Sjokkerende respons fra sjefen

Pingumamma

Flørter med forumet
Selv om jeg bare er ni uker på vei, valgte jeg å fortelle nyheten til nærmeste leder i dag. Responsen var ikke helt som ventet. Etter et pliktskyldig gratulerer, var første oppfølgingsspørsmål "Kommer dette til å koste oss noe?". Jeg kunne bekrefte at "ja, det kommer til å koste dere differansen mellom min lønn og folketrygdens 6G". Da ville hun gjerne vite hvor mye det vil utgjøre i kroner. Det visste jeg ikke, men hun trøstet meg med at det var sannsynligvis ikke dette som ville være utslagsgivende for om bedriften overlevde.

Riktig nok har økonomien vært dårlig i det siste, men å møte en gravid med spørsmål om hvor mye tap hun kommer til å påføre bedriften er jo uhørt!

Men det stopper ikke der. Det neste tema hun bragte på banen var hvor langt jeg var på vei. Da jeg sa jeg bare var 9 uker, foreslo hun at vi ventet i noen uker til med å fortelle det til resten av staben, siden hun selv hadde hatt en SA i uke 12! Deretter fulgte en i overkant detaljert beskrivelse av hvordan det hadde vært... Jeg skal spare dere detaljene, men det var vel det absolutt siste jeg trengte å høre akkurat nå.

Er egentlig ganske hardfør, men nå ble jeg bare satt ut...

Selv om jeg bare er ni uker på vei, valgte jeg å fortelle nyheten til nærmeste leder i dag. Responsen var ikke helt som ventet. Etter et pliktskyldig gratulerer, var første oppfølgingsspørsmål "Kommer dette til å koste oss noe?". Jeg kunne bekrefte at "ja, det kommer til å koste dere differansen mellom min lønn og folketrygdens 6G". Da ville hun gjerne vite hvor mye det vil utgjøre i kroner. Det visste jeg ikke, men hun trøstet meg med at det var sannsynligvis ikke dette som ville være utslagsgivende for om bedriften overlevde.

Riktig nok har økonomien vært dårlig i det siste, men å møte en gravid med spørsmål om hvor mye tap hun kommer til å påføre bedriften er jo uhørt!

Men det stopper ikke der. Det neste tema hun bragte på banen var hvor langt jeg var på vei. Da jeg sa jeg bare var 9 uker, foreslo hun at vi ventet i noen uker til med å fortelle det til resten av staben, siden hun selv hadde hatt en SA i uke 12! Deretter fulgte en i overkant detaljert beskrivelse av hvordan det hadde vært... Jeg skal spare dere detaljene, men det var vel det absolutt siste jeg trengte å høre akkurat nå.

Er egentlig ganske hardfør, men nå ble jeg bare satt ut...
Oh my lord!!!!! For en forkastelig sjef du har!!! Fy faan sier jeg! Sender deg en stor klem. Den dama burde rævsparkes!

Fy faen!!!!!! Lukk ørene og ikke bry deg, drittkjerring... Sjefen men tok det utrolig dårlig nårbjeg leverte sykemelding, ble kjefting og bråk forferdelig pinlig og ukomfertabelt!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Er det mulig??? Hun skulle hatten et godt spark midt i trynet!!! Arg!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Fy faen!!!!!! Lukk ørene og ikke bry deg, drittkjerring... Sjefen men tok det utrolig dårlig nårbjeg leverte sykemelding, ble kjefting og bråk forferdelig pinlig og ukomfertabelt!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Så utrolig uproft!!!! Kan jeg spørre hva du jobber med??

La meg si det sånn - jeg jobber med folk som burde vite langt bedre! Det verste er at hun er egentlig ikke et dårlig menneske, hun er bare HELT uten filter. Sier det hun tenker - rett fram - uten å tenke konsekvenser. Det er kan jo være befriende i noen sammenhenger, men her ble det bare helt feil.

Burde ikke være lov spør du meg. Burde få høre det

Off, det hørtes helt forferdelig ut å få en slik tilbakemelding når du kommer og forteller at du er gravid.

Termin 2. februar 2015

Shit, det burde ikke være lov å reagere sånn!!! Sjefer har jo et personalansvar, de skal passe på helsen din på jobb.

Hun drar på ferie i morgen, men tror jeg kommer til å fortelle henne hvordan jeg opplevde det når hun kommer tilbake. Er ikke så fristende, men kan jo kanskje forhindre at andre får den samme tilbakemeldinga...

Hun drar på ferie i morgen, men tror jeg kommer til å fortelle henne hvordan jeg opplevde det når hun kommer tilbake. Er ikke så fristende, men kan jo kanskje forhindre at andre får den samme tilbakemeldinga...
Stå på!!!!! Syns absolutt du skal gjøre det! You go girl!

Synes jeg du skal. Stakkar deg, må ha vært grusomt. Nå kjente jeg at jeg begynner å gru meg til jeg må si det!

♡02.03.2015♡

Oh MY GOD, det er det verste jeg har hørt. Kjenner jeg er glad sjefen min er mann MED filter :P Huffameg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjære vene! Dette er jo ikke ting sjefen trenger å belaste deg med!! Skjønner at hun må ha fokus på økonomi, men det får hun ta med andre enn deg!

Hva slags folk er det som ender opp med personalansvar her i landet!? Noe må være galt et sted.

Synes jeg du skal. Stakkar deg, må ha vært grusomt. Nå kjente jeg at jeg begynner å gru meg til jeg må si det!

♡02.03.2015♡
Ikke gru deg, mange sjefer er jo snille! Da jeg fortalte min sjef (i uke 7) fikk jeg bare et GRATULERER, hvordan føler du deg? Og nå spør han daglig hvordan det går med meg, og sier at jeg må ta det med ro på jobben og prioritere helsen min siden jeg er i en kritisk fase de neste ukene.

Back
Topp