Sitte og stå

¤Andrea¤

Flørter med forumet
Har ein liten krabat som snart er 3 måneder. Han vil bare sitte på fanget eller stå på fanget? Er det noen som vet hvor lenge han kan gjøre dette om gangen???

her er hun også veldig glad i det.

Prøver å holde slik at ryggen blir godt strekt ut. Og det er jo ikke timevis..

Vet dessverre ikke hva de lærde sier om saken.

Så lenge vi varierer litt så tror jeg det skal gå bra [:)] en del helsesøstre vil nok fraråde det på det sterkeste...men...
Her sitter hun i alle fall mye på fang, og da helst ikke bakoverlent[8D]

Her også vil han helst stå eller sitte. Å da funker det ikke å sitte bakovervendt nei, da strever han med å løfte hodet sitt for å prøve å komme opp i rett opp og ned sitteposisjon.
Vi prøver jo å la han ligge en del på fanget også, men ikke like fornøyd da nei.. Når han stå, så lar vi han ikke ha noe vekt på føttene da.. For det tror jeg kanskje ikke er helt bra..

Her er også sitte/stå en stor hit. Hun elsker å få være med og følge med, og om hun er i det moduset gråter hun om vi forsøker legge henne ned.. Prøver å variere stilling og tenker at hun jo ligger maaaasse i løpet av en dag, så det kan ikke være så grusomt at hun sitter noen minutter i ny og ne mens vi holder.. sitter både bakoverlent i armkrok og inntil overkroppen vår, og sitter skikkelig på fanget vårt.

Even liker å sitte å se uttover, men jeg lener meg litt bakover så hodet ikke plutselig faller forover [:D], ikke helt kontroll enda

Her vil snuppa sitte forover på fanget- blir rasende hvis hun må lene seg mot den hun sitter hos. Kun hos morfar denne stillingen er lov.. [:)]

De lærde anbefaler ikke å la barn sitte, før de klarer å reise seg opp i sittende stilling selv. Vi kommer ikke til å la småen sitte i ordentlig spise-stol før hun blir større, rundt 5-6 mnd, men det avhenger av hvor klar hun er. Tror hun sier ifra når hun blir sliten på ryggen (det brukte storesøstra å gjøre). Men vi kommer bevisst til å unngå gåstolen..

Vår jente har villet stå på fanget i flere uker og hun er ikke rundet 12 uker ennå. Hun går tilogmed med benene når vi holder hun i stå stilling. Vi har veldig problemer med hvordan vi skal holde henne på best måte, da hun bare vil stå,sitte....Hmm...Men en hit i det siste har vært å ligge foroverlent og glane i gulvet...[8|]

Jeg var på barseltreff i dag, og der sa fysioterapauten at så lenge det var variasjon i stillinger (hvor barnet holdes eller støttes opp) hver dag, så er det ok....å sitte, og særlig å stå vil begrense seg naturlig ettersom foreldre eller barna blir slitne av å holde stillingen.

ORIGINAL: Rosaka

Jeg var på barseltreff i dag, og der sa fysioterapauten at så lenge det var variasjon i stillinger (hvor barnet holdes eller støttes opp) hver dag, så er det ok....å sitte, og særlig å stå vil begrense seg naturlig ettersom foreldre eller barna blir slitne av å holde stillingen.

da er det jo ganske lett

Lillemann her vil også bare sitte eller stå på fanget. Han blir skikkelig misfornøyd hvis jeg legger han på ryggen [&:] Prøver å variere litt, men er ikke så lett når han blir ilsint når jeg prøver noe han ikke har lyst til...

Back
Topp