Sitting

Blåmann

Elsker forumet
Babyer skal jo liksom ikke sitte før de er sterke nok til å sitte selv, men Emil vil bare opp, opp, opp hele tiden. Hyler hvis han må ligge i armene våre, vil bare sitte på fanget. Liker også å sitte på gulvet og bli holdt. Det skal sies at han er veldig sterk i nakken, og holder hodet fint oppe selv. Men er jo litt bekymret for ryggen hans med all denne sittingen da.

Noen som vet om det er dumt å la han gjøre slik?

Sånn er mi også,tar jeg tak i hendene hennes når hun ligger,så drar hun seg automatisk opp,hehe...
Alt med måte tenker jeg,så lenge de gjør det av egen maskin,og ikke presses til det.

Vi har det også sånn.. HVis han ligger på magen min når jeg sitter i sofaen, reiser han seg selv... Skal overhode IKKE sitte.. Men tenkte jeg skulle ta en telefon til hs i morgen for å spør hvordan det er..

Sånn er det her og !
men hun får "lov" til å "sitte" når hun er på fanget, da støtter vi henne opp, siden hun vil opp,
men på gulvet legger jeg henne på magen eller ryggen slik at hun får trent og slikt, også venter jeg på at hun skal rulle [8D]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Sånn er mi også,tar jeg tak i hendene hennes når hun ligger,så drar hun seg automatisk opp,hehe...
Alt med måte tenker jeg,så lenge de gjør det av egen maskin,og ikke presses til det.

Hehe akkurat det samme her og. Og, helt enig!

Snuppa her er på akkurat samme måte. Fysioterapeuten på helsestasjonen sa at det var ok at de fikk sitte litt, så lenge de ikke viser noen tegn til ubehag[:)] Hun sa også at sitting og ståing er "dessert", så det skal vel være litt bonus etter at de har ligget på gulvet[;)]

Holder henne inntil meg og opp så ikke hun får press på ryggraden.
Hun godtar det

mini vil også sitte hele tia, blir for kjedelig å bare ligge og stirre i taket.. så hun sitter på fanget og noen ganger på mellom bena våres når vi leker på golvet.. har tenkt tanken at det kan være skadelig for ryggen hennes, men hun gir ikke uttrykk for ubehag bare glede..  så alt med måte har jeg også tenkt[;)]

Tøtta her og vil gjerne sitte, men tenker også alt med måte. [;)] Rullet for første gang fra mage til rygg og rygg til mage for to dager siden. Skikkelig stolt mamma [:D]

Samme her. Hun styrer det selv, og da tenker jeg det er greit.

sånn er Marielle også. Hun vil sitte ofte og jeg lar henne sitte mange ganger til dagen. Spurte HS, og hun sa til meg at det ikke var farlig at hun satt noen ganger til dagen, spesielt ikke hvis hun selv valgte det og dro seg opp slik hun gjør. Så lenge en er flink til å trene ryggen flere ganger daglig (les=ligge på magen). For hvis ikke vil hun få mindre muskler i rygg enn mage, og det var ikke bra.

Sånn er det her og !
men hun får "lov" til å "sitte" når hun er på fanget, da støtter vi henne opp, siden hun vil opp,
men på gulvet legger jeg henne på magen eller ryggen slik at hun får trent og slikt, også venter jeg på at hun skal rulle

sign

ORIGINAL: Kleo79

Samme her. Hun styrer det selv, og da tenker jeg det er greit.

sånn er det her også og får han ikke sitte når han vil det, blir det bare skriking... jeg oppdaget også her om dagen når han lå skrått på lårene mine så løftet han seg opp når han holdt i hendene mine, men brukte ikke armene for å løfte seg opp, men ryggen/hoften så begynner å bli sterk[:)]

Jeg har ikke tenkt på det en gang. Nå som de er så store er det ikke akkurat sånn at de gidder å ligge i armene våre lengre. Det er sitting som gjelder... Er selvsagt bare for kortere perioder, men jeg har i grunnen ikke tenkt på det. Og når hun lånes av familie og venner så sitter hun som oftest på fanget... Kan nesten ikke be dem om å legge henne ned, da skriker hun jo, og de blir fort mett på holdingen [8D]

Neo blir sint og utålmodig om han ligger for mye; Men roer seg med en gang man setter han opp, så må innrømme at han er mye i sittende stilling. 

Back
Topp