Sjeldne navn

spiris

Flørter med forumet
Jeg leter febrilsk etter spesielle navn som INGEN andre har! jeg vil at folk skal stusse ved navnet og si: Å så fint navn, det har jeg aldri hørt før. Men jeg regner meg at hadde de superspesielle navnene vært fine hadde de vel blitt tatt i bruk tidligere... hva skal jeg gjøre? jeg har likevel forelsket meg i ett spesielt navn, men er nesten redd for å nevne det i tilfelle noen kommer til å stjele det. det er ikke kjempe uvanlig, men veldig spesielt for meg [:)] har noen forslag?

Åh, vanskelig:) Men ramser opp noen da..

Tobine
Helmine
Alida
Alise
Amira
Anni
Bertine
Berentine
Betty
Betsy
Mabel
Svea
Saga
Mariam
Mally
Marika
Mildred
Minda
Muna
Luna
Klara
Konstanse
Kornelia

Lyst til å fortelle hvilket navn du har tenkt på? [:)]

har forelsket meg i navnet Ariel. etter engelen Ariel og disney prinsessen [:)] det eneste navnet både jeg og samboeren min elsket. så blir det en Ariel blir hun hetende det, men vil ha et par i bakhånd i tilfelle hun kommer ut og ikke ligner på en Ariel.

Tja jeg har et uvanlig navn til minstesnuppa men ikke et navn INGEN har[;)]

liker ikke navnet ariel. er et vaskemiddel for min del + ariel sharon f eks. men det er dere som skal like det [;)]

ORIGINAL: bambina85

Åh, vanskelig:) Men ramser opp noen da..

Tobine
Helmine
Alida
Alise
Amira
Anni
Bertine
Berentine
Betty
Betsy
Mabel
Svea
Saga
Mariam
Mally
Marika
Mildred
Minda
Muna
Luna
Klara
Konstanse
Kornelia

Datterå mi hette Saga. E snart 6 mnd[:)] D fant eg i Sagaen om Isfolket.

Ava
Alyssa
Minea
Aliah
Jenna
Noemi
Noomi
Alana
Alivia
Aniyah
Amaya
Alaina
Nayeli
Imani
Amari
Lana
Lara
Anaya
Noelle
Novalie
Oliana
Eliana
Nia
Kiana
Amiyah
Samara
Saniya
Ariya
Amara
Ayanna
Aleah
Tara
Tiana
Dayana
Catalina
Leana
Olive
Zaniyah
Naima
Livia

Reina
Amli
Ayla
Ravna
Raija

Hørte et spesiellt jentenavn på babysvømmingen her i uka. Har aldri hørt det før. Jenta het Tiva. [:)]

Eira [:D]

mange fine navn[:)]
ene jenta mi heter Tomine. ikke kjempe uvanlig, men heller ikke super vanlig[;)]

Ava er veldig pent. [;)]

Hei hei Spiris!

Vi har et vennepar som har ei datter som heter Ariel [:)] Kjempekos navn!

Ellers har jeg og sambo selv tenkt på Cordelia om det blir ei jente vi får i desember!
Ikke veldig vanlig, familie og venner sier ofte at det navnet har vi ikke hørt før. Men vet at det er noen stykker som heter det i Norge. Men ikke mange. Det viktigste for oss er at navnet klinger godt!

Vi er også tante og onkel til ei jente som heter Amelia. Noe som ikke er vanlig i Norge. Hun er dansk. Å der er det heller ikke veldig mange som heter det.
                                               Lykke til med navnevalget[;)]

takk for alle gode ideer og inspirasjon [:D] har faktisk tatt med en del av navnene i vurderingen.. det finnes så mange fine navn der ute, og man vil jo finne det fineste navnet til sine barn [:)] samboeren min har allerede begynt å kalle jenta for Ariel og sier at det er hans lille prinsesse - så vi får se! kan hende dagen kommer og jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt [:D] kos å se at sambo er forelsket i nurket allerede

Tror ikke du skal være så redd for at navnet ikke skal passe til prinsessa når hun kommer - jeg har aldri kjent noen som ikke har kledd navnet sitt! [;)]

Jeg var inne på Ariel selv, men mannen ble ikke helt revet med av det navnet. Vi endte opp med Nor Hermine, det ble bestemt mange uker før hun ble født - hun kler det kjempegodt! [;)][:)]

Jeg har fått en kjærlighet for navnene
Sanna og Karsten!
Synes det er helt utrolig nydelige navn som ikke så mange andre heter[:)]

Jeg synest Aktine er veldig fint!

irmelin betyr den lille sterke og liten og mektig....

Back
Topp