeg var gravid. Men det smakte ikke godt - så det var akkurat som kroppen ga beskjed.
Jeg drakk en slurk med rødvin til julemiddagen men jeg hadde ikke lyst på alkohol i det hele tatt så det ble med den ene slurken. Kan hende underbevisstheten min prøvde å fortelle meg noe for jeg er veldig glad i rødvin og spesielt et glass eller to riktig god rødvin til julemiddagen.
Det er nok snakk om større mengder enn en slurk. Du har sikkert rett i at en smak ikke er skadelig, men en smak for noen kan være mye mer enn en slurk for andre... så jeg stemmer for 100 % avhold.Har ikke lest så nøye gjennom. Men står det noe om mengden? Eller er det bare ja/nei liksom?
Hvis noen spør meg, om jeg har smakt alkohol i svangerskapet så må jeg si ja. Men det betyr at jeg har tatt en SLURK rødvin eller øl. Det er maks. Og det har skjedd kanskje fire ganger, har vært gravid nå i 7 mnd. Jeg mener at en smak ikke er skadelig men det er klart at det ikke er bra om det blir mye.
Jeg synes også det er en utrolig høy prosent dersom alle disse drikker mye og jeg kan heller ikke helt tro det.