Sitte i tripp trapp

Mikrogram

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Hvordan er det egentlig med å sitte i tripp trapp-stol for disse straks-halvtåringene..? Jenta mi sitter stødig og fint i stolen, men greier ikke å sitte på egenhånd på gulvet osv (fanget går greit). Hadde vært veldig fint hvis jeg kan sette henne der i korte perioder! Noen som vet hva som er innafor og ikke? Vi har sånn bøylesett og pute, hvis det skulle ha noe å si :)

Hvordan er det egentlig med å sitte i tripp trapp-stol for disse straks-halvtåringene..? Jenta mi sitter stødig og fint i stolen, men greier ikke å sitte på egenhånd på gulvet osv (fanget går greit). Hadde vært veldig fint hvis jeg kan sette henne der i korte perioder! Noen som vet hva som er innafor og ikke? Vi har sånn bøylesett og pute, hvis det skulle ha noe å si :)
Vi har ikke tripp trapp da, men sånn matestol fra ikea. Hun sitter i den når hun får grøt og middag. I denne alderen leste jeg at de kan sitte i stoler i den korte stunden måltider varer :)

Vi bruker tropp trapp stol. Han blir 5 mnd på tirsdag :) men vi bruker puten, samt et ekstra teppe så han sitter stødig :) de sier på HS at det er ok under mating, men ikke over lenger tid så lenge de ikke klarer å sitte selv!

Her fikk vi beskjed om at han kan begynne å sitte i stol i korte perioder bare. Med støtte rundt :) har ikke prøvd enda da..

Bruker fortsatt newborn sete, kommer vel til å prøve å la han sitte i stolen etterhvert nå ☺ Tror det går greit om det ikke er så lenge om gangen

Vi bruker tropp trapp stol. Han blir 5 mnd på tirsdag :) men vi bruker puten, samt et ekstra teppe så han sitter stødig :) de sier på HS at det er ok under mating, men ikke over lenger tid så lenge de ikke klarer å sitte selv!
jenta mi satt fint og stødig i tripp trappen uten tepper (har aldri prøvd å støtte henne opp) da hun var 5 mnd, så for oss har ikke det spillt noen rolle, men hs sa tilfeldigvis til meg i dag da vi snakket dette med sitting at så lenge de trenger støtte når se sitter i stolen så er de for små til å få mat der, selv om det tar kort tid.. Da vi lærte henne tripp trappen fikk hun bare sitte et par minutter av gangen.. bare etter noen dager, kanskje en uke (?) Satt hun fint og stødig uten å henge i det hele tatt.. det tar ikke lange tiden, men kan være verdt de dagene det tar å vente.. her får hun fortsatt ikke alle måltidene i tripptrappen. På kveldene får hun grøten sin i vippestolen bare for å avlaste litt :)

min er 6 mnd og har nettopp fått sitte i tripp trappen, han elsker det, men er ikke så lett å mate han for han sitter og vipper seg frem og tilbake :p han sitter der når vi spiser middag :)

Tenkte jeg skulle prøve i morgen. Bruker fortsatt newbornsetet egentlig, men hun prøver iherdig å sette seg opp. Ser for meg at det blir lettere å spise om hun sitter litt mer oppreist:)
Nettopp begynt med faste måltider på ettermiddagen i håp om at hun ikke våkner så ofte på natta.

Tenkte jeg skulle prøve i morgen. Bruker fortsatt newbornsetet egentlig, men hun prøver iherdig å sette seg opp. Ser for meg at det blir lettere å spise om hun sitter litt mer oppreist:)
Nettopp begynt med faste måltider på ettermiddagen i håp om at hun ikke våkner så ofte på natta.

Tenkte også å prøve i morgen, han jobber hardt for å presse seg gjennom selene på newborn sete, er så komisk å se på, hehe :D

Lillemor sitter veldig fint i stokkestolen med setet når hun spiser :) Newbornsetet likte hun seg ikke i lenger, Hun ville bare opp:)

Back
Topp