Sitringer - skjelvninger - håper dere tar dere tid til å lese...

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Har noen av deres barn det? Sånn at de skjelver i enten armer eller ben sånn innimellom i noen få sekunder før det er over? I så tilfelle skjelver de i ben eller armer da? Eller begge deler?
 
Frida har litt sitringer.. det hadde hun også med èn gang hun ble født og barnepleieren der synes hun hadde litt for mye sitringer så de testet blodsukkeret hennes og det var helt fint. De tok den testen 3 ganger før de var sikre på at alt var ok. Så da fikk jeg beskjed om at alt var bra.
 
Var innom legen i dag pga nesetettheten hennes og da nevnte jeg sitringene hennes.. han fikk også se det og synes at det burde tittes nærmere på. Så han sende inn en henvisning til en barnelege på A-hus. Jeg spurte om de mistenkte noe alvorlig, men det gjorde de ikke.. men de ville ha henne inn for å utelukke feks epeleptiske anfal!!! Åh, herregud nå begynner jeg å bli litt redd her! Tenk om det feiler nurket mitt noe!!
 
Dro også innom helsestasjonen for å se om hun har lagt på seg bra. Da nevnte jeg dette for hun jeg møtte der.. og hun mente at litt sitringer var ikke unormalt på spebarn....
 
Noen flere som har det sånn med sin lille?? Håper det.. sånn at jeg skjønner at det er normalt...
 
Jeg har aldri opplevd det, så jeg vet ikke om det er vanlig.... [8|]
 
Veldig kjedelig å bekymre seg for sånt. Det er bra legen sender dere videre til undersøkelse.
 
Håper og krysser fingrene for at alt er bra med henne [:)]
 
Jenta mi har og slike skjelvinger i beina...Spurte legen,men han sa bare at det var helt normalt.De undersøkte henne ikke for noe ang det...
Hvis det fortsetter hos meg så må jeg jo ta det opp igjen,men de sier det er normalt[:)]
 
Leon "dirrer" av og til i armene akkurat idet han vokner. Har bare tenkt at dette er normalt, og er ikke bekymret. Det ligner jo på sånne strekke-seg-etter-man-har-sovet-bevegelser også voksne gjør.

Vet ikke om det er sånn Frida holder på, men jeg ville ikke bekymre meg var jeg deg. [:)] Bare fint at legene sjekker det ut, i tilfelle rottefelle...
 
Takk for svar jenter[;)] Har skjønt at det er mange barn som har det samme.. og det er veldig beroligende.. for da ser det ikke ut som om det er noe alvorlig.. mere normalt[;)] Hun skjelver ikke så lenge om gangen.. var bare i noen få sekunder.. Har lagt merke til i dag at det ofte skjer når vi holder på med stelling.. når hun er naken.. og rett før amming.. når hun skjønner hva som skjer... Aner ikke hvorfor hun gjør dette men...
 
NIKKI: Han lyttet på henne.. både på magen og ryggen, han kunne ikke høre noe som ikke var normalt.. og sa at det er helt vanlig at små spebarn ofte er litt tette i nesen.. Nå skal det sies at legen jeg kom til er veeeeeeeeeeldig ung.. og må slå opp nesten alt jeg spør om.. i oppslagsboken sin.. hehe.. men hørte på helsestasjonen også.. og de også sa at de ofte er litt tette i nesen.. men at jeg kunne dra på legevakten hvis det ble så tett at hun har problemer med å puste.. og det har hun ikke...
 
markus har også slike skjelvinger/rykninger.. hadde en del da han ble født å di første dagene. på sykehuset sa di at det var helt normalt og at det ville gå over [:)] han har ikke så masse nå lenger, men har enda litt..
 
Alice skjelver også innimellom..
er helt normalt..
som de skriver de andre her oppe...
 
 
Back
Topp