sjekking for modning?

Mailykke2

Forelsket i forumet
Er det vanlig å sjekke på de siste kontrollene om det er noe modning på gang? jeg har hatt litt hodepine (ikke hele tiden, bare i bølgedaler), mensmurringer, smerter som stråler ned i lysken, og er noe kvalm i perioder og har hatt noe økning av utflod..

er jo førstegangs, så aner ikke hva jeg skal kjenne etter eller se etter :P

akkurat slik har jeg det også og jeg fikk beskjed av jordmor at det hørtes ut som modning 

har oså strålinger i lysken og i låret, er dette modning altså?

muffinsdronningen skrev:
har oså strålinger i lysken og i låret, er dette modning altså?

Tror det heller er bekkensmerter! Modning kjennes mer ut som mensmurringer.

Strålingen høres ut som bekkenløsning tenker jeg også. Modning er vel mer som menssmerter/muringer.
Var på kontroll idag, 1 uke og 3 dager til termin, ble ikke sjekket ihvertfall.. Men hun spurte om jeg hadde kjent noen tegn til modning da, så kanskje hun ahdde sjekket hvis jeg hadde sagt ja?

Jeg vet som sagt ikke hva som er hva, derfor blir jeg nysgjerrig :P

men er det sånn at jeg kan spørre legen på fredag når jeg skal på kontroll om han kan sjekke? :P eller vil det være teit? :P

Heleneholt skrev:
Jeg vet som sagt ikke hva som er hva, derfor blir jeg nysgjerrig :P

men er det sånn at jeg kan spørre legen på fredag når jeg skal på kontroll om han kan sjekke? :P eller vil det være teit? :P

du kan jo alltids spørre, men er ikke sikkert han gjør det. noen gjør det mens andre gjør det ikke :)

Jeg har aldri blitt sjekket for det hos jordmor/ lege, da har jeg i tilfelle blitt sendt til sykehuset for undersøkelse. 

Noen som gjør det andre som ikke har lyst. Noe stripper deg uten å spørre deg, andre vil absolutt ikke strippe deg. Så kommer veldig ann på legen din! Men er jo alltid lov å spørre :D

Back
Topp