Sjekke modning på kontroll

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
.. er det noe dere har gjort?
Virker som noen jordmødre sjekker når man er kommet over et visst antall uker og noen igjen, sjekker aldri.
 
Tror ikke min jm sjekker noe som helst oppi der.. Men sist fødte jeg i uke 38 og hadde hatt forrige kontroll i uke 36 eller 37.
 
Var på kontroll hos jordmor for sjekke leie (nå snudd seg tilbake til hodeleie - yeah!) og da ba jeg om hun kunne sjekke modning. Har hatt så mye vonde kynnere i det siste og lurte på om fødsel nærmet seg. Det var det visst ingenting som tydet på at det gjorde.
 
Her har det aldri blitt nevnt noe om å sjekke modning, og ikke vet jeg om jeg er helt komfortabel med å spørre heller [emoji14] Men hadde jo vært veldig kjekt å vite da..
 
Jeg er livredd for at det skal være vondt. Herregud, jeg er så pinglete. :eek::D må vel bare stålsette seg!
 
Jeg er livredd for at det skal være vondt. Herregud, jeg er så pinglete. :eek::D må vel bare stålsette seg!
Har sett på fødeavdelingen at noen synes det er vondt. Men jeg kan ikke huske at det var vondt. Kanskje kunsten er å klare å slappe av?
 
Har sett på fødeavdelingen at noen synes det er vondt. Men jeg kan ikke huske at det var vondt. Kanskje kunsten er å klare å slappe av?

Ja, også er det visst verre når man ikke er moden enn når man kanskje har begynt å få litt åpning. Det sa allefall kusina mi som nettopp har født og har det friskt i minne. Man blir vel helt doven der nede uansett etterhvert, det får være trøsten.
 
Jeg er livredd for at det skal være vondt. Herregud, jeg er så pinglete. :eek::D må vel bare stålsette seg!
Hva gjør de egentlig? Putter inn fingrene og ser hvor mange fingre de får inn? [emoji32]
 
Jeg tror ikke min jordmor vil gjøre noe sjekk der nede. Misforstå meg rett, men føle ikke helt at vi har den relasjonen til at jeg føler at det hadde vært greit heller :p
 
Var aldri snakk om noen sjekk sist, og heller ikke denne gang. To forskjellige jordmødre. Har ingen behov for at de skal pirke oppi der mer enn nødvendig heller :p Hun kommer når hun kommer, tenker jeg...
 
Ja, også er det visst verre når man ikke er moden enn når man kanskje har begynt å få litt åpning. Det sa allefall kusina mi som nettopp har født og har det friskt i minne. Man blir vel helt doven der nede uansett etterhvert, det får være trøsten.
Aha! Jeg ble sjekka etter vannavgang, så var vel rimelig moden da vil jeg tro :)
 
Ser ikke helt hensikten med mindre man faktisk tror det er fødsel på gang eller trenger vurdere modning på eks overtidskontroll.


Om man får sjekket på en vanlig kontroll kan man godt få høre at man er moden og har 2-3 cm åpning uten at det trenger bety noen fødsel før to uker senere. Samtidig kan man få beskjed om at man ikke er moden og likevel føde et par dager senere ...
 
Skal til jordmor i morgen og har avtalt stripping og modnings akupunktur. Gruer meg noe helt vilt til begge deler egentlig.. ble anbefalt det pga stor baby etter forrige vekstestimering.
 
Jordmora mi vil ikkje sjekke meg pga. eg har så mange modningstegn og sterke kynnera så ho er redd for å fremskynne ting ved ein kontroll. Om ein irritere livmorhalsen nok kan det føre til fødsel i verste fall, så derfor mange ikkje gjer det :) Men er som ei skriv lenger oppe her, har eigentleg ingen ting å sei for kan gå lenge å vere moden samt ein kan føde fort sjølv om ein ikkje er det òg ;)
 
Jordmora mi vil ikkje sjekke meg pga. eg har så mange modningstegn og sterke kynnera så ho er redd for å fremskynne ting ved ein kontroll. Om ein irritere livmorhalsen nok kan det føre til fødsel i verste fall, så derfor mange ikkje gjer det :) Men er som ei skriv lenger oppe her, har eigentleg ingen ting å sei for kan gå lenge å vere moden samt ein kan føde fort sjølv om ein ikkje er det òg ;)
"Føre til fødsel i verste fall"? Er det ikke nettopp det vi vil? :D
 
"Føre til fødsel i verste fall"? Er det ikke nettopp det vi vil? :D
Hehe jo, er jo det vi vil, men eg har ikkje termin før 21. april så ho vil helst ha han inne til eg er 38 veker på vei, det er 2 veker til enda ;) Eg ville eigentleg sjekkast for eit par veker sidan pga. eg veit det er framgang der nede så lurer veldig på om det framleis er framgang eller om det er stoppa opp :)
 
Min har ikke sjekket noe enda, lurer litt på om hun helst vil vente til etter termindatoen. Jeg nevnte det til mamma, som var ganske sjokkert! Da hun var gravid på 80-90 tallet sjekket de visstnok på hver kontroll fra uke 30 :eek:
 
Back
Topp