Siste timen...

Katti_mh

Glad i forumet
...eller halv annen før kveldsbadet og legging er så jæææ**ig tunge![&:]
Da krever han SÅ mye! Og da føler jeg minuttene står stille!
Når legger dere de små?
Her er det bading mellom 20.30 og 21.00 en gang.

Prøver vanligvis å få lagt ham rundt 20. Varierer ofte med en halvtime eller mer, avhengig av hvor trøtt/sulten han er, om jeg er hjemme, om han bæsjer seg ut under kveldsmaten (som nå nettopp [8D]) og annet.
Junior har akkurat lagt seg - jeg satte besteforeldrene til å underholde/trøtte ham ut siste timen mens jeg leste pensum, siden han akkurat hadde sovet lang dupp og helst ikke skulle spise før om en halvtime for å passe med leggetiden.
Gikk kjempebra, selv om han visst ikke heeeelt faller til ro i vogna nå.
Mormor står i stua og vugger mens jeg spiser kvelds og leser - så snart jeg har postet her, da. [8D][;)][:D]

jeg gir grøt i 18-tiden, så er det bad, stell og pupp, og i seng senest 19[:D]
funker kjempebra! lillegutt sovner mens jeg bærer han inn i senga[:D]

ORIGINAL: Katti_mh

...eller halv annen før kveldsbadet og legging er så jæææ**ig tunge![&:]
Da krever han SÅ mye! Og da føler jeg minuttene står stille!
Når legger dere de små?
Her er det bading mellom 20.30 og 21.00 en gang.

Du kan ikke prøve å legge han litt tidligere da? Eller blir alle rutiner ødelagt da?
Her bades det mellom 18.00 og 18.30, så er det pupp og i seng. Sover alltid før sju!
hadde det vært opp til M. hadde han sikkert vært i seng halv seks, for da begynner han å sutre og gni seg i øynene! Men synes det er tidlig nok å stå opp seks-halv sju om morgenen....[8|]

her er det kvels i 7-8 tiden og leggetid etter d...hender ho er våken til 9 tiden.....

kanskje det hjelper å bade litt tidligere,f.ek 7 tiden så mate og legge...??

starter stellet 18.30...så mat, så i seng...som regel når kl er 19.00-19.30, så sover de til 09-10...alt etter som...med et måltid kanskje i 7 tiden.

Mary legger seg ca klokka 21...vi begynner me dkveldstellet ca klokka 20...bruker god tid på mat og stell!! Vi koser oss de siste timene før legge tid.....hun er som oftes i godt humør på den tiden!![:)]

Det er ikke sånn at han skriker og er sint... bare SYKT krevende.
Hvis jeg skal gå igang med å legge han tidligere, må jeg ta det litt
og litt tidligere for hver kveld tror jeg. For nå følger vi akkurat
kveldsrutinen ganske slavisk! Men vi får se...
Blir det ikke litt som å bare skyve litt på døgnet da?!
Hvis jeg f.eks legger han kl 19. istedet for 21.30, da vil han
vel mest sannsynlig våkne 2,5 time tidligere om morgenen.
Hmm... vanskelig dette her. Dvs 06.00-06.30... OFF!!![:D]

Her begynner vi med kveldsstellet kl 19 og han er i seng ca kl 19.30 (av og til blir det litt seinere pga bæsjebleie eller en rap som ikke vil komme). Rutinen funker veldig bra og han pleier å være klar for mat og senga når kl nærmer seg 19.

Lillemeg85: Det var et nydelig bilde av snuppa di

Maja pleier å ta seg en halvtimes dupp i 17-30-tiden. Så er hun våken en halvtime-time, før vi mater i 19-tiden. Da spier hun ca 180 ml, og så bader vi. Etter bad er det på med pysj og bleie, og så får hun ca 120 ml til før hun sovner mellom 20 og 20.30 en gang.

ORIGINAL: Teddy81

Jeg legger henne rett etter siste måltid jeg, så leggetiden varierer fra 20-21.30...
Får meg ikke til å dra ut matingen eller gi henne før hun er sulten...
Da innbiller jeg meg at hun ikke blir mett nok eller noe... Spiser barna deres til faste tider hver dag??
(sånn gjennom hele dagen...?)

Samme her!!
Han spiser ikke til faste tider, men det går ganske nøyaktig 4 timer mellom hvert måltid, så noen lunde
fast blir det jo da. Og det siste måltidet får han rett før legging, så det blir ca samme tid hver kveld.

ORIGINAL: Katti_mh

Jeg legger henne rett etter siste måltid jeg, så leggetiden varierer fra 20-21.30...
Får meg ikke til å dra ut matingen eller gi henne før hun er sulten...
Da innbiller jeg meg at hun ikke blir mett nok eller noe... Spiser barna deres til faste tider hver dag??
(sånn gjennom hele dagen...?)

Samme her!!
Han spiser ikke til faste tider, men det går ganske nøyaktig 4 timer mellom hvert måltid, så noen lunde
fast blir det jo da. Og det siste måltidet får han rett før legging, så det blir ca samme tid hver kveld.

Her varierer det sånn hvor lenge hun sover om natta, ergo får vi forskjellige tidspunkt hver dag! Hun sover fra 8-11 timer, så det er litt vanskelig å si liksom... Mange ganger hun våkner og kaver litt sånn på "slutten" av natta, og da tar jeg henne opp når jeg synes jeg har putta inn smokken mange nok ganger...

Nettopp!! Derfor det blir forskjellig fra dag til dag her også! Hvis han våkner SUPER tidlig, så tar jeg han over i min seng og gir litt pupp.. Da sovner han som regel etter noen min.
Så det regnes ikke som et måltid.

Her er der grøt i 18.30 -19 tiden.Så er det bad og litt lek og kos så er det litt melk i 19.45 tiden og i seng ca 20. da blir det gjerne stilt med en gang.

Back
Topp