Sjalusi

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Fler som sliter med at de er sjalu?
Jeg har alltid vært det, men i dette forholdet er det ekstremt. Jeg jobber med meg selv, så godt jeg kan, prøver å ikke la det gå utover kjæresten men det er ikke alltid så lett.
Problemet ligger i at når vi var sammen den første gangen, dro han og en kompis på ferie til Thailand. Når han kom hjem, kasta han ut meg, og en mnd senere bodde det ei thaidame der:( Jeg var ikke bra nok den gangen, så hvorfor nå? (Jeg vet det er tullete å tenke sånn)

I går var vi på bygdefest, men vors hos et vennepar. Jeg og ei til var de eneste som ikke drakk. Kjæresten har kjent disse menneskene i mange år, og dama der danser han mye med under bygdefester. De er faktisk veldig gode til å danse swing.
Men det reagerer jo selvsagt jeg på, da. Liker ikke at han skal holde rundt andre damer og danse tett. Jeg må gå unna for å ikke se det, rett og slett.
Fler som har det sånn? Er det dumt av meg å reagere sånn, siden vi skal ha barn sammen, og det er 4 år siden dette med thaidama? Jeg aner ikle hvordan jeg skal få gjort noe med det heller.. jeg var ikke bra nok den gangen, hvorfor nå? Føler meg litt som andrevalget, siden det ble vanskelig med thaidama, pga distansen. ..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vet ikke hva jeg skal si jeg, hadde nok ikke klart å vært sammen med han etter det han gjorde der, så syns ikke du reagerer feil jeg men . Sjalusi er en vanskelig følelse å håndtere .. Ekkelt å vondt å gå å være sjalu:(

<3 venter en vinterbebi <3

Det er fryktelig vondt.. han skjønte det jo på meg i går, å da sa han at han aldri kom til å skille seg fra meg (vi er ikke gift), og for han er det større å få barn sammen enn å gifte seg.. etter vi hadde den samtalen, gikk han rundt å ropte"dette er jenta mi, da vettu". Så jeg vet jo at det er meg han vil hs, å jeg stoler på han, men bare det at han skal danse tett med noen andre, og være så nær og "intim" med noen andre føles helt feil.

Virker som han har god forståelse for hva du føler så det er jo veldig godt for deg da:)

<3 venter en vinterbebi <3

Joda, problemet ligger i mitt hode... han ville aldri gjort noe nå, han vet veldig godt hva som skjer hvis han bryter tilliten en eneste gang til...

Skjønner godt at du er sjalu med tanke på fortiden:/ hadde sikkert følt det på samme måte som deg.

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Kanskje han rett og slett har vokst opp? Utviklet seg? Innsett at det er deg han egentlig vil ha? Mulig han var ung og løs på tråden før i tiden? Han jeg er sammen med nå pleide å rote med venninnene mine og andre jenter for 10 år siden, mens han påsto at det var meg han egentlig elsket... Det gikk 10 år før han klarte å bevise nettopp det. Se etter tegn på at din kjære også har bestemt seg for nettopp deg, og endret sin væremåte totalt. Min har ikke vært utro en eneste gang selv om han var DEN rundbrenneren for 10 år siden.

Og en ting til. Det er helt normalt at alle følelser forsterkes pga hormonene. Dessverre også sjalusi. Men prøv som sagt å overbevise deg selv om at det er deg han har valgt til slutt :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Eksmannen min valgte en annen da vi hadde vært sammen et år. Men så angret han seg, for det var meg han ville ha. Vi giftet oss jo også etterhvert, men jeg ville aldri ha barn med ham, jeg følte ikke at det var rett. Han maste, og ville ha barn.
Men noe bar ødelagt i meg pga det han hadde gjort tidligere.
Jeg gikk fra ham i fjor.

I høst traff jeg min store kjærlighet, og jeg har aldri vært så sjalu som jeg er nå! Kjenner at jeg er redd for å miste ham!

Så jeg skjønner deg veldig godt!
Dere har ikke vurdert å gå i parterapi? Kunne vært nyttig for dere begge.

Tusen takk for svar:-) jeg vet jo det er meg han vil ha, ellers ville han ikke satt barn på meg. Han sier at det er større å få barn sammen enn å gifte seg. Mulig hormonene gjør at jeg er ekstra sjalu nå, ja. Men vet jeg aldri har likt at han danser med andre. Har ikke vurdert terapi nei, føler ikke vi er der. Det er jo jeg som har et problem, jeg som er sjalu. Vi har det kjempebra ellers, krangler aldri og er veldig knytta. Han elsker jo datteren min over alt.. så det er hos meg problemet sitter, ikke hos oss. ..

Selv om problemet sitter hos deg, så ligger det mellom dere.
Terapi kan hjelpe dere begge å forstå hvordan det oppleves for begge to.
Mulig det er noe med thai damen dere skulle snakket dere gjennom?

Jeg og eksen gikk til terapi da vi ble sammen igjen, var kun to ganger, men det var nyttig. Jeg forstod ham bedre, og han forstod meg bedre.

Jeg skjønner godt du er sjalu! Men du må bare være åpen med han og si hvordan du føler det.. Si at du sliter fortsatt pga det han gjorde tidligere, og at du da blir fort sjalu. Så kanskje han lar være. Jeg er ikke sjalu av meg. Men nå under graviditeten har jeg begynt å drømme så mye rart. At han er utro osv. Skikkelig ubehagelig :P Jeg vet jo han aldri ville gjort det. Men hvorfor drømmer vi så mye rart når vi er gravide? :P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mannen overnattet borte hos en kompis en natt og jeg mistenkte utroskap med en gang... Men slo tanken fra meg. Har jo ingen grunn til det. Men vi ble enige om at begge sover hjemme fra nå av. Så, kanskje han bør la være å danse rett med andre, ihvertfall mens hormonene herjer som verst?

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Det er ikke ofte vi er ute sånn, så vet ikke om fler "happenings" nå før jeg er ferdiggått, annet enn rakfiskfestivalen.. jeg vet jo så godt at han aldri ville gjort noe, men alikevel er jeg sjalu.. skjønner det ikke selv engang.. han var på tv for mange år siden, første sesong av jakten på kjærligheten... kanskje jeg er redd han er litt "sånn" enda..?! Nei, jeg veit ikke, veit bare at det er jævlig trått:/

Off, det er helt forferdelig å slite med sjalusi :-( eneste jeg kan si at er at det går over med tiden :-) la han bevise for deg at han er til å stole på!
Har gått gjennom det med å stole på jeg også, å det jeg var helt nazi! Sjekka alt, lot han ikke få være litt i fred engang. Men heldigvis myyye bedre nå :-) å stoler 100 % på han! Bare gi det tid, er mitt råd! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var veldig sjalu i starten selv uten grunn, men det ordnet seg etter at jeg innså hvor mye han faktisk gjorde for meg og hvor høyt han faktisk elsket meg, nå finnes det ikke sjalusi :)

Det du forteller hadde jeg aldri taklet, en mann skal gjøre andre kvinner sjalu på deg, ikke gjøre deg sjalu på andre. Så fortell hab hva du føler og hvorfor du føler det slik, kanskje han vil åpne øynene og gjøre noe med det? :)

Om han liker å danse og du ikke vil danse med han så burde han vel få lov til å danse med andre?
Vi damer tror at alle andre damer vil ha vår mann. .. men er det egentlig sånn?? Vil du ha alle andres menn? Han hadde jo ikke danset med henne foran deg om han mente noe med det på den måten du tenker. Gå et dansekurs og overrask han. Så danser han nok med deg fremover :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har i tidligere forhold vært sjalu.. Sånn at det har vært skikkelig vondt. Og det har vist seg i ettertid at jeg hadde jo all grunn til det :(
Men nå har jeg funnet drømme mannen og han har aldri gitt meg en grunn til å være sjalu. Ikke et lite snev engang og det til tross for at han jobber som sykepleier med mange unge jenter.
Elsker mannen min <3

<3Gutt&Jente 2005. Gutt 2008<3
Bonusbarna jente 2002&gutt 2006
<3 termin 06.01.15<3

Back
Topp