Sitte på stinga, gode råd?

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Er så utrolig ømt og vondt å sitte. Noen som har noen råd?
Eneste jeg finner på nett er å sitte rett ned og godt inntil seteryggen.

Er så utrolig ømt og vondt å sitte. Noen som har noen råd?
Eneste jeg finner på nett er å sitte rett ned og godt inntil seteryggen.
Jeg lå en del de første dagen eller satt på skrå :p Husker at jeg tenkte en badering hadde gjort susen :p Men vet ikke om deg var pga stinga eller at det bare var utrolig ømt for ble ikke så mange sting her.

Jeg lå en del de første dagen eller satt på skrå :p Husker at jeg tenkte en badering hadde gjort susen :p Men vet ikke om deg var pga stinga eller at det bare var utrolig ømt for ble ikke så mange sting her.
Ble klipt så er massssse sting. Har tenkt tanken med badering men kanskje det bare er filmtriks?

Sitte på noe mykt. Også fikk jeg tips av ei på forrige barsel gruppe om å knipe sammen hver gang du reiser deg eller setter deg :)

Ømt etter stinga her å, men vet ikke om jeg har noen gode råd. Sitte mykt er vel det eneste som har funka;) Heldigvis er det mye bedre nå!

Sist la jeg tykke myke ammeinnlegg oppå bindet! Haha. Høres ikke så delikat ut men det hjalp. Mykt og godt. ;)

"Liggesitte", bytte stilling ofte, sitt på puter og teppe, amme liggende osv.

Når mamma fikk meg så satt hun på en sånn ring etter fødsel, vet ikke om de praktiserer slik lenger?

jordmor sa til meg at de ikke anbefaler "badering " fordi man da gjerne blir sittende litt skeivt. Hun anbefalte å ta to små håndklær, en på hver side av baken, og bygge litt opp ved hjelp av disse.

Og så kan du evt. høre på lokalt hjelpemiddellager om de har noen luftputer liggende som du kunne fått lånt en periode, Type ROHO. Evt. hjelpemiddelsentralen. Du har jo ikke "rett" på hjelpemidlet permanent, men jeg tror kanskje de kan være samarbeidsvillige i kommunene..

Jeg fikk tips om å knipe sammen i det jeg satt meg ned. Følte det hjalp. Heldigvis så går det over etter noen dager :)

Back
Topp