Sjeldne og unike guttenavn

KM1234

Andre møte med forumet
Jeg har prøvd å generere nye guttenavn ut fra eksisterende jentenavn, ettersom flere jentenavn tradisjonelt sett har vært laget med utgangspunkt i guttenavn. Synes dette var morsomt å lage disse navnene! Har sjekket SSB for å se at det ikke er noen som bruker de enda.

Kommentér gjerne hvilke dere synes var fine eller helt forferdelige - evt. kom gjerne med flere forslag :)!

Her er lista:

A
Adelio, Adelian, Adelius, Aido, Aleo, Aleus, Alino, Alinus, Alinian, Amalius, Amalian, Amalio, Amelio, Amelian, Amelius, Athelio, Athelian, Athelius

C
Celian

E
Eo, Eleo, Elean, Eleus, Elino, Emino, Eminus, Evangelino, Evangelinus, Evelino, Evelinius, Evyo, Evyus, Edinus, Edinian, Edinio, Edino, Elvirian, Elvian, Elvio, Elvius, Evito, Evilian

I
Irjan, Ivio, Ivian, Ivius

M
Mirus

N
Nelio, Nelian, Noelio, Noelius, Noelian, Norian, Norius

O
Oleus, Ovidian, Ovidius, Ovidio

S
Silio, Stello, Silvius, Silvian

T
Tilio, Tilius

Y
Ylvo, Ylvio, Ylvian, Yrjan
 
Gøy at du har laget egne navn. Jeg foretrekker egentlig tradisjonelle navn selv, men om jeg skal si noen så synes jeg Adelio, Celian, og Norian var fine;)

Hvilke liker du best?
 
Jeg liker best tradisjonelle navn. Men morsomt å lese. Evangelinus og Evangelino må nok være noe av det værste jeg har hørt og ville nok heller kalt gutten min for Leidulf. :p

Om jeg må velge noen jeg syntes var fin utifra listen så synes jeg nok Celian, Silvian og Eleo kanskje var noen av de bedre. :angelic:
 
Norius minna litt mye om "Noro-virus" i mine ører. :) Men er sykepleier, så dette er et ord jeg sier ofte. :p
 
Silvian, Stello, Aleo og Adelian
 
Haha, takk for kommentarer :) Det er nok flere av disse navnene som er litt vel spesielle. Jeg tror jeg hadde likt Ovidius, Adelio og Eleo best kanskje.
 
Eleo står på navnelista mi faktisk :Heartred
 
Back
Topp