Siste utvikling av svangerskapet fra H

Gravidmamma2014

Elsker forumet
I dag måtte jeg inn på kontroll - har kjent markant endring i aktivitet siden i går - bare svake dult i stedet for de sterke sparkene som jeg kjenner til vanlig...

Får CTG som viser at baby har det bra - men gynekologen ville ha ultralyd siden jeg kjenner liv men mye mindre - og følges opp pga svangerskapsdiabetesen...

På 1.5 uke har baby vokst 500 g - hodet og benlengde er normalt - men han har hoppet opp to kurver på mageomkrets på 1.5 uke...

Og jeg har siden sist utviklet polyhydramnion (for mye fostervann) normalen er mellom 5 og 25 - og jeg har 31 cm... Når det er opp mot 40 cm begynner de å frykte morkakeløsning pga påkjenning og strekk av livmor...

Så mens vi var der kontaktet legen UNN - og jeg ble henvist dit - blir kontaktet av UNN i morgen for å få beskjed når og hvor jeg skal møte opp til kontroll...

Og får beskjed fra gynekologen at "det KAN jo være at svangerskapet kan fortsette i to uker til" - uten at han hørtes helt overbevisende ut...

Så da er det bare å pakke fødebagen - innstiller meg å dra til kontroll å ikke få reise hjem før etter fødsel... Og jeg er superstressa - har ikke fått begynt med annet enn listeskriving for hva som skal gjøres... Har jo ennå 5 uker og 2 dager til termin...

Godt de tar vare på deg!
Masse lykke til :D Hold oss oppdatert ;)

Du får holde oss oppdatert! Selv om det ikke var dette du håpet på så er det veldig godt å høre at de passer godt på deg og om du ikke får gå lenger. Så er det kun for deres beste <3 masse lykke til :)

Takk dere :)

Dette var overhodet ikke som jeg hadde forestilt meg at det kom til å bli - men må innrømme at jeg er veldig glad for at jeg dro inn i dag - for gynekologen hadde god tid - litt bedre tid enn jeg føler de har når man har avtalt time hos de... Så fikk jeg jo svar med det samme - og slapp å vente en stund for å finne ut av hva som kommer tilnå skje...

Har time på gyn pol i morgen, han sa det ikke var nødvendig å møte til den da vi har gjort alt i dag som skal gjøres - men om ting endret seg i natt eller om jeg ønsket å ta den så var det bare å møte opp - han kom ikke til å avbestille den for meg idag.... Tror jeg møter til timen i morgen, omså bare for å snakke med legen om hvordan ting kan komme til å bli i og med at jeg reiser til Tromsø....

Godt at du får oppfølging :) hadde nok også tatt den timen i morgen, skader aldri med en dobbeltsjekk og du er sikkert full av spm du har kommet på i ettertid kan jeg tenke meg :)! Masse lykke til og oppdater oss <3

Back
Topp