Sjalusi...

Froya88

Forumet er livet
...trenger ikke alltid å være en negativ ting! Man kan faktisk ha gode grunner for det. Selv mener jeg det er sunt og det viser at man virkelig er glad i og bryr seg om personen. Noen her som sliter litt/mye med sjalusi?

Jeg må innrømme at jeg til tider sliter endel med det. Ikke sykelig,men rett og slett bare sjalu.. Er ikke redd for å si det!
Det har mye med fortiden min å gjøre,og til tider pga dårlig selvtillitt. Min tidligere kjæreste bedro meg mange ganger,i tillegg til masse løgner og satt på nettet flere ganger i uken og letet etter sex-partnere. Både fysisk og psykisk utro,kaller jeg det! Utrolig kvalmt!
Fyren jeg hadde for noen år tilbake var også utro ei gang.. Derfor har jeg veldig vanskelig med å stole på folk! Det hadde jeg også med samboeren fra begynnelsen. Men det tok ikke så lange tiden før jeg sakte men sikkert lærte meg det. Eller HAN fikk meg til å lære det! Har erklært sin kjærlighet til meg så mange ganger på alle måter,og fortalt at noe slikt kunne han aldri gjort mot meg! Og det vet jeg selv også at han aldri ville gjort! Verdens herligste mann er han![:D]
Men allikevel er jeg veldig obs noen ganger.. Får klump i magen av ingenting! Og gråter gjerne litt også. Ikke det at jeg ikke stoler på ham,men minner fra fortiden slår meg med en gang...
Veldig vondt å ha det slik,og jeg jobber mye med det! Synes selv jeg har kommet meg godt og langt...[;)]

Noen andre som har noe på hjertet?

Er veldig sjalu av meg. Men jeg vet at jeg kan stole på sambo. Eks dama hans var utro i over et år før hun sende han en meld og sa at hun stakk med han andre, så han vet hvor vondt det kan være. Og hvor utrolig dumt utroskap er.
Vist en finner ut at en har lyst på en annen eller blir forelsket i en annen, bør en gjøre seg ferdig med det forholdet man er i før en går til neste!!! Vist unnskyldningen er den at en ikke blir tilfredstilt nok, men elsker den er med og ikke elskeren/innen, så syns jeg ikke forholdet er noe og ta vare på uanz, for da har en ikke respekt for partneren sin og det må en ha i et forhold uanz!!!

Jeg har sakt til min kjære hva jeg tåler og vi har blitt enige om at ingen av hos skal gå lengre en det.
Jeg har sakt lange holde fast klemmer får han bare ta på bestevennina si, og jeg tåler ikke stryking, klåing og sitte på fanget med andre jenter, særlig de jeg ikke kjenner!!! Egentlig så liker jeg ikke at han prater mer en høflighets prat med fremmede jenter, men jeg må prøve og stagge meg litt.

Men jeg oppfører meg likt til bake, og aviser streng gutter som prøver seg på meg og jeg ord flørter bare med de jeg kjenner. Er veldig glad i og tulle flørte. Det er med venniner og kompiser og det er folk min kjære vet ikke er noen trussel for han.

Jeg stoler på han, men jeg stoler ikke på andre jenter!!

Hei Trine85!

Ja, jeg har det på samme måte som deg. Er sjalu av meg.. Ganske så sjalu, og det er skikkelig kjedelig! Har ikke hatt "sjalusianfall" på lenge, men det kommer vel en gang..
Har overhodet ikke noen grunn til å være sjalu, for min kjære sier det bare er meg, og jeg trenger ikke være redd for at han vil ha noen andre. [:)]

Jeg blir sjalu når han drar ut på byen alene (han har ikke gjort det så mange ganger da, han vil heller ha meg med[:)]).
Da blir jeg sittende hjemme å gruble meg ihjel!
Hva snakker de om, snakker de om jenter?
Ser han på jentene på vorspielet/byen?
Tenker han på meg?
Hva snakker han eventuelt med andre jenter om??

Ææhh! Gal i hode! Dum i hode!![:'(]

Det var slutt mellom oss ei lita stund på tidligvåren i år, og DA var han på sjekker'n for å komme over meg.. Er så dum at jeg tenker tilbake på den tiden.
Kan sitte i helt andre tanker, men det der klarer å snike seg fram..
Han sier han hverken rotet eller prøvde seg på noen den tiden, men han var jo ute på byen hver helg, og jeg blir sjalu på tanken på at han har sett på andre jenter.

Jeg vet om ei han har sett på, og kunne tenke seg å prøve seg på. Men han gjorde det ikke fordi en kompis av han var forelska i henne.
Han sa til meg at han bare tenkte på henne seksuelt, og det var alt.
Han mener jeg bare skal være glad han bare ville ha sex med henne, og ikke hadde noen andre følelser for henne, og det er jo forsåvidt sant..
Men jeg HATER henne! (Øhh...)

Sånn er jeg.. Liker ingen jenter som min kjære setter øynene på. I stede for å glede meg over at han er min, går jeg å ser etter "konkurrenter". Måler meg liksom opp mot andre jenter..
Dette skjer jo nesten bare når jeg drikker..

Grunnen til at jeg e sjalu er for jeg hadde en sykelig sjalu x en gang i tiden. Han var sjalu på alt jeg gjorde, og han sa og gjorde masse for at jeg skulle ha det jævlig.
F.eks sa han at hvis han ikke fikk sex på 14 dager ville han vurdere å være utro.
Og så fortalte han intime detaljer om sex-livet han hadd emd x-en sin. [:'(]
Er det rart det setter spor???

Men det er lenge siden jeg har hatt det sånn nå. Har vært nødt å skjerpe meg, for han ble så sur for at jeg var sånn. Heldigvis ja!

Går masse bedre nå. [:)]

ORIGINAL: Mesaana

Men jeg oppfører meg likt til bake, og aviser streng gutter som prøver seg på meg og jeg ord flørter bare med de jeg kjenner. Er veldig glad i og tulle flørte. Det er med venniner og kompiser og det er folk min kjære vet ikke er noen trussel for han.

Veldig enig med deg meesana her.. Det er vel mest at jeg ikke kan stole på andre jenter. Tuller og flørter selv med venner og kompiser ja. Andre prater man høflig med ja..

50% av de forholdene jeg har hatt har typen min vært utro. klarte ikke å stole på noen. så fant jeg han som jeg er sammen med nå.han lovte meg alt men ikke han heller klarte å holde det. jeg gav han en sjangse til pga sønnen vår, men av og til angrer jeg på det. klarer ikke å få tiliten igjen. det sliter veldig på forholdet. så til du som typen ikke har vært utro. ikke gå rundt å tenk på at han kanskje kommer til å være det. det sliter så mye på deg og husk at det kanskje aldri skjer. så har du gått rundt i evigheter å trodd det for ingen ting. vet det er enklere sagt enn gjordt.

Hehe, det er som og lese om meg når du skriver om din sjalusi.

Vet jeg er hålpøs dum når det gjelder sjalusi og jeg jobber veldig med og ikke vise det så mye, men det er ikke så enklet for jeg tror at alle damer er ute etter min kjærste. Vet jo egentlig at selv om at han er rå lekker i mine øyne så betyr ikke det at han er det for alle andre, de fleste ser ikke 2 ganger på han en gang.

Men jeg vet at flere av jentene han kjente og kjenner var ute etter han den tida han var singel. Jeg traff han 6 mnd etter at eksen stakk av med en annen. Så han hadde sammla en del håpefulle venniner rundt seg.

Kan tro det var mange som misslikte meg når jeg kom og sjarmete han i senk på noen få timer.
Det varte bare 1 mnd første gang da, så kom han på at han ikke var helt kommet over eks dama og det vart slutt. Da tok det ikke lang tid før tøsene var der igjen nei!!! Det var flere som gikk ganske agresivt på han og skulle ha han, vet han klina med ei, som jeg misslikte fra før jeg traff han og det plager meg enda!!!

Men jeg tok han tilbake igjen. Satt ikke bare på baken og venta på at han skulle komme over eksen, jobba intenst for og få han til og glemme den bithca som gir meg en ødelagt mann!!

Nå er han min og bare min!!! Og jeg er han sin selvf!![:)]

ORIGINAL: Mesaana

Signerer den jeg.. for det er i bunn og grunn andre kjerringer som er problemet når det gjelder min sjalusi [:@]

Åh,nå føler jeg meg iallfall ikke alene lengre!![;)] Godt å høre at andre tenker det samme,og ikke mener jeg er stokk dum som er sjalu!

Enig med dere; Jeg stoler på ham,men IKKE andre jenter! Og det kommer jeg aldri til å gjøre heller!! Er i grunnen de som kan være verst,spesielt ute på byen,osv..
Var feks sånn som her i sommer,så var samboer på klassefest med folk han ikke hadde truffet på 10 år. Et par helger etterpå fikk han mld på tlf av ei klassevenninne fra denne her klassefesten,som lurte på om HAN ville være med ut på byen!? Hun visste visst om meg/oss,osv,men hvordan er det da mulig å være så frekk å spørre egentlig!? Hadde det vært meg,så hadde jeg spurt om DERE ville vært med! "Du og dama" liksom.. Ikke bare han! Singel var hun også! Årh,jeg blir så sinna av å tenke på det!![:@]
Begynte med at jeg faktisk spurte hvem han fikk mld av. "Neei,en kamerat du ikke kjenner".. Så at det var noe som ikke stemte.. Etter myyye om og men,så sa han at det var ho her tøsa da,og gjett om jeg ble sint,forbanna,tankefull,osv! Men han ville bare at jeg skulle tro at det var en kompis da,så slapp jeg å tenke noe på det,for han vet at jeg sliter med sjalusi. Og han hadde ALDRI reist ut på byen med verken ho her eller andre! Ville skåne meg litt da,men der og da var jeg bare sinna.. Men nå i ettertid tenker jeg jo at hvis det var det han ville (skåne meg),så var det kanskje bare like greit,så slapp jeg å få hodet overfyllt av tanker! For jeg vet at han aldri ville reist ut på byen med henne..

Men uansett! Årh,jeg hater dette her med andre kvinnfolk!!![:@][:'(]

Soda: Ja,det er akkurat det der med tilitt! Veldig vanskelig.. Skjønner godt du sliter litt innimellom. Og det har jeg gitt klar beskjed om til samboer. At hvis han noengang er utro på en eller annen måte,så er det definitivt SLUTT! Jeg tilgir det aldri! Kanskje han aldri hadde gjort det mer,men dette går på tilitten. Jeg hadde aldri klart å stole på ham igjen. Og jeg kan ikke være sammen med en jeg ikke stoler på,enkelt og greit!

Glemte å si en ting.. Enig med deg,tullmusa! Dette med "konkurrenter".. Jeg er også slik at jeg måler meg opp mot andre jenter,og føler jeg havner nederst på lista liksom.. Akkurat som de skal være "best"! Tror mye av det utgjør den dårlige selvtilitten jeg har til tider Til helvete med de!!![:@]

Jeg er og utav den sjalue typen! [:'(]
Jeg og sambo har vært sammen i ett år, men han stoler jeg fullt og helt på!
Han kan godt gå på byen og prate med andre, og jeg vet at han ikke ser to ganger på noen! Ganske rart å være så 100% sikker på noen, men med han er jeg det!
Det jeg er sjalu på er eksene hans!
Han har ikke noe særlig kontakt med dem, og jeg vet heller ikke hvem alle er.
Men jeg tenker ofte på hva han likte å gjøre sammen med dem, er jeg kjedeligere? er det noe en eks har gjort i senga som han savner? osv... Vet ikke helt hvorfor, men det er redselen for å være kjedelig som er værst!

Det er så vondt å være sjalu...
Har heldigvis ikke vært det på en stund nå, vet jeg kan stole på mannen min, men som dere sier, det er mange jenter man ikke kan stole på. Jeg er ikke noe sjalu når det gjelder mannen min og venninder.. jeg stoler på begge parter, så hadde det skjedd hadde jeg fått et skikkelig slag i tryne. Jeg ville aldri rørt vennene mine sine!!!!

Jeg har vært utro engang.. for mange år siden, når jeg var sammen en annen. Jeg ble mer sjalu etter det, så vel kanskje hvor fort det kan skje....

Så er man jo så redd for å miste den man er aller mest glad i[;)]

Off jeg hater å være sjalu! Det stikker i hjertet når man tenker sånn! Hvis han er ute på byn alene, får jeg helt angst. Jeg stoler 200% på han, men ikke på andre jenter. Og jeg vet at typen min kan være litt flørtete og spandere drinker osv på andre damer, og da får jeg ikke ro i sjela! Men så roer man seg ned, og tenker: At han aldrig ville utsatt meg for den følelsen! Det vet jeg! Men allikevel er det ikke noe kult å være sjalu.

Sjalusi er noe av det verste som fins. som et udyr som spiser en innenfra. Var VELDIG sjalu før i mitt forje forhold. Til tider kunne det bli riktig ille. Men jeg hadde gitt klare bedskjeder om hva jeg aksepterte og hva jeg ikke aksepterte. Like vel kunne han finne på å gå for langt, med alle mulige dumme undskyldninger. Heldigvis dumpa jeg han. Med sammboern min er det helt andeledes. Er langt i fra så sjalu nå, og ting jeg ikke ville akseptert før, går faktisk helt greit nå. Men jeg merker at jeg har gradevis blitt litt mere sjalu, og det skremmer meg litt. Vil nemlig ikke gå tilbake til å føle meg så jævelig igjen. For meg går det mye på det å være usikker på meg selv. Frykten for å ikke føle seg bra nok. For at han vil synes at jeg ikke er nok.

For meg går det mye på det å være usikker på meg selv. Frykten for å ikke føle seg bra nok.

Den er jeg sååå enig i!! Samme tenker jeg! Uansett hvor mye fint samboer sier til meg,både når det gjelder utseendet og mitt indre,så tenker jeg nettopp det! Vet ikke helt om jeg stoler på det han sier liksom.. Kanskje overdriver han litt på noe av det for å få meg til å føle meg bra. Og det er jo ikke det som er meningen.. Viktigere at han VIRKELIG synes og mener alt han sier!
Min er også litt flørten av seg med andre jenter. Liksom kjent for å være den "gode og herlige gutten" blant alle,både unge og eldre. Men han har heldigvis ikke mange venninner. Og de han har bor laaangt vekk,og han har nesten ikke kontakt med de! Heldigvis for meg![;)]
Men en annen ting som også plager meg,er denne kollegaen han har på jobb. En jeg har kjent i mange år,som han begynte å jobbe med for 6 mnd siden. Grei kar,men har aldri likt ham! Det pga at oppførselen hans ang kvinnfolk! Og han er en slik nett-type.. Han er selv 21,og har ligget med alt ifra 15 til 33 dette året her! Utnytter små-ungene (15-16 åringer) med å ligge med de! Hopper fra jente til jente,og er veldig glad i de små barbie-dokkene som bruker 2 timer foran speilet!
Sitter på blink og andre sider på nettet å kikker på damer (som han kommer i kontakt med) 90% av arbeidstiden,og skal jeg liksom tro at ikke samboer også titter på,hvis han evt sier; "Åh,ho var deilig,fin,etc! Kom å se!"
Han sier han driter i det,og at slikt ikke bryr ham.. Men hallo!? Alle vet hvordan gutter er sammen!? Hver gang han ringer fra jobb,så sitter den gjøken i bakgrunnen å kommenterer alle de damene han finner på den forbanna maskinen! Derfor HATER jeg å høre om fyren! HATER at d er sammen! Er liksom redd for at han skal klare å dra med seg samboer på det...[:@][:'(] Huff!

Livet er ikke lett,jenter...[;)]

Skjønner akkurat hva du mener! Man blir ikke alltid like klok på de mannfolka![&:]
Huff.. Deprimerende å tenke på![:'(] Renner snart ut av øra her,så overfyllt er hodet av tanker!

Heisann!

Godt at det finnes flere som har det som meg også.. Føler meg som en galning, men ser det er flere! hehe![;)]

Det du skriver mie83: hater å tenke på at han antakelig ikke syns jeg er den peneste/deiligste/mest sexy osv..
Åhh.. Er såå enig!! Men jeg vet jeg aldri kommer til å være det... Liker heller ikke å kle meg utfordrene, som mange andre gjør, nettopp for å oppnå oppmerksomhet fra mannfolk. Hadde selv blitt livredd om min kjære skulle begynt som pers. trener... Håper din kjære er flink å forsikre seg om at han ikke vil se på andre.
Er ikke gravid enda, men jeg er så redd for å få en skikkelig usexy kropp etterpå. Appelsinhud har jeg fra før.. [:'(]
Fyttegrisen jeg ville blitt sjalu om min kjære hadde hatt sex med andre mens han var forelska i meg! Viser jo bare hvor lite sex betyr liksom. Ikke noe følelser liksom.. [8|]

Men det er sant det.. Frykten for å ikke føle seg bra nok.. Det er fælt. Passer bra å si at det er som å bli spist innenfra!

Det er kvinnfolka man ikke stoler på. Da kom jeg på noe jeg hørte/leste..:
Jenter pynter seg for jenter, og måler seg opp mot hverandre.. Tror det ligger noe i det ja. Selv om det er idiotisk! Men vil liksom være best!!

Ikke lett nei...[&o]

Jepp, hormonene er ikke akkuratt mye til hjelp om dagen nei. Er det først noe som plager en så blir man ofte virkelig irritert. Sånn er det ihvertfall for meg.[:'(]

Åhh!! Skjønner hvordan du har det! Hun som min kjære hadde sett på var på innfyttingsfesten vårres her. Han kompisen som er forelska i henne hadde henne med seg.. Å det er så ekkelt! For når jeg ser henne, fpr jeg et sånn bilde i hode av henne og min kjære.. Og et bilde hvor min kjære sitter å sikler på henne.. Vi tok masse bilder fra festen, og hun er med på noen bilder.. Måtte slette dem, for jeg klarte ikke å se henne..
Æhhh!! Stygge tanker! Blir gal i hodet! Det er en forbannelse å være sjalu!![:@]

ORIGINAL: tullmusa

Åhh!! Skjønner hvordan du har det! Hun som min kjære hadde sett på var på innfyttingsfesten vårres her. Han kompisen som er forelska i henne hadde henne med seg.. Å det er så ekkelt! For når jeg ser henne, fpr jeg et sånn bilde i hode av henne og min kjære.. Og et bilde hvor min kjære sitter å sikler på henne.. Vi tok masse bilder fra festen, og hun er med på noen bilder.. Måtte slette dem, for jeg klarte ikke å se henne..
Men det var stygt av din kjære å fortelle om det lille møtet deres. Sånt vil man absolutt ikke høre![>:]
Æhhh!! Stygge tanker! Blir gal i hodet! Det er en forbannelse å være sjalu!![:@]

Ble litt tull her.. De siste linjene skulle jeg egentlig redigere, men traff feil knapp.. hehe![:D]

Back
Topp