gulledulle
Elsker forumet
[:(] off , nå fikk jeg vondt i mammahjerte mitt..
[:(]håper barnehagen tar dette alvorligt å får ordna opp i det fortest muligt !
[:(]håper barnehagen tar dette alvorligt å får ordna opp i det fortest muligt !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lopez Kat. Von D
ORIGINAL: Sweetbabyblue
Huff stakkar, fikk vondt i hjertet jeg nå[:(] Håper dere får et møte så fort som mulig så dere får funnet ut av det!!
Ja,sånn kan det ikkje fortsette![:@]

ORIGINAL: Zita
da har ped.leder ringt igjen. Hun skal prøve å få alle foreldrene til denne jentegruppa på felles møtemmandag i neste uke. Når hun ringte meg hadde hun fått bekreftelse fra fem av seks foreldre. Hun sa at det da kom tilå bli gitt generell informasjon...
Men først er det møte bare oss og henne i morgen.
ORIGINAL: fruKtose
Huff, så trist lesning... [:(] Nå fikk jeg skikkelig vondt i mammahjertet... [:(][:(]
Sånn skal det jo ikke være! Stakkars lille Nathalie [:(]
Jenter kan være skikkelig fæle med hverandre iblant altså! [:'(] Så trist lille jenta di har måttet oppleve dette allerede [:(]
Håper at det ordner seg, og at møtet i morgen vil bli konstruktivt [:)] Stå på for jenta di, Zita!!! Dette kan ikke bli feid under en stol, men må tas på alvor!
ORIGINAL: vimselusa
huff, fikk helt vondt nå jeg. blir så sint, at man man kan være så ondskapsfull og utspekulert. [:@] Håper det ordner seg og masse lykke til på møtet!
ORIGINAL: et_lite_vesen
Der fant jeg den: (okei, det var kanskje ikke flere hundre)
http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=441814
ORIGINAL: Zita
Da har vi vært i møte med ped.leder. Hun kan fortelle at det virker som at det er stor konkurranse mellom jentene i gruppa. De er hele tiden redde for ikke å få med seg alt, og er dermed veldig opptatt av hva de andre gjør. Så nå har de begynt å skille jentene, f.eks får de bare være to fra dems gruppe på dukkerommet av gangen. (det kan være andre barn der og..)
Hun ble veldig overrasket og syns det var alvorlig at Adrian blir brukt som press middel. Også episoden med nedgravde ski syns hun var ille.
Når det gjelder den lekehesten som ble kastet på N, hadde hun kommet ut fra dukkerommet og fortalt en voksen hva som hadde skjedd. Men hun gråt ikke, så dermed trodde den voksne at det ikke var noe alvorlig.
Vi har nå fått fortalt at N ikke alltid gråter men gjemmer inni seg og så brister det plutselig
Æ dra på/være på besøk hos andre er det altfor stort fokus på mener ped.leder. Så om det skal være beøsk på ettermiddagen, mener hun at ungene ikke skal vite om det før vi henter dem. Rett og slett fordi at de ungene som skal være sammen på ettermiddagen ofte rotter seg sammen.
Hun kan også fortelle at Nathalie ikke slår, dytter eller gjør fysiske ting. Men at hun innimellom kan snu ryggen til noen av de andre. Hun kunne fortelle om en episode da Nathalie var i utgangspunktet litt irritert på ei av de andre jentene og valgte å snu ryggen til og overhre denne jenta når hun pratet til henne. Jeg spurte hvorfor Nayhalie var irritert på denne jenta i utgangspunktet. Ped.leder svarte at hun ikke visste, men at det ikke var alvorlig nok til at det var"ok" for Nathalie å snu ryggen til henne.... (hvordan kan hun vite det om hun ikke visste hva det var?)
Vi kommer til, enda en gang , snakke med Nathalie om at en ikke skal stenge andre ute fra lek. Og at en skal svare når noen snakker til en.
Vi fortalte at N har problemer med å sovne om kveldene, at hun klager på hodepine og vond mage. Og ped.leder syns og det hørtes ut som det kom av det som foregår i bhg.
Likevel mener hun at jentene har det bra i bhg, at det bare er litt for mye press i jentegruppa.
Så da er det bare å vente på mandagen. Ped.leder sa at vi IKKE skal prate om enkeltepisoder eller enkelte personer. Men kun generelt om hva en kan gjøre for at presset på jentene skal bli mindre. (kan det virke som hun er redd for å fortelle foreldrene va som egentlig skjer? Altså om MINE unger er ekkle mot andre VIL jeg vite om det, sånn at jeg har mulighet for å ta det opp med barnet mitt og snakke om det, ville ikke dere? Eller er det sånn at våre unger aldri gjør noe galt, at vi ikke vil høre det og går rett i forsvar?)
(glemte å spørre om foreldrene til disse jentene som har gjort de fysiske tingene er informert. Men skal spørre om det i ettermiddag når vi henter.)
Så sånn er ståa pr i dag....
ORIGINAL: Mamma til Theo
Nei og nei så grufullt for ditt mammahjerte[:(]
DETTE må tas tak i!!
MOBBING i en barnehage er for gale. Tør ikke TENKE på hvordan disse jentene kommer til å bli på ungdomsskolen hvis ikke dette taes tak i NÅ!!
Stoor klem til deg Zita