Siste trimester..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Var hos jordmor i dag.. Og slo meg at vi er faktisk i siste trimester nå! Herregud..
Babyen hadde lagt seg med hodet ned, og ellers var alt fint.. [:D]
Jeg bekymrer meg litt for vekta jeg nå.. Har lagt på meg 13 kg allerede, og har enda 10 uker igjen..
Men så tenker jeg at det viktigste er jo at babyen har det fint og at han er frisk og sunn når han blir født.. [:)] Bruker fremdeles de samme klærne som i uke 18, men henger meg veldig opp i tall jeg..
Uff da.. Jaja.. Det går seg vel til.. Får håpe ting stabiliserer seg litt.. [8D][:D]

Hjerterytmen til babyen var 150 slag, BT mitt var kjempefint og urinprøven negativ.. Må fokusere på det positive.. Har ingen spesielle plager heller..! [:D]

Flott at alt står bra til med deg og den lille i magen, og at den lille har snudd seg allerede!
Alt tyder på at du får en flott fødsel[:)].
Ikke heng deg så mye opp i vekten, så lenge alt er bra med deg og den lille.
I mitt første svangerskap gikk jeg opp 18 kg, men var da svært tynn i utgangspunktet.
Gikk ned det aller meste i løpet av et halvt år, uten å gjøre noe spesielt for å miste kiloene.
Ble ikke kvitt alle kiloene, men det var bare bra, da jeg ikke hadde klart å legge på meg før
uansett hvor mye jeg prøvde. Så lenge den lille spiser godt når man ammer og at man er litt
aktiv med turgåing osv. ( gjerne med den lille i vognen) så forsvinner nok kiloene raskt etterpå.
Det er verre når man har noen kg fra før av, fra tidliger svangerskap, som ikke fikk tid til å
forsvinne.... Tror nok dine kg kommer til å renne vekk så snart den lille er ute.
Nyt graviditeten din du! Lykke til!

Ja tiden flyr og snart er magene borte og ved siden av oss ligger et nytt familiemedlem [:)]

Selv har jeg ikke gått opp noe i dette svangerskapet, eller jeg går opp nå men har gått endel ned slik at det ikke merkes. Jeg er fortsatt lettere enn jeg var føre. Ikke går jeg nok opp heller, legen jeg var hos idag (jordmor vikar og fra 1.8 min nye fastlege da jeg har byttet nå) var IKKE fornøyd med 1 kg opp på 5 uker. Legen jeg har hatt til nå syntes det var fint at jeg hadde gått ned han, han mente jeg var for tykk før jeg ble gravid [:o] (takk, jeg visste det liksom)

I mine første svangerskap la jeg på meg mye, var sykelig tynn med spiseforstyrrelser før første. Gikk opp 20 kg. Disse gikk jeg selvsagt ikke ned igjen men var nede i 12 kg under da jeg ble gravid igjen og på nytt gikk opp 15 kg.
Men denne gangen har jeg vært veldig kvalm til langt etter uke 20 (er fortsatt kvalm nå å da) og gikk av den grunn ikke opp noe (men ned) og nå ligger babyen sånn til at h*n presser på magesekken og jeg rett å slett ikke klarer å spise så mye. (+ at magen vel er blitt vant til å få lite mat= er blitt mindre, magesekken altså)

Lykketil med de siste ukene alle sammen!

Oi, siste trimester, ja....tiden flyg avgårde....byrjar å lure på om eg rekk alt eg skal..., men det går vell. I lokalavisa i går var det eit av para som var saman med oss på svangerskapskurset som no har fått...det er heilt uverkeleg. Plutseleg er ein like ved termin. Lykke til alle sammen.

Ja det nermer seg jo nå...har et barnerom som ikke står ferdig enda...så jeg begynner å bli litt bekymra..men det går nok greit. Har liksom en liten følelse av at jeg kommer til å få før termin... hmm...hvorfor vet jeg ikke. men da går man vel på overtid antaglig;)

har også et barnerom som laaangt ifra er ferdi... er ikke påbegynt engang! Men snart er vi ferdige med entréen å da blir det barnerommet sin tur! Skal til jordmor i mårra, å gleder meg. er jo to måneder siden sist!

Back
Topp