Situps

MittAlt

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2020
hvordan er der med dette når man er gravid? Skal man holde sex unna det?

hvordan er der med dette når man er gravid? Skal man holde sex unna det?
Det er ikke hensiktsmessig ettersom de rette magemusklene deler seg så får du ikke trent de uansett :)
Det finnes mageøvelser for gravide som går ut på og løfte magen stående, eller når du står på alle fire. Google it ;)

Det er ikke hensiktsmessig ettersom de rette magemusklene deler seg så får du ikke trent de uansett :)
Det finnes mageøvelser for gravide som går ut på og løfte magen stående, eller når du står på alle fire. Google it ;)
Takk for svaret :) Sex faktisk,fint at ipaden lager ord selv..

Fysioterapauten min sa det holdt å løfte så skulderbladene løftet seg fra gulvet - det holdt :) gjør man det skrått tar du jo de skrå musklene.. Var bare å holde på til kroppen stoppet seg selv..

Jeg spurte jordmor om dette med trening på tirsdag, og hun sa at magemusklene deler seg nå og det da blir mer belastning på ryggen. Hun anbefalte heller å gå turer, og i mitt tilfelle spinningsykkel siden jeg har det og ville bruke den.

Magemusklene min har delt seg, synes ved at magen får en veldig rar form hos meg om jeg prøver å stramme musklene.

Fysio sa jeg måtte være forsiktig så jeg ikke fikk brokk.

Ah de magemusklene... Mine må opereres sammen etter fødselen nå. Skulle gjort det fra før, men siden vi ville ha en til så var det unødvendig. Grunnen er at de ikke vokser sammen igjen nå, de gjorde det kun med nr 1

Jeg går på gravidpilates og der tar vi skrå situps og den øvelsen som var nevnt over, der man løfter magen når man står på alle fire :) går også på bassengtrening for gravide, godt å trene litt :)

Back
Topp