Sjeldne bæsjebleier

anines

Elsker forumet
Nå er det en uke siden vi hadde sist bæsjebleie. Før det hadde vi bæsj i hver bleie vi byttet. Vet at det kan være like normalt med lang tid mellom hver bæsjebleie som hyppige, men merker humøret til lille har forandret seg etter dette. Han er grinete, er veldig urolig og sover dårlig. Har prøvd alt av råd som sykling med bena, sitte i froskestilling, massere mage/rygg osv, men ingenting skjer :( Har lest man kan gi laktulose? Noen som har prøvd det? Eller evt har andre råd/tips å gi?
 
Hei!

Ikke gi laktulose med mindre legen anbefaler det.
Det er normalt at det går opptil 14 dager mellom bæsjebleiene.
Så lenge babyen tisser og spiser, er det ikke noe å bekymre seg for.

Små babyer har ofte vondt i magen uavhengig av hvor ofte de bæsjer, så bare kos ham masse, bær i kolikkgrep, bruk bæretøy om dere har, og fortsett som dere har gjort.
Ikke begynn å kutte ut matvarer eller gi noe ekstra. Det kan gjøre vondt verre.
Det er vondt for oss mammaer, men tid er den beste medisin, så hold ut!

Håper han snart får bæsjet, og at magevondten gir seg! <3
 
Prøvd ec hold?
67c908f27be618268f6a864e1f2a43f0


Ta gjerne av bleia og hold over vasken eller en potte feks. Må gjerne holde noen minutter før det skjer noe.
 
Prøvd ec hold?
67c908f27be618268f6a864e1f2a43f0


Ta gjerne av bleia og hold over vasken eller en potte feks. Må gjerne holde noen minutter før det skjer noe.
Får ofte fortgang om man tørker en gang i rumpen mens man holder også.
 
Kan også forsøke med et varmt bad, alternativt ha varmt vann (badetemp) i en 10L bøtte, og holde baby i froskestilling nedi bøtta :) Lillemor her bæsjet ofte om vi badet henne litt.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Prøvd ec hold?
67c908f27be618268f6a864e1f2a43f0


Ta gjerne av bleia og hold over vasken eller en potte feks. Må gjerne holde noen minutter før det skjer noe.

Har prøvd, men kanskje jeg ikke har holdt han sånn lenge nok. Får prøve igjen senere i dag når vi er hjemme.. I morgen er det to uker siden det har kommet noe bæsj. Er ikke spor av noe i bleien en gang!
 
Kan også forsøke med et varmt bad, alternativt ha varmt vann (badetemp) i en 10L bøtte, og holde baby i froskestilling nedi bøtta :) Lillemor her bæsjet ofte om vi badet henne litt.
Vi har jo badet i løpet av de siste to ukene, men ikke holdt i froskestilling eller noen andre stillinger mens vi har badet.
 
Har prøvd, men kanskje jeg ikke har holdt han sånn lenge nok. Får prøve igjen senere i dag når vi er hjemme.. I morgen er det to uker siden det har kommet noe bæsj. Er ikke spor av noe i bleien en gang!
Huff, håper det kommer snart! Må jo bli litt av en eksplosjon når det først kommer :eek:
 
Huff, håper det kommer snart! Må jo bli litt av en eksplosjon når det først kommer :eek:
Haha, ja! Nå føler jeg at jeg bare må holde meg hjemme de neste dagene til han har bæsjet, for det kan hende dusjen kommer godt med :p
 
Her funket det å massere undet føttene hvis det var lenge siden hun hadde bæsjet. La henne på rygg i fanget og masserte under føttene hennes.
 
Gjorde du noe spesielt? Har massert de i 10 min nå, skjer nada.
Neida, gjorde det bare ofte gjennom hele dagen. Til slutt kom det. Gir du mm eller mme? Hvis det er 14 dager siden nå, burde du kanskje ta en telefon til legen og spørre hva h*n anbefaler.
 
Neida, gjorde det bare ofte gjennom hele dagen. Til slutt kom det. Gir du mm eller mme? Hvis det er 14 dager siden nå, burde du kanskje ta en telefon til legen og spørre hva h*n anbefaler.
Kun mm.. Var på seks ukers kontroll til meg selv sist fredag, da sa legen at jeg kunne gi laktulose om det ikke hadde skjedd noe i løpet av helgen, men har enda ikke gitt det. Skal til helsestasjonen i morgen, så tenkte jeg skulle høre med de også før jeg ga noe.
 
Back
Topp