Sitron/appelsin osv

nurke

Flørter med forumet
Hvorfor kan ikke små barn få sitron appelsin og slik?
Hva kan skje viss de får det i seg?

Barnet kan få allergiske reaksjoner. Min mor ga meg når jeg var for liten, og jeg reagerte med at huden der bleien er omtrent skallet av. Skikkelig bleieeksem. Så jeg tar ikke sjangsen på slike ting vi vet mange barn reagerer på. Sparer min lille for det. Jeg synes forøvrig det er enkelt å unngå å gi han disse tingene som er lurt å vente med. [:)]

Heller føre var enn etter snar. [;)]

ORIGINAL: Nallepooh

Barnet kan få allergiske reaksjoner. Min mor ga meg når jeg var for liten, og jeg reagerte med at huden der bleien er omtrent skallet av. Skikkelig bleieeksem. Så jeg tar ikke sjangsen på slike ting vi vet mange barn reagerer på. Sparer min lille for det. Jeg synes forøvrig det er enkelt å unngå å gi han disse tingene som er lurt å vente med. [:)]

Tror du dette gjelder ved amming og?? Jeg har spist en del appelsin kiwi og drukket appelsinjuice.
Og nå har hun jo faktisk litt bleieutslett. Hmmm kanskje det er derfor!!? Jeg skulle knekke en forkjølelse jeg[&:]!!!!! Ikke så lurt kanskje?!

Det kan gjelde ved amming også, prøv deg frem ved amminga, om hun reagerer på det så ikke spid mer av det. men vent til hun er litt gamlere med å gi henne sitrusfrukter selv om du er re4dd for reaksjoner.

ORIGINAL: idieh

ORIGINAL: Nallepooh

Tror du dette gjelder ved amming og?? Jeg har spist en del appelsin kiwi og drukket appelsinjuice.
Og nå har hun jo faktisk litt bleieutslett. Hmmm kanskje det er derfor!!? Jeg skulle knekke en forkjølelse jeg[&:]!!!!! Ikke så lurt kanskje?!

Det kan være store forskjeller fra barn til barn på hva de reagerer på av det mor spiser. Så man må bare observere og prøve seg frem. Jeg har ikke hørt eller lest om noen som har fått slike reaksjoner på barna ved amming og inntak av sitrus, men jeg skal jo ikke utelukke at det kan skje. Men i utg.pkt så er det liten sansynlighet for at det skal skje, slik jeg har forstått det jeg har lest angående dette (og snakket med hs). [:)]

Det er forøvrig en stor fordel om man ammer samtidig som man begynner å innføre forskjellige matvarer til de små (når de er gamle nok). Spesielt disse tingene som det er ganske vanlig med allergi mot. [:)]

oi.Robin har fått litt appelsin og mandarin siden desember..han får bare noen båter i slengen .tror ikke det har skada han.visste ikke at de ikke skulle ha sånt jeg.trodde bare man ikke skulle gi de mye....[8|]

her er faktisk helsevesenet litt uenige. kan begynne å introdusere noen sitrusfrukter etter 6 mnd mn da bør d ikke være allergi i familien og d skal vannes ut. min gut blir strax 10 mnd, er født i uke 31, så korrigert er han vel strax 7mnd og 3 uker. han har ikke villet ha mme til lunsj eller middag siden han var 7- 8 mnd ( korr. ca 5 mnd)  og ikke alltid han ville drikke vann, så da fikk han hjemmelaget appelsinsaft, presset appelsin og vannet ut masse til å begynne med. ga han litt, par ss. ventet noen dager for å se om han reagerte. har heldigvis gått bare bra med oss da. og dette går ned på høykant nå. får det litt mere konsentrer nå. mn ikke så mye som halvt om halvt ennå. mest vann. samme med fisk.

Back
Topp