Sjeldent guttenavn

Aron Johannes:)
Gratulerer. Tenkte å svare gamle navn som blir brukt lite nå. Men du fant det selv. Har også to sønner med sjeldne navn som egentlig er noe alle har hørt. Men ifølge ssb så er det ikke mange som heter det samme.

Gratulerer. Tenkte å svare gamle navn som blir brukt lite nå. Men du fant det selv. Har også to sønner med sjeldne navn som egentlig er noe alle har hørt. Men ifølge ssb så er det ikke mange som heter det samme.
Takk:). Det er fint med gamle navn:). Min sønn på 3 år har også et sjeldent navn. Det er 4 eller færre som har det navnet:).

Gudenavn som Odin Frøya ol? Var det eg meinte. Eg har ikkje kontroll på alle norrøne navn ;)
Åja, da skjønner jeg hva du mener. Nei, det er ikke et gudenavn, men Loðinn var antagelig et ganske vanlig navn i høymiddelalderen. I hvert fall var det vanlig blant folk av høy rang, slik at de er nevnt i nedskrevne kilder osv.

Husker jeg fant inspirasjon i Edda-dikt da jeg var yngre, og hadde sett for meg at en fremtidig sønn skulle ha navn derfra. Syntes det var mange originale navn og hadde samtidig noe veldig nordisk over seg. Hadde slått det litt fra meg da jeg fikk barn, pluss at jeg fikk datter, så ble aldri noe av. Vi fant navn blant historisk viktige kvinner istedenfor. Langt ned på lista da jenta ble født, men var plutselig på topp 10-lista i fjor. :smiley-angry017

Back
Topp