Sitteunderlag

puusen

Forumet er livet
har fingerhekla eskimo garn, tova og så syd det sammen i en sirkel.
men har lest at det går ann å lime det i stedet.
noen som har prøvd? og evt hvilket lim?

lurer på om limet holder...

Eg har ikkje peiling, men trur heilt klart eg ville sydd det sammen..!

Har dette liggende på jobben så kan sjekke i morgen men vet det var noen som hadde limt det på tynn papp og pensla på naturgummi? litt usikker på om det var det de hadde brukt. men kan sjekke det for deg i morgen. 

ORIGINAL: TauZa

Har dette liggende på jobben så kan sjekke i morgen men vet det var noen som hadde limt det på tynn papp og pensla på naturgummi? litt usikker på om det var det de hadde brukt. men kan sjekke det for deg i morgen. 

tusen takk[:)]
har sydd hittil, men tar jo litt tid...

Så kult [:D]
Kan vi få se og bli inspirert?

Men uansett så tror jeg jeg ville satset på å sy altså.
Prøvd med krumnål? Da er det muligens lettere å sy...

sånn ser de ut[:)]

går helt greitt å sy da, men tror jeg skal bruke annen tråd. bruker veldig tynn svart nå.
bedre med litt tykkere kanskje.

Så fine [:D]
Men herregud å mange meter du må ha fingerhekla da [&:]

Åååh, dei var jo kjempekule!![:)][:)]
Sånne vil eg og lage![:D]
Kor mykje koster 5 nøster eskimogarn da? Kan ein bruke anna garn?[8|]

http://knittingplace.blogspot.com/2006/04/sitteunderlag-butt-cushion.html

Her står det litt nede kva nokon hadde gjort! [:)]

"Elin said...
Hei! Vart så inspirert at eg berre måtte prøva med ein gong. Kjempefin ide! Men å sy det saman tok så veldig lang tid!
Så eg har gjort noko anna:
Eg har festa dobbeltsidig tape på ei papplate stor nok til å romma storleiken på sitteunderlaget. Så har eg "limt" fast spiralen med remsene på plata. Deretter pensla eg eit godt strøk med naturgummi (flaske kjøpt på Panduro) på den sida som vender opp. Når det tørka er det både limt saman OG det er vanntett på eine sida.
På den måten vart prosjekt "sitteunderlag" nett så kort og greit som eg ville det skulle vera - og resultatet vart kjempefint:-)
Ps. Om du har pensla for lite på er det berre å ta eit nytt strøk når det er tørt:"

var akkurat d samme jeg har lest. 

var dette jeg og så,men lurer på om det holder seg. kjedelig om det sprekker opp!

brukte 5 garn nøster med eskimo garn (står 4 i "oppskriften" men syns den ble litt liten,men det er jo smak og behag). koster 25kr garnet.

var på europris, og der hadde de noe lignende, men så ikke om det gikk ann å tove. skal sjekke når jeg skal nedover fredag. de nøstene var det rundt 15 for tror jeg[:)]

ORIGINAL: puusen

var dette jeg og så,men lurer på om det holder seg. kjedelig om det sprekker opp!

brukte 5 garn nøster med eskimo garn (står 4 i "oppskriften" men syns den ble litt liten,men det er jo smak og behag). koster 25kr garnet.

var på europris, og der hadde de noe lignende, men så ikke om det gikk ann å tove. skal sjekke når jeg skal nedover fredag. de nøstene var det rundt 15 for tror jeg[:)]

Ok! Takk for svar![:)]
Bur rett ved europris, så eg skal sjekke der i morgo trur eg[;)]

Back
Topp