sjømat

IKM2308

Glad i forumet
*MIA*
er det farlig å spise reker når man går gravid? jeg har ikke peilig på slikt[;)]

Reker er kokt, så det er ikke farlig [:D]

... me du kan jo spørre de du kjøper om de er kokte da, men som regel er de det [:)]

ja det kan jeg gjør:)  er så mye jeg ikke kan spise nå pga graviditeten å sånn så er aldri godt å vite :-P

heldigvis kan vi nyte reker i svangerskapet - åhhhh - som jeg fikk lyst på det nå[&:]
men vær forsiktig med det om du ammer...kan gi dårlig mage for baby!!

loff med hvitløksrømme og masse reker oppå...og drikke sitronbrus til namme nam

ORIGINAL: ard87

ORIGINAL: TITTIN72

heldigvis kan vi nyte reker i svangerskapet - åhhhh - som jeg fikk lyst på det nå[&:]

....***sikle..*****mmmmmmm.....må ha....[8|]

ORIGINAL: ard87

....***sikle..*****mmmmmmm.....må ha....[8|]

tror jeg vet hva jeg skal ha til middag i morgen hehe[:D]

ORIGINAL: Maddis

... me du kan jo spørre de du kjøper om de er kokte da, men som regel er de det [:)]

Skal vel mye til for å få reker som er ukokt?? De som man kjøper fryst er jo det, og de rosa du ser i ferskvaredisken er kokt. En ukokt reke er jo ikke rosa, men for all del går an å spørre å, hehe[;)]
og som det blir sagt, vi får nyte de nå i svangerskapet og holde oss unna til sommeren når det er amming! Og rekene er jo på sitt beste nå også faktisk, så er bare å kose seg[:D]

ORIGINAL: Triolise

ORIGINAL: Maddis

Skal vel mye til for å få reker som er ukokt?? De som man kjøper fryst er jo det, og de rosa du ser i ferskvaredisken er kokt. En ukokt reke er jo ikke rosa, men for all del går an å spørre å, hehe[;)]
og som det blir sagt, vi får nyte de nå i svangerskapet og holde oss unna til sommeren når det er amming! Og rekene er jo på sitt beste nå også faktisk, så er bare å kose seg[:D]

Hehe, man vet jo aldri [8D]

skal vertfall nyte dette i dag :) må spise opp kvoten min nå før babyen kommer da :-P

hehe, nei man vet aldri[;)] Når man møter på alkohol i desserten fra Rema, kan det jo hende man møter på en rå reke også Tjihi!

Statens anbefalinger om kosthold for gravide: http://matportalen.no/Emner/Gravide

ORIGINAL: Christine...

Reker kan man spise[:)] Krabbeklør også, men ikke det brunlige ekle greiene inni krabbehuset/skallet.

oi det visste ikke jeg...har spist det...men bare 2 ganger mens jeg har vært gravid

ORIGINAL: Triolise

hehe, nei man vet aldri[;)] Når man møter på alkohol i desserten fra Rema, kan det jo hende man møter på en rå reke også Tjihi!

Alkohol i desserten?????????

Hehe, ja var en som skrev om en dessert kjøpt på rema med litt alkohol i her forrige uke, og at den var veldig dårlig merket. Husker ikke hva den het...

Back
Topp