Sitte fremoverbøyd

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
TRO DET ELLER EI.
Det er den eneste stillingen som er behagelig. Sitter slik mesteparten av dagen. Eneste som får lide er låra mine da jeg må lene armene på dem. :laughing002

Det er ikke noe mer eller minre liv når jeg sitter slik enn andre stillinger. Men er det noen som har hørt at man ikke skal sitte fremoverbøyd? Magen er liksom mellom bena mine og henger på luft, mens sidene på magen hviler/most mot hver av lårene. :wideyed:

Jeg må jo legge meg litt tilbake innimellom for å strekke ryggen da, men det skal vel gå greit så lenge alt føles bra ut for magen? o_O Jeg skviser hun ikke liksom? :smiley-ashamed008:smiley-ashamed008:laughing002:laughing002
 
Jeg er 35 uker på lørdag forresten. Jeg finner ingen andre behagelige stillinger i verken seng eller sofa. Ligge på siden går greit en pitteliten stund. Liker også å sitte oppreist i sofaen inni mellom også enn å ligge.
 
vil tro baby sier ifra hvis det er ubehagelig ... det gjør hun ihvertfall her ;)
 
Det er nok ikke noe problem for babyen:)
 
Men hvordan vet dere at det er for lite plass hun beveger seg og ikke bare for å bevege seg?

For her beveger hun seg uansett hvilken stilling jeg måtte befinne meg i. Selv når jeg står. :p
 
Men hvordan vet dere at det er for lite plass hun beveger seg og ikke bare for å bevege seg?

For her beveger hun seg uansett hvilken stilling jeg måtte befinne meg i. Selv når jeg står. :p

Mi dytter på en annen måte når det blir trangt - litt mer direkte hvor det er trangt. F.eks hvis buksa er for trang over magen så dytter hun mot strikket på buksa. Sitter jeg for framovervendt så dytter hun mot lårene
 
Og så tenker jeg med meg selv, at så lenge det kjennes greit ut; så er det greit.
Kroppen sier ifra med ubehag hvis det ikke er bra, og barnet sparker eller kåler rundt så det blir ubehagelig for meg om det er noe som ikke er greit.
Så lenge du synes det føles greit, så vil jeg tro det er greit.
Og barnet ligger veldig godt beskyttet inni magen <3
 
Men hvordan vet dere at det er for lite plass hun beveger seg og ikke bare for å bevege seg?

For her beveger hun seg uansett hvilken stilling jeg måtte befinne meg i. Selv når jeg står. :p
Jeg har aldri skjønt forskjell på at noen spark kan være ubehag og noen trivsel. Tror noen mødre klarer tolke det rett, mange gjetter feil, men tror de skjønner, og mange innser at de ikke kjenner forskjell:) Alle mine har også beveget på seg like mye om jeg står, sitter eller ligger. Utstrakt eller sammenkrøket. Litt mer soving på dem når jeg har gått tur bare. Da bysses de vel i søvn der inne.
 
Jeg leste bare at noen ganger iløpet av dagen kan man legge seg ned så baby får strekt seg, siden det minker på plass nå. Jeg får av og til vondt når hun sparker opp mot ribbena mine, for det er så hardt. Da skifter jeg jo stilling, reiser meg mer opp i ryggen eller legger meg ned.

Jeg tørr foreksempel ikke ligge så mye på venstre side siden det er der hun ligger, jeg er så redd jeg skal mose hun. Så ligger veldig mye på høyre side. Så når jeg ligger på venstre der hun ligger, beveger hun seg, og da skifter jeg stilling for jeg føler det er at det er litt trangt. Men det kan jo også være at da kjenner jeg det bare bedre.
 
Spurte jordmor idag jeg på tlf samtalen og hun sa det ikke gjorde noe. Hun sa at jeg kunne sitte på en yogaball i samme stilling. Følte meg så dum når jeg spurte. haha.. Så da får jeg ikke dårlig samvittighet for å sitte slik lenger. :p
 
Back
Topp