Sjekker ut..

mammatilmathilde

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Tul idag viste at lille døde for ca 2 uker siden :( fikk første tablett idag og får resten i morgen. Erfaring med MA noen?
Lykke til videre jenter :Heartred

Uff, det var leit å høre. Hadde selv en MA i februar. Tablettene tok dessverre ikke på meg, så jeg ente opp med operasjon. Men det var nesten like greit. Er gravid igjen nå, TUL neste mandag. Så håper da på et bankende hjerte :)

Det er helt forferdelig å gå gjennom, men på sikt går det heldigvis bedre. Det ble sånn denne gangen, men om noen måneder er du forhåpentligvis gravid igjen. Det betyr heldigvis ikke at det vil skje igjen. Men du vil nok bære det med deg i det neste svangerskapet også, men da får du forhåpentligvis oppfølging og etterspør TUL. Masse lykke til videre!

Huff så trist!!

Kan jeg spørre hvor langt du er på.vei?
Har ikke erfaring selv, men vil anbefale deg å sjekke ut under forumet: vi som har mistet. Der er det flere med erfaring :Heartbigred:Heartbigred

Jeg har måtte ta piller ett par ganger og mistet ved blødning av seg selv et par ganger.

Ble trist på dine vegne nå.
Leste mye på nett om Blodbad og vonder og undergang fra andre som måtte ta MA.
Selv tok jeg pillene, spiste smertestillende og begynte å blø noen timer senere. Merka ikke så mye. Men 4 dager senere fikk jeg sterke smerter. Da lå jeg på gulvet og vred meg. Det varte ca en time, jeg måtte på do. Det sa "plopp" I skåla og jeg tissa bare. Med en gang etter ploppet var smertene borte.
Det er ikke normalt at det tar flere dager, men alle har sin historie.

Etter det blødde jeg I ca 2 uker. Og det tok 6-8 uker før jeg fikk mensen igjen. Det synes jeg var det værste, å måtte vente på ny runde.

Jeg har måtte ta piller ett par ganger og mistet ved blødning av seg selv et par ganger.

Ble trist på dine vegne nå.
Leste mye på nett om Blodbad og vonder og undergang fra andre som måtte ta MA.
Selv tok jeg pillene, spiste smertestillende og begynte å blø noen timer senere. Merka ikke så mye. Men 4 dager senere fikk jeg sterke smerter. Da lå jeg på gulvet og vred meg. Det varte ca en time, jeg måtte på do. Det sa "plopp" I skåla og jeg tissa bare. Med en gang etter ploppet var smertene borte.
Det er ikke normalt at det tar flere dager, men alle har sin historie.

Etter det blødde jeg I ca 2 uker. Og det tok 6-8 uker før jeg fikk mensen igjen. Det synes jeg var det værste, å måtte vente på ny runde.
Uff, det hørtes ganske forferdelig ut å måtte gå så lenge. Jeg ble planlagt lagt inn på sykehuset to dager etter første pille hvor jeg fikk fler i håp om at fosteret kom ut selv. Gjorde ganske vondt en periode, men da fikk jeg morfin og sovnet. Dessverre funket det som nevnt over ikke på meg, men siden jeg lå på sykehuset ble jeg lagt inn over natten og fikk operasjon dagen etter. Alle historier er ulike som du sier. Håper det ordner seg greit for deg @mamma2016&2020 <3

Uff, det hørtes ganske forferdelig ut å måtte gå så lenge. Jeg ble planlagt lagt inn på sykehuset to dager etter første pille hvor jeg fikk fler i håp om at fosteret kom ut selv. Gjorde ganske vondt en periode, men da fikk jeg morfin og sovnet. Dessverre funket det som nevnt over ikke på meg, men siden jeg lå på sykehuset ble jeg lagt inn over natten og fikk operasjon dagen etter. Alle historier er ulike som du sier. Håper det ordner seg greit for deg @mamma2016&2020 <3

Jeg tok det hjemme og var heldigvis sykemeldt da den kom ut. Jeg var i uke 8/9 men hadde mistet i uke 5, var kanskje derfor jeg fikk tabletter hjemme?
Morfin hørtes bedre ut :knegg:

For meg ender det godt. Har mistet 4 ganger og er nå gravid i uke 17. Nå sitter den :hello2

Jeg tok det hjemme og var heldigvis sykemeldt da den kom ut. Jeg var i uke 8/9 men hadde mistet i uke 5, var kanskje derfor jeg fikk tabletter hjemme?
Morfin hørtes bedre ut :knegg:

For meg ender det godt. Har mistet 4 ganger og er nå gravid i uke 17. Nå sitter den :hello2
Noen må gjennom en del mer prøvelser enn andre, men det ender som oftest godt!:) GRATULERER så mye!:D

Uff så trist :Heartred hadde en ma for ca 4 år siden der fosteret stoppet utvikling i uke 4. Fant det ut i uke 7. Fikk ikke tabeletter. Det ble støtt ut av seg selv noen dager senere. Hadde ikke sykemelding og var på jobb når det kom.:nailbiting: ble heldigvis gravid igjen rett etter renselsen var ferdig og har en sprudlene 3 åring.

Uff så trist :Heartred hadde en ma for ca 4 år siden der fosteret stoppet utvikling i uke 4. Fant det ut i uke 7. Fikk ikke tabeletter. Det ble støtt ut av seg selv noen dager senere. Hadde ikke sykemelding og var på jobb når det kom.:nailbiting: ble heldigvis gravid igjen rett etter renselsen var ferdig og har en sprudlene 3 åring.
Godt å høre slike lykkehistorier :D

Huff, så fælt :( jeg hadde en MA i februar og synes det var veldig tøft. For min del fungerte Cytotek greit. Tok alt jeg fikk av smertestillende og smertene føltes omtrent som sterke menssmerter på det verste. Det meste var ute innen 6-7 timer.

Blødde et par uker etterpå, og deretter tok det lang tid før ting stabiliserte seg, men der burde jeg nok fulgt opp bedre selv.

Jeg vet at erfaringene er veldig ulike, men for min del var den psykiske smerten verre enn den fysiske. Som det skrives over her er det mye god støtte å finne på Vi som har mistet-forumet. Ønsker deg lykke til og sender en god klem!

Så leit å høre. Anbefaler vi som har mistet forumet. Der fikk jeg masse støtte etter senaborten jeg hadde i mai. Lykke til videre.

Klem

Så utrolig trist!:(
Jeg hadde en MA i mars. Cytotec er det mest smertefulle jeg har opplevd i hele mitt liv, så mitt tips er å ikke spar på smertestillende og ikke vær alene. Jeg sendte mannen til butikken en halv time etter jeg tok dem og besvimte før han kom hjem! Heldigvis er det kortvarig smerte. Etter 4-5 timer startet jeg å blø og da hadde jeg ikke særlig vondt lenger, kun typisk menssmerter.
Etter det blødde jeg i cirka 4 uker, hadde et par uker fri før jeg fikk mens tror jeg. Hadde positiv g.test. helt frem til mens.

Nå skal det sies at de fleste opplever cytotec som tilnærmet smertefritt, men bare for å være sikker så bør du ta de smertestillende du får :)

Det psykiske tapet er et helt annet aspekt, men der kjenner du best deg selv tenker jeg :) noen kommer seg lett over det, for andre tar det mer tid! Nå er jeg endelig gravid igjen og håper spiren sitter denne gang!

Masse lykke til videre :Heartred

Så trist å høre. Sender deg mange gode tanker ❤ De fleste lykkes, men mange må gjennom noen prøvelser før det. Masse lykke til ❤

Tul idag viste at lille døde for ca 2 uker siden :( fikk første tablett idag og får resten i morgen. Erfaring med MA noen?
Lykke til videre jenter :Heartred

Uff så trist :(
Håper neste spire sitter fort!

Smertestillende, ikke være alene, (jeg reagerte litt og fikk feber, så var godt å ha noen med meg) var en del vondt, men det trengtes litt bevegelse før ting kom ut.. blødde lenge i etterkant.
Anbefaler som de andre her gruppen på forumet!

Klem til deg :Heartred

Så leit å høre!! Mange klemmer sendes din vei:Heartbigred

:Heartbigred

Back
Topp