Sitter og ser Hellstrøm nå - tips?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg og jenta mi er egentlig litt i samme situasjon... Så med et halvt øye i starten.. Men skjønte at det gikk mye i pasta, pølser og kjøttdeig? Jenta mi liker fisk,, men ikke jeg,, så vi har aldri fiskemiddager:( bortsett fra fiskepinner og fiskeboller.. En sjeldent gang.. Tror heller ikke pappaen i dette huset likte fisk.. Men så ut som om han lærte seg det? Jeg kan egentlig ikke si at jeg ikke liker fisk.. For har aldri smakt.. Men synes fisk bare er kvalmt.. Brekker meg om jeg forsøker å lage det (har prøvd 1 gang). Men har såååå lyst til å lære meg det! For meg selv, og ikke minst for jenta mi! Vet jo at fisk er Sunt. Hva foreslår dere at jeg kan starte med? Kommer aldri til å kjøpe en fersk hel fisk i fiskedisken lissom:) der går grensa mi.. Og ser for meg at jeg vil takle stekt fisk fremfor kokt bedre.. Hvordan tilberede med masse gode grønnsaker osv? Please helpe me:):) sorry at jeg ikke har noen mellomrom her.. Skriver med ipad

Du kan for eksempel prøve med salmalaks. Den er litt dyr, men veldig mye mat for pengene.
Stek den i stekepanna, det er kjempegodt, og lukter ikke så veldig fisk av den.
Eller du kan jo kjøpe panert fisk. Kanskje ikke det aller sunneste, men det er fisk.
Tror du finner mye fint i frysedisken som ikke lukter spesielt eller smaker noe utprega fisk.
Av tilbehør kan du jo ha det meste egnetlig, det du liker.
Veldig godt med potet og rømme til fisk da. Evt remulade.

Pitabrød med fiskepinner (du må kjøpe de med fisk i da), isbergsalat og remulade:)
Lakseburger har de også i frysedisken. Nam!
Disse fettsyrene som er i fisk er utrolig viktige for hjernen, så hvis dere spiser lite fisk, så anbefaler jeg å ta tilskudd dersom dere ikke gjør det.

har blir det lite fisk, da sambo er allergisk mot jod'en og blir dårlig i magen av det. eter jo viss eg lager til kvit fisk,laks og anna feit fisk går ikkje da må han på sykehuset. 

min favoritt er laks med sitron og pepper i form med folie over. pass på at den bare akkurat er ferdig gjennom, for da er den så saftig at det er skummelt. sammen med brokkoli, gulerot og ris, kanskje litt rømme til eller en lett saus :)

Lakseburger. Nam :D Stekes som normal burger på panna :)

Back
Topp