Pingumamma
Flørter med forumet
Selv om jeg bare er ni uker på vei, valgte jeg å fortelle nyheten til nærmeste leder i dag. Responsen var ikke helt som ventet. Etter et pliktskyldig gratulerer, var første oppfølgingsspørsmål "Kommer dette til å koste oss noe?". Jeg kunne bekrefte at "ja, det kommer til å koste dere differansen mellom min lønn og folketrygdens 6G". Da ville hun gjerne vite hvor mye det vil utgjøre i kroner. Det visste jeg ikke, men hun trøstet meg med at det var sannsynligvis ikke dette som ville være utslagsgivende for om bedriften overlevde.
Riktig nok har økonomien vært dårlig i det siste, men å møte en gravid med spørsmål om hvor mye tap hun kommer til å påføre bedriften er jo uhørt!
Men det stopper ikke der. Det neste tema hun bragte på banen var hvor langt jeg var på vei. Da jeg sa jeg bare var 9 uker, foreslo hun at vi ventet i noen uker til med å fortelle det til resten av staben, siden hun selv hadde hatt en SA i uke 12! Deretter fulgte en i overkant detaljert beskrivelse av hvordan det hadde vært... Jeg skal spare dere detaljene, men det var vel det absolutt siste jeg trengte å høre akkurat nå.
Er egentlig ganske hardfør, men nå ble jeg bare satt ut...
Riktig nok har økonomien vært dårlig i det siste, men å møte en gravid med spørsmål om hvor mye tap hun kommer til å påføre bedriften er jo uhørt!
Men det stopper ikke der. Det neste tema hun bragte på banen var hvor langt jeg var på vei. Da jeg sa jeg bare var 9 uker, foreslo hun at vi ventet i noen uker til med å fortelle det til resten av staben, siden hun selv hadde hatt en SA i uke 12! Deretter fulgte en i overkant detaljert beskrivelse av hvordan det hadde vært... Jeg skal spare dere detaljene, men det var vel det absolutt siste jeg trengte å høre akkurat nå.
Er egentlig ganske hardfør, men nå ble jeg bare satt ut...