Sitter å funderer på baby kostnader

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Noen som har tenkt på hvor mye en baby koster? Ikke bare må man kjøpe alt utstyret til selve babyen, men mens vi er gravide går det jo med en hel del kostnader for å nevne noen:
DOPAPIR, mammaklær, legeregninger og vitaminer.

Dette spant gjennom hodet mitt etter å ha løpt på do X antall ganger i dag...

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Koster ikke noe hos lege når man er gravid :) men ja det koster penger det meste :/

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Har tenkt på det jeg også. Vi prøver å fordele utgiftene litt utover, og så blir det vel å ønske seg endel til jul ;)

❤ alle gode ting er tre ❤

ååå d var lurt.. å ønske seg til jul!! ikke dumt du ;) Her blir d å ta litt å litt.. og prøve handle tilbud/salg.. tenker og å kjøpe en del brukt... (kan spare maaaaasse på det) .. Kommer altids i mål til slutt.. :P

hahaha, ja dopapir utgiften steget kraftig her i huset siste uka! :D Men det koster ja.. mammaklær er ikke akkurat billig... henta ned mine fra loftet, fra sist jeg var gravid. Jeg var noen kg tyngre da jeg ble gravid sist, så kan se ut som jeg må investere i noe nytt, hvis jeg ikke legger på meg mye mer enn jeg har planer om.

mitt beste råd er å handle litt etter litt, så sprer man utgiftene :)
Og følg med på gode tilbud.
Sist gang gjorde jeg:
Jeg hamstret vitaminer og engangskluter når det var 30% på apoteket.
så handlet jeg sengetøy,dyner,håndklær osv når det var 30-40 % på princess/kid.
Så var det ulike tilbud på klær, f.eks salg på nøstebarn, julekalender hos barnas hus osv.
.Og så har de barnas hus outlet på kalbakken i oslo og ett sted i drammen.
Er masse å spare om man følger med
Vogn var vi så heldige å få av mine foreldre :)

Det tenker jeg ikke over noe særlig. :P Orker ikke, og dessuten har vi god økonomi. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har vært heldig og arvet masse! Det berga oss :) Så fikk vi vogn, vognpose og div annet.
Men det er søren meg dyrt å få baby i disse dager!! Hjelpes mej. Kjøpte en del ull på 30 % :-)

Jeg kan jo legge til at mannen syntes det var helt horribelt å betale 8000,- for en vogn! :P

Vi har det meste fra nr.1. Men hvis vi får jente må vi kjøpe noen nye klær, da vi har mye gutteklær.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Må kun ha ny vogn, resten har vi. Kjøper sikkert litt nye klær da. Brukte mine vanlige klær de 2 første svangerskapene, håper på det denne gangen også.

Har heldigvis masse ull til både jente og gutt.

Jeg tenker at det er mye hva man gjør det til. Det er veldig lett å bruke ekstreme mengder på klær og utstyr fordi det finnes så mye fint og fordi folk er veldig flinke til å få deg til å føle at du MÅ ha ditt og datt.. Men det meste er ikke nødvendig, eller det finnes alternativer som er mye billigere og man kan kjøpe brukt/arve.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp