Sitter opp å noterer ned maserier :(

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
På tirsdag startet jeg med maserier, ble sjekket av jordmor og sendt på sykehuset kl 02 natt til onsdag.
Resistrert rier på sykehuset.
Skal egentlig ha mitt 3dje snitt 5.januar, og var i følge UL termin 36 uker da. (Mens termin 36+4).
De ville ikke ta KS den natta å ga meg heller smertestillende for å stoppe/roe riene..noe som skjedde.
Ble liggende på sykehuset på onsdag, men kun kynnere å registrere så jeg ble skrevet ut.

Hadde jeg vært forbi uke 37 den natta, så hadde dem tatt KS samme natt :( typisk !!

I dag begynte harde kynnerer å komme igjen.
Begynte å notere i 20.tiden og ringte jordmor i 22.30 tiden.
I frykt for å bli sendt inn på sykehus uten at KS blir tatt...igjen... Så fikk jeg ordre om paracett og prøve såve.

Maseriene ga seg og jeg lå kun med svake murringer, så jeg duppet av litt.
01.24 våknet jeg med skikkelig tak i ryggen og nedre del av magen.
Smerter!!
Ligger å kjenner trykk.. Skikkelig trykk i ryggen en halvtime før jeg bestemmer meg for å stå opp igjen.

Så her sitter jeg å noterer å peser meg igjennom sammentrekkningene.
De har blitt onde nå, men ikke regelmessig.

Siste færja til sykehuset gikk 01.30 så vet ikke om det er no vits å ringe jordmor. :( og heller vente til morgenen?

Er redd for at disse sammentrekkningene er ekte rier :o
Livmoren min skal ikke ha mange rier.

Huff er så usikker.
Er første gang jeg opplever maserier/rier. Så blir nervøs når jeg vet at fødselen IKKE bør starte :(

ImageUploadedByBV Forum1418953997.268969.jpg

Er førstegangs, så kan ikke hjelpe deg, men ønsker deg lykke til!

Jeg bare lurer: Pleier baby å være aktiv hvis det er "the real deal"?
Er så mange som sier at baby slutter å bevege seg før fødselen er aktivt i gang, og da bare bevegelse i form av... Å bli født? :p

Her er bebis veldig aktiv.. Hu presser ned etter en sammentrekkning.
Ble ambulansetur inn til føden kl 03 i natt, men får ikke snakket med lege før 08.
Dette er slitsomt :(

Føler med deg :( hatt maserier siden 11 tiden på dagen i går, og de har tatt seg opp de siste timene. Varer litt over ett min og kommer med 3,5 mins mellomrom. De er småvonde og kjenner det litt i ryggen men er ikke så vonde som jeg husker rier skal være så stresser ikke :p er vel bare kroppen som gjør seg klar. 37 uker i morgen. Håper du Får deg litt søvn og at lille holder seg inne ett par uker til. Jeg skal også settes i gang den 5. Januar på st.olavs om han ikke kommer av seg selv i mellomtia.

ImageUploadedByBV Forum1418970483.077931.jpg

Sammentrekkningene er en smule onde nå :(
Ikke fått lege sjekk ennå, så vet ikke hvor dette bærer, men akkurat nå er jeg så himmla sliten fysisk og psykisk, så håper egentlig på KS slik at jeg slipper å ha det sånn.

Maserier er no herk! Det er så skummelt også. Hvertfall hvis man ikke har hatt det i andre svangerskap og vet om det utarter seg til ekte eller ikke. Hadde mine første på søndag,men ingen siden. Skummelt likevel. Håper de gir seg for din del eller at legene får ut fingeren og tar ks. Ønsker deg lykke til!

Huff, føler med deg nå! Ønsker dere masse lykke til! Håper du får en avklaring på hva som skjer snart!

Huff... Lykke til, sender gode tanker din vei for at du skal få babyen i armene dine slik du ikke har det slik!! Smerter og usikkerheten rundt er ikke bra!!!

Høyrtes heise ut!:o håpa dei finne ut av da snart så du sleppe uvisshet og vondt So mykje meir!.. Mini vil sikkert berre ut te jul, har sikkert høyrt rykte om julenissen elns.. ;-)

Hvordan går det, Snooki? Har du fått snakket med lege?

Høres ikke noe greit ut. Håper du har fått snakket med lege og at fet enten har roet seg eller at du snart har babyen din :-)

Ble 25 timer med rier i ett strekk med 4-5 min mellomrom, før de bestemte seg for å gi meg riehemmende medisin intravinøst.
Så nå er riene mine så å si borte å blir ny vurdering av lege i morgen.

De ville helst ha med på observasjon i flere dager pga at jeg har 2 ks fra før og de er redd for at arret revner.
Så de vil kun ha meg her for å se an hvor langt de kan tøye det før de evnt MÅ ta ks.
De håpet å kunne klare å holde meg rie fri til etter julaften..
Men NEI, jeg vil hjem til barna mine å feire jul :/ så jeg vet ikke hva som skjer. At julaften er julaften bryr de seg lite om gitt. Det kunne de ikke ta hennsyn til :(
Så kjenner mote mitt er lavt å at jeg blir mer å mer deppa av å må ligge her.

Jeg er utslitt å lei :( Første gang jeg opplever rier, åsså skjer det sånn.. Ett døgn i strekk uten søvn og hjelp :(

Eg er førstegangs, så kva veit vel eg.. Viss du var 36 veker på tysdag så syns eg det høyres rart ut at dei ikkje berre kan ta det keisarsnittet når du først kjem inn med rier og det likevel er planlagt å ta keisarsnitt. Greit nok at baby vil vera litt prematur, men det var jo minimalt.. Berre nokre dagar liksom. Hadde jo spart både deg og familien din for mykje uro og reise, og ikkje minst helsevesenet for ressurser med ambulanse og diverse.. ...eller er eg heilt på jordet?!

Kjære vene! Måtte du ligger med rier i et døgn før de ga deg riehemmende?! Stakkars deg, skjønner godt du er utslitt! Jeg hadde hvertfall vært helt ferdig av det. Skjønner jo at de ikke vil ta ks når du ikke er bikket 37 uker, de er litt strenge på det. Selv om du må ligge til observasjon, så synes jeg de kunne gått med på å gi deg perm på julaften mot at du forholder deg helt i ro feks. Ønsker deg uansett lykke til og håper at legene kan være litt rause mot deg :)

Eg er førstegangs, så kva veit vel eg.. Viss du var 36 veker på tysdag så syns eg det høyres rart ut at dei ikkje berre kan ta det keisarsnittet når du først kjem inn med rier og det likevel er planlagt å ta keisarsnitt. Greit nok at baby vil vera litt prematur, men det var jo minimalt.. Berre nokre dagar liksom. Hadde jo spart både deg og familien din for mykje uro og reise, og ikkje minst helsevesenet for ressurser med ambulanse og diverse.. ...eller er eg heilt på jordet?!

Sånn tenkte jeg og, så ble sjokket når leger på leger kommer inn å sier at de tar ikke ks så lenge jeg ikke har bekket uke 37..
Tru meg, i går rann tårene i timesvis fordi frustrasjonen at jeg ligger her i smerter pga noen dager som skiller meg fra å bli ferdig :(

Skrek meg tilogmed ett møte med overlegen, men hun også ville IKKE.
De ville ha meg liggende til over helga å se ann. :( som vil si at de var kanskje villig til å ta snittet over helga, KANSKJE. Men da ligger jo jeg her på julaften :( det takler jeg ikke.
Da håper jeg egentli at de fikk stoppet riene skikkelig i går kveld, så jeg berger over julaften uten nye rier.

Skjønner at det er frustrerende for deg, og være på ssykehuset på denne tiden av året må være fullstendig PYTON, men de tenker jo på babyn din sitt beste. Hadde de utført keisersnittet nå så er jo sjansen til stede for at hvertfall babyen måtte være der på julaften. bebien er jo strengt tatt fortsatt prematur. Spørs om du hadde klart å dra hjem fra sykehuset alene uten babyen din for å få feiret jul..Skjønner godt at de ikke tar keisersnitt før de må så lenge det ikke er livsnødvendig. Men altså, det må være pyton og være deg nå, men fokuser på at babyen din har det best i magen en liten stund til :)

Be om å få med deg brikanyl tabl. Hjem for å ta til etter jul, så holder kanskje riene seg i sjakk :)

Back
Topp