Sjelevenn

himmelskatt10

Forelsket i forumet
Hva er sjelevenn?

Må det være en av samme kjønn?
Mannen/kjæresten din?
en i samme slekt?

Og hvordan merker man at "det er min sjelevenn"?

Jeg har tro på kjæreste og venner og bestevenner, men ikke sjelevenn. Ingen er like, og derfor vil man reagere ulikt på ulike ting. Sikkert mange som er uenige med meg, men det er nå det jeg tror på.

Aner ikke hva fasiten på hva en sjelevenn er, men bestevenninnen min og jeg er på grensen til å være sjelevenner hehe.  Vi er VELDIG lik innvendig, vi tenker veldig veldig ofte på det samme, vi skjønner hva den andre tenker i mange situasjoner uten at man sier noe, vi har kliss lik humor, samme syke meninger om enkelte ting, samme interesser osv. Hehe vi fikk mensen for første gang samme dag som vi traff hverandre for første gang.  Vi snakker med hverandre i tlf flere timer hver eneste dag, uten at vi blir tom for ting å snakke om.  Så syntes i hvertfall at vi kan kalles sjelevenner.

Det var ei veninnne som kom til meg i dag og spurte meg om det.

Hun er gift og har en baby. lykkelig og alt det der, men hun føler seg veldig knyttet til en venn.
De er i søsken barn eller tremeninger, kjent hverandre lenge og tekster veldig mye. Hu sa de hadde lik humor og tenkte likt. Kunne snakke med hverandre om alt. Hun forklarte det med at hun følte hun hadde kjent denne personen fra et "tideligere" liv da kan du si.
Hun elsker mannen sin og livet sitt nå, men har den tanken hengende over seg hele tiden liksom. Om hun gjør noe galt siden hun føler seg veldig knyttet til en annen person.

Jeg er ikke kjent med dette, så visste ikke helt hva jeg skunne svare....

Back
Topp