Lille meg 90
Glad i forumet
Sønn vi har i fra før heter OdinStorm og Lodin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sønn vi har i fra før heter OdinStorm og Lodin.
Min venninnes sønn heter det ;-)Heike. Ikke hørt det mange steder men syns det er fint.
Hvilket navn kom dere fram til?Da har vi funnet et navn til gutten i magentakk til dere alle

Sønn vi har i fra før heter Odin![]()
Gratulerer med navnevalg!Aron Johannes![]()
Vi ville ha norrønt, derfor valgt vi odinDet er ein grunn til familiemedlem har valgt Lodin, istedenfor Odin, dei ville ikkje ha norrønt navn.
TakkGratulerer med navnevalg!
Gratulerer. Tenkte å svare gamle navn som blir brukt lite nå. Men du fant det selv. Har også to sønner med sjeldne navn som egentlig er noe alle har hørt. Men ifølge ssb så er det ikke mange som heter det samme.Aron Johannes![]()
TakkGratulerer. Tenkte å svare gamle navn som blir brukt lite nå. Men du fant det selv. Har også to sønner med sjeldne navn som egentlig er noe alle har hørt. Men ifølge ssb så er det ikke mange som heter det samme.
Lodin er jo i aller høyeste grad et norrønt navn.Det er ein grunn til familiemedlem har valgt Lodin, istedenfor Odin, dei ville ikkje ha norrønt navn.
Lodin er jo i aller høyeste grad et norrønt navn.
Åja, da skjønner jeg hva du mener. Nei, det er ikke et gudenavn, men Loðinn var antagelig et ganske vanlig navn i høymiddelalderen. I hvert fall var det vanlig blant folk av høy rang, slik at de er nevnt i nedskrevne kilder osv.Gudenavn som Odin Frøya ol? Var det eg meinte. Eg har ikkje kontroll på alle norrøne navn![]()