Sjekk jernlageret jenter

Qvini

Glad i forumet
Fikk svar på blodprøver idag!! Mitt jern lager er på 8, normalt skal det ligge på 11 og oppover forsto jeg på hallo damen på legekontoret! Har vært masse slapp, holdt på å besvime flere ganger! Gått på jern tabeletter også hele tiden, så kroppen min tar ikke opp jern så godt som andre kanskje gjør (slit med det hele livet).

De skal sjekke det på 28 ukers kontrollen. Gjør det her iallfall :)

Fikk svar på blodprøver idag!! Mitt jern lager er på 8, normalt skal det ligge på 11 og oppover forsto jeg på hallo damen på legekontoret! Har vært masse slapp, holdt på å besvime flere ganger! Gått på jern tabeletter også hele tiden, så kroppen min tar ikke opp jern så godt som andre kanskje gjør (slit med det hele livet).

Samme her, legen tipset om å drikke et glass appelsinjuice ved siden av maten (hvis det er mat mrd mye jern i).

Legen sjekker det hver gang for min del :P

Enig med over: drikke noe med mye vit-c da det hjelper jernopptaket (og ikke te/kaffe da det har motsatt effekt... den fella gikk jeg i lenge ><)

Det er lurt å sjekke det ja :) jeg sjekket det i juni.. var vel da 19-20 uker på veg. På tide å sjekke igjen snart.

Sjekket blodprosent nylig (10,8), men ikke jern.

Lurt å sjekke ja.. jeg lå på ca 14 i uke 11 og nå i uke 25 ligger jeg på 11,3. Jeg har aldri tatt jerntilskudd i hele mitt liv... men jeg har visst heller for mye av det (skal følge det opp etter graviditeten iflg legen)..

Husk å fortsette etter fødsel å.. Klaga på føden jeg over at jeg var så svimmel og var redd for å holde babyen pga d.. Men måtte mase meg til en blodprøve der da for de trodde meg ikke.. Viste seg at d lå bare på 7 så de syns d var rart jeg klarte å gå sa de etterpå... Så da skjønnte de at jeg ikke tulla når jeg klagde

Husk å fortsette etter fødsel å.. Klaga på føden jeg over at jeg var så svimmel og var redd for å holde babyen pga d.. Men måtte mase meg til en blodprøve der da for de trodde meg ikke.. Viste seg at d lå bare på 7 så de syns d var rart jeg klarte å gå sa de etterpå... Så da skjønnte de at jeg ikke tulla når jeg klagde
Det trur eg du har rett i. Kan miste mykje blod under fødselen og tida etterpå.

Hugs å pass på fornøyelsen og, magen kan bli veldig hard av jerntabletta :-/

Men du hadde sikkert lav blodprosent da... Jeg har jernlager på 5 nå, blodprosenten er også noe lav men jeg er oppegående. Litt svimmel, trøtt og slapp bare.

Jeg hadde samme resultatet sist svangerskap.. legen sa ingenting.. var først når jeg fikk papiret (sa jeg ville ha utskrift) at jeg selv så det ! Ble drit sur på legen siden jeg ikke hadde hørt noen ting!

Back
Topp