Sjeldne navn

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Er dere opptatt av at barnet i magen skal få et sjeldent navn?

Styrer dere bevisst unna toppliste navn pga. at de er på toppliste?

Jeg ser at vi har valgt et navn som bare 10 personer i Norge heter :oops: I kombinasjon med et veldig vanlig mellomnavn da. Valgte det ikke fordi det er sjeldent, men fordi det traff rett i hjertet på oss :)

Er det noen som (eller har barn som) heter noe veldig spesielt og har negative erfaringer med og bære et så sjeldent navn?

Nå må du nesten si hvilket navn dere har valgt. ;) Ble nysgjerrig.

Vi holder oss litt unna topp 10, men hadde det vært et navn vi virkelig falt for, så tror jeg ikke vi hadde stått på bakbeina. ;)

Jeg syns det er litt mer artig med sjeldne navn, da. :)

hadde det blitt jente hadde jeg også gått for ett sjeldent navn som jeg mener bare rundt 100 har.;p men siden det ble gutt ble det to litt mer vanlige navn :) vi skal kalle opp

Førstemann har ett gammelt norrønt navn som første navn, tradisjonsnavn i mannens familie og er ikke på noen topplister:) Mellomnavnet er mer vanlig, og ser at det blir mer og mer populært med årene. Samme stil blir det også med nummer 2, med lille jenta, har valgt et gammel norrønt navn der også som første navn, men det var ikke et bevisst valg egentlig, siden det ikke er oppkalling. Vi jobber fremdeles med mellomnavn på nummer 2, men om vi ikke finner noe så er det ikke krise heller.
Vi er kjempe fornøyde med navna på begge barna, og glad det er gammelt og litt nytt, i begge.

Nå må du nesten si hvilket navn dere har valgt. ;) Ble nysgjerrig.

Vi holder oss litt unna topp 10, men hadde det vært et navn vi virkelig falt for, så tror jeg ikke vi hadde stått på bakbeina. ;)

Jeg syns det er litt mer artig med sjeldne navn, da. :)
Hehe :P Jeg tror jeg vil vente til hun er født. Er ikke sååå lenge igjen nå :D Og kanskje på skjult da, ettersom det er såpass sjeldent..

På eldstemann er det 280 stk som har det som første fornavn og 206 som har det som eneste fornavn :)

Navnet til frøkna i magen er det 7379 stk som har som første fornavn og 5066 som har som eneste fornavn :)

Vi er opptatt av at det ikke er et topplistenavn :) Men ser jo nå at det er endel som har navnet til frøkna :)

På eldstemann er det 280 stk som har det som første fornavn og 206 som har det som eneste fornavn :)

Navnet til frøkna i magen er det 7379 stk som har som første fornavn og 5066 som har som eneste fornavn :)

Vi er opptatt av at det ikke er et topplistenavn :) Men ser jo nå at det er endel som har navnet til frøkna :)
Jeg ser at det er 1400 som har navet til storesøster her. likevel så har jeg aldri møtt noen andre med det navnet :)

hadde det blitt jente er det færre enn 4 elr ingen som heter begge, og 293 som har det ene og 119 som har det andre :p

men nå blir det gutt da.. :p
da blir det 9stk som har begge som navn, ca 7800 som har det ene og ca 1400 som har det andre :p trodde faktisk det var flere jeg..

Jentenavn så er det 457 som har det vi ønsket oss.. men på guttenavn er det 5019 som har navnet.. det blir gutt nå, så selv om det ikke er på topp 10 ligger det ikke så langt nede..

Vi bryr oss ikke så mye om topplister, men tenker på hva de heter i området her som som blir på ca samme alder, men velger navn vi liker. Nå har vi ikke peiling på hva nr.2 skal hete da! Synes guttenavn er vanskelig :p

Heter Hanne selv, og har alltid Vært "Hanne G" , så prøver å velge navn som ikke er på topplista. Når jeg valgte Storm, var det 14 i Norge som hadde det som eneste fornavn (hvis jeg ikke husker feil), Nå har det Vært mye frem og tilbake, men navnet vi velger, er nok noe mer vanlig. Må legge til at veldig mange gutter har fått navnet Storm etter 2009, så ikke så sjeldent lenger :(

Styrer unna topplister :) vi har valgt et navn som er litt sjeldent men ikke helt der ute heller. Vi valgte ikke navnet pga det, men fordi vi likte det! Så det var vel bare en bonus at det ikke var på topplista :)

Vi har bevisst holdt oss unna topplistene (mye pga jeg jobber i barnehage);) sønnen vår heter Snorre, dette valgte vi fordi vi syns det er et godt norsk navn. Mageboeren får guttenavn som passer til Snorre eller jentenavn som er oppkalling.

Vi skal kalle opp etter farmora til sambo, det er et ganske vanlig navn, 17 330 personer som har det til fornavn i Norge.
Men som dere ser på grafen er det nesten ingen etter år 2000, og jeg vet ikke av noen under 26år som heter det :-)

ImageUploadedByBV Forum1422895459.451148.jpg

Og til mellomnavn har vi valgt mellomnavnet til mormora til sambo, det er det bare 11 personer i Norge som har som fornavn.

Vi har veldig bevisst styret unna topplister og det er viktig for meg at det kan uttales på engelsk. :-)

Heter Hanne selv, og har alltid Vært "Hanne G" , så prøver å velge navn som ikke er på topplista. Når jeg valgte Storm, var det 14 i Norge som hadde det som eneste fornavn (hvis jeg ikke husker feil), Nå har det Vært mye frem og tilbake, men navnet vi velger, er nok noe mer vanlig. Må legge til at veldig mange gutter har fått navnet Storm etter 2009, så ikke så sjeldent lenger :(
Det er sant. Husker første gang jeg hørte Storm når jeg var på babysang med datteren min. Syntes det var veldig spesielt da.. men nå er det jo ganske vanlig.

Vi skal kalle opp etter farmora til sambo, det er et ganske vanlig navn, 17 330 personer som har det til fornavn i Norge.
Men som dere ser på grafen er det nesten ingen etter år 2000, og jeg vet ikke av noen under 26år som heter det :)

Vis vedlegget 101767

Og til mellomnavn har vi valgt mellomnavnet til mormora til sambo, det er det bare 11 personer i Norge som har som fornavn.

Vi har veldig bevisst styret unna topplister og det er viktig for meg at det kan uttales på engelsk. :)
Nysgjerrig på navnet :P Kanskje noen av oss her inne som heter det da :)

Er viktig at det ikke er et toppnavn ja. Vil ikke ha navn som "alle" heter.

Liker navn som ikke er vanlige men allikevel ikke uvanlige. Navn som folk har hørt om men som ikke kjempe mange heter :)

Storebror heter Patrick, og vi kjenner ingen andre barn som heter det. Så veldig fornøyd med det :)

Back
Topp