Sjenert baby?

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Flere som har sjenert baby? Sparker super mye og kjenner det godt men, med en gang pappan skal ta på magen for å kjenne så stopper det helt opp. Jeg kan ha handa på magen og det sparker godt og så kommer gubben og alt stopper opp.

Akkurat sånn her også. Det er så merkelig altså. For han sparker masse når jeg legger hånda på magen.

Høres kjent ut ja!

Jupp. Med en gang noen andre enn jeg skal kjenne så blir hun rolig. LItt irriterende for de rundt.

Sånn er det her og ;-)
Mannen fikk kjenne et spark i går, han sperret øynene opp fordi han syns det var så hardt. Og ble veldig overrasket når jeg sa at det egentlig ikke var så hardt ;-)

Min og blir rolig hver gang. Så er 27+4 og typen har enda ikke kjent spark. Selv om jeg har kjent i ca 8 uker totalt, og vertfall 6 uker utenpå. Men er litt fordi mini er sjenert virker det som, og litt fordi vi er ikke sånn som tar på hverandre i hytt og pine :-P hehe. Er ikke naturlig for oss/meg. Mye fordi jeg er ikke så komfortabel med kroppen min og magen fra før. Men har bedret seg litt etter jeg ble gravid faktisk :-) Hadde vært kjekt om pappaen og snart kunne fått kjenne :-)

Min fikk kjenne et lite spart uke 19 men etter det så er det helt rolig når han nå tar på. Er 26 uker nå så blitt en stund uten noe for han. Og jeg blir fortsatt like overrasket når de gode sparkene kommer og snakker mye om det, så er så utrolig kjipt at han ikke får ta del. Men vi prøver å venne oss til at når vi legger oss, er mini ekstra aktiv så da kan han bare ha handa på magen. Får håpe mini blir vant med pappas hender å :)

Vi har hatt samme problem, gubben har vel bare kjent et spark eller to siden det ble mulig å kjenne på utsiden ( de siste syv ukene). Hun stilner helt når pappaen skal kjenne, noe som gjør han litt lei seg :-( Godt å høre at det ikke bare er oss det gjelder :-) kan det ha noe med trykket? At kanskje pappaen legger litt mer vekt på magen enn vi gjør?

Her kjenner sambo masse spark hele tiden, synes faktisk baby blir mer aktvi når han prater og stryker på magen. Veldig moro for når "ukjente" kjenner blir gullet alltid stille.;)

Her blir det også stille om noen andre enn meg tar på magen. Men baby er vilt aktiv! Så mannen har det gøy med å se på magen når han romsterer som verst :p

Mannen har kjent noen ganger men blir som oftest stilt når han legger hånden på. Så no har han en uke igjen på å kjenne. Han reiser på jobb og kommer ikke hjem før 2 uker før termin. Så er det jo spørs på om han holder seg inne til dess. Det håper jeg, men blir dort stress når en er høygravid og alene med en 3 åring som skal bæres inn og ut av bil og innimellom utenom. Og generelt alt som skjer i en liten familie. Men takker for at han er i barnehagen på dagtid :-) hehe

Back
Topp