Sitter de?

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Det sies at man skal kunne sette seg opp selv før de skal sitte - men lurer på hvordan dere gjør det?

Vi lar han sitte på fanget, men da med støtte i ryggen.
Noen ganger lar jeg han sitte på gulvet mellom bena mine :)

Det sies at man skal kunne sette seg opp selv før de skal sitte - men lurer på hvordan dere gjør det?

Vi lar han sitte på fanget, men da med støtte i ryggen.
Noen ganger lar jeg han sitte på gulvet mellom bena mine :)
Hun sitter i fanget vårt med støtte fra oss under armene. Minst mulig belastning på rygg.

Vi er anbefalt og ikke la de sitte på gulvet før de setter seg opp selv. For også å unngå at de når de sitter, så begynner de med rumpeaking og dropper krabbingen (noe som er veldig viktig for utviklingen deres)

Er 5,5 mnd og kan ikke sitte selv, men virker ikke som om det er så lenge til :) han får sitte litt med støtte korte stunder!

Han prøver og prøver å sette seg opp, kjedelig å ligge bakover. Sitter endel på fanget vårt, og mot ei pute i sofaen. Da ligger han skrått bakover, eller lener seg framover mot føttene sine.

Nei, sitter ikke (akkurat 5 mnd nå). Venter til hun setter seg opp selv. Hun får heller ikke sitte i spisestol før hun kan sitte selv. Vil nødig gjøre ryggen hennes noe vondt på kort/lang sikt.
Fysio sa til oss at det er viktig å la babyen utvikle seg i sitt tempo. De bør visst heller ikke stå/hoppe på fanget for mye. Men hun får sitte på fanget :-)

Nei, han blir 6mnd imåro å han sitter kun i fanget! Å da sitter han framoverbøyd slik at han tar tak i tærne eller veldig tilbakelent :)

Nei.
Er 5,5 mnd og sitter ikke selv. Vi holder ham sittende når han er på fanget og når han sitter mellom beina våre på gulvet, ja. Av å til får han sitte litt i sofakroken til han blir lei.
Han får ikke sitte på spisestol riktig enda, kanskje i korte økter fra han er 6-7 mnd.

Back
Topp