Sitter barnet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Helt selv eller ved støtte eller kanskje ikke i det hele tatt :)

Sitter med støtte :)

Sitter med støtte, men sitter litt skrått til siden av seg selv, så hun kommer seg vel helt opp snart :)

Sitter selv, men klarer ikke å sette seg opp selv. Stoler heller ikke helt på balansen, så jeg sitter bak eller ved siden av :)

Setter seg opp selv I vogna. Men da støtter han seg til front bøylen. Eller bare med støtte

Setter seg ikke opp selv, men kan sitte i korte perioder selv mens jeg sitter med armene på sidene i tilfelle hun velter :) gjør situps overalt for tida så tydelig at hun vil opp!

Sitter selv, men stoler ikke på balansen enda da han ikke kan å sette seg opp enda.

Sitter når hun får mat, prøver ellers å unngå det i størst mulig grad til hun klarer å sette seg opp selv. Men sitter helt greit med støtte :)

Her setter han seg selv. Går fra krabbe stilling til å lene seg godt på rompa. Sitter I vippestolen når vi skal spise og bruker fortsatt newborn sete på tripp trappen.

Har hørt de ikkje skal sitte (typ rett opp-og-ned på gulvet) alene før de setter seg opp selv jeg..? Lest det flere plasser pluss at helsesøster og fysio sa det. Det var ok i høystol og sportsdel på vogn, men ikke alene på gulvet liksom..

Har hørt de ikkje skal sitte (typ rett opp-og-ned på gulvet) alene før de setter seg opp selv jeg..? Lest det flere plasser pluss at helsesøster og fysio sa det. Det var ok i høystol og sportsdel på vogn, men ikke alene på gulvet liksom..
Det stemmer vel det :) jeg har fått beskjed om minst mulig i høystol og vogn også jeg da, da de ikke er sterk nok før de setter seg opp selv- enda hvor stødig de sitter. ?

Det stemmer vel det :) jeg har fått beskjed om minst mulig i høystol og vogn også jeg da, da de ikke er sterk nok før de setter seg opp selv- enda hvor stødig de sitter. ?
Pratet med fysio på helsestasjonen i går og han sa også at de bør sitte minst mulig i matstol, sportsdel og bilsete også til de kan sette seg opp selv. Fanget var egentlig den eneste sittinga som er ok i følge han..

Pratet med fysio på helsestasjonen i går og han sa også at de bør sitte minst mulig i matstol, sportsdel og bilsete også til de kan sette seg opp selv. Fanget var egentlig den eneste sittinga som er ok i følge han..
Ja det er det jeg også har hørt. Her spiser han i vippestol og sover i bagdel enda til tross for at han sitter stødig selv.

Setter seg ikke opp selv. Varierer mellom å spise i babystol og vippestol. Har avogtil sittekanten oppe på vognen ( emmaljunga) ellers sitter han mye på fanget. Innimellom får han sitte noen sekunder alene. Noen dager klarer han litt andre mister balansen med engang. Haster ikke. Stort sett bare hatt han sittende litt for å ta noen bilder innimellom :p

Back
Topp