sit ups...

Renate79

Flørter med forumet
Hei.
Jeg må bare få ut litt frustrasjon jeg....Har ei venninne som har 6 uker igjen av sitt svangerskap, og kjører knallhardt med mageøvelser, og samtidig så ligger hun på magen og tar masse heftige korsryggøvelser........Er dette sunt da??!!!Og hun har mage altså....en stor en!! Har fryktelig lyst til å spørre hva hun egentlig driver på med. Kan man ikke risikere brokk, brist i magemuskeln og en hard fødsel da?

Føler hun seg i god form så er det sjelden noe problem[;)]At hun er i så god form hjelper faktisk på under fødselen skjønner du..Babyen i magen har ikke det farlig når hun holder på..den er som en kork i vannet og synes kanskje det er behagelig når mamma styrer som verst[:)]
Dette vet jeg sånn høvelig fra mitt forrige svangerskap-da var jeg daglig leder på et treningsstudio med tett oppfølging av gravide og en fysioterapeut. Om hun ikke føler ubehag selv eller får vondt ( og er i utgangspuktet i god form fra før!! ),går det nok bra og hun får nok en stor fordel etter fødselen når kroppen skal hente seg inn igjen[:)]

Hei!
Jeg skjønner ikke at hun gidder! Greit å være i form til fødselen, men da tror jeg det er bedre å ta en tur eller noe. Magemusklene er jo så godt som borte mens man er gravid. Jeg ville heller begynt med det der etter at banret var kommet ut tror jeg. Jeg har ikke peiling men synes det høres rart ut. Kanskje hun bare gjør det for å imponere deg når du er der?[:D]

ja, jeg har tenkt tanken. Men det er ikke bare meg som reagerer.....Det virker som hun bare tenker på sitt eget vel og ve, og ikke babyn.....Det snakkes ikke akkurat positivt om henne på treningsentret hvor jeg jobber. Jeg har selv 6 årig idrettsutdannelse, og vet at magemusklene ikke har godt av dette. Men men....jeg får bruke energien min på noe annet;) og så får hun selv ta konsekvensene. Måtte bare høre hva dere syntes for noe.....;)

Back
Topp