Siste liten shopping

Bird_24

Glad i forumet
Desemberglede 2015
I dag fikk vi endelig kommet oss og kjøpt vogn, stellebord med badekar, stelleveske, voksipose m.m... Jeg er 35+4 så er virkelig siste liten, med tanke på at leveringstid på vogna er om 2-3 uker..
Nå mangler vi bare bilstol, ammepute og litt klær før vi er der.
Har ikke pakket fødebagen eller vasket klær enda :P føler tiden renner i fra meg her med 34 dager igjen til termin, iiiik :rolleyes:
Er dere ferdig med shoppingen?

Ferdig med shopping, og alt er vasket å klart, gjenstår bare å re opp i senga og i vogna, samt å ta av plastikken på stellematta. Så sånn sett er vel alt klart for at den lille skal komme, nå er det bare det mentale som gjenstår. 6 uker igjen til termin, og jeg kjenner jeg trenger litt tid å forberede meg, men, helt klar blir man vel aldri uansett :P

Har vært like avslappet som deg :P Planen var å spre ting litt utover og ha alt klart i god tid, men senga er ikke skrudd sammen, fødebagen har jeg ikke ofret en tanke, mangler ammepute, gulpekluter, stelleprodukter generelt, ullklær i str 50/56, luer og vurderer fremdeles om jeg skal kjøpe brystpumpe eller ikke. Men det skal nok gå bra :) Synes det er så rart at det er november allerede!! Men er veldig klar for at lille skal komme snart nå mentalt ihvertfall :) ❤️

Ferdig med alle innkjøp ja:-) Mangler lekegrind, men det skal vi arve, så må bare få hentet den. Ellers mangler vi babycall, febertermometer og flere flasker. Men det tar vi etterhvert/ved behov. Bilstolen kom på plass i dag:-)

Du er gal! Vogn NÅ?! :eek: Jeg har hatt min klar fra rundt uke 16-18, husker ikke helt - men det var fordi jeg ville ha 2015 modellen. Men jeg mangler bilstol, har ventet siden 15. august og er så sint på nettbutikken for jeg har allerede basen selvom jeg ba de la den vente til bilstolen kom....

Vet ikke hvorfor jeg sier at dere er gal, for jeg selv tror vel at jeg har vært tidligere ute enn jeg har. Begynt å vaske og kjære satt opp sengen i forrige uke, fødebaggen til meg og stellematten kom forrige uke også. Har begynt å tenke på fødebaggen til baby nå mens vi vasker klær men skjønner ikke helt hvor jeg skal få tid til alt heller, iiik nå ble jeg småstressa.

Alt klart :) skal begynne å tenke på innhold til fødebagen fremover :)

Mangler muligens et lammeskinn til vogna, men ellers er alt handlet inn tror jeg.. Er vel snart på tide å begynne å vaske og ordne til :)

Tror jeg har det meste på stell. Senga kjøpte jeg for en drøy uke siden, har skrudd den sammen, men ikke redd opp. Kjøpt mye brukt, og vasket det når jeg fikk det i hus. Fødebag halvklar, og så må jeg re opp i vogna. Må muligens kjøpe inn noen laken, men tror kanskje jeg har noen flanellaken som ikke brukes, som kan klippes opp til babylaken.

Mangler madrass til senga og Ammepute.Ellers er det meste i hus nå :)
Noe ligger enda i kjelleren, så snart på tide å finne det frem :)

Mangler lammeskinn til vognen. Også må ting vaskes og settes opp da. Vet ikke når vi gjør det.. Føler ikke hastverk enda..

Mangler endel småting til fødebagen og meg selv, men tror jeg begynner å få det meste på stell :) nå koser jeg meg med siste forberedelser bare egentlig :)

Har de viktigste tingene klart. Er noe småtteri jeg har lurt på om jeg skulle ha kjøpt, men det er ikke noe krise om jeg ikke får ordnet seg før babyen kommer. Bilspeil, lammeskinn, litt ekstra klær og sengetøy, newbornsete til tripptrapp. Evt. babynest og ammepute som jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal ha.

Ja, og så litt småting til meg, som ammebh, kosebukse, slippers, ammevennlig tøy osv. Skal kjøpe ny hårbørste, tannbørste og sånt småplukk til å ha i fødebagen.

Fikk vognen i hus på søndag, så den står i stuen. Har kjøpt ting litt her og der, i en noe snodig rekkefølge :p babycall var f.eks veldig tidlig i hus.

Mangler endel småting til fødebagen og meg selv, men tror jeg begynner å få det meste på stell :) nå koser jeg meg med siste forberedelser bare egentlig :)
Fødebaggen har jeg helt glemt!! Kanskje greit å begynne på den snart å. Har hele tiden tenkt at jeg kommer til å gå over tiden og at jeg vil bli satt igang i romjula, og derfor har hoppe tid. Men nå i det siste har jeg fått en følelse av at han brått kan komme når som helst... Får handle inn det jeg trenger av toalettsaker og slikt, så kan jeg iallefall begynne å pakke baggen.

I dag fikk vi endelig kommet oss og kjøpt vogn, stellebord med badekar, stelleveske, voksipose m.m... Jeg er 35+4 så er virkelig siste liten, med tanke på at leveringstid på vogna er om 2-3 uker..
Nå mangler vi bare bilstol, ammepute og litt klær før vi er der.
Har ikke pakket fødebagen eller vasket klær enda :P føler tiden renner i fra meg her med 34 dager igjen til termin, iiiik :rolleyes:
Er dere ferdig med shoppingen?

Jeg er ikke ferdig med shoppingen :)
Er mer eller mindre ferdig med innkjøp av klær i de tre første størrelsene. Har kjøpt inn vogn, laken, ammepute, gulpekluter, dyner og lammeskinn.
Men mangler alt annet; stellebord, seng, sengekant, bilsete, vippestol osv..

Til mitt forsvar... :p Skal det sies at jeg har bestemt ut alt av utstyr som skal kjøpes. Listen med modeller og merker på utstyr som skal kjøpes er klar :) Må bare få stumpen i gir og begynne å handle.

Har ikke begynt å vaske klær enda heller :) Må kjøpe inn parfymefritt vaskemiddel. Heldigvis skal mamma hjelpe meg med klesvasken!!

Fødebaglisten er klar! Men bagen er ikke pakket ;)

Med andre ord er det mye som skal gjøres fremover :) Takk gud at jeg har familie som hjelper meg :) <3

Det går fort når du først setter i gang, Desemberbaby15. I forgårs vasket jeg fire maskiner. Og hvis du har listen klar over hva som skal kjøpes, så er det jo bare å bestille alt samtidig :) Jeg kjøpte masse på jollyroom og fikk fri frakt.

Det går fort når du først setter i gang, Desemberbaby15. I forgårs vasket jeg fire maskiner. Og hvis du har listen klar over hva som skal kjøpes, så er det jo bare å bestille alt samtidig :) Jeg kjøpte masse på jollyroom og fikk fri frakt.

Jeg er sikker på at du har rett, kykkelikokos! Jeg trodde at bekkenløsningen min skulle bli bedre med tiden og at jeg skulle få handlet ting i fra butikken. Men tror dessverre jeg må innse at det ikke kommer til å skje.

Får prøve å handle fra nett jeg også :D Er du fornøyd med Jollyroom? Tok det lang tid før du mottok pakken?

Veldig fornøyd med jollyroom. Rask levering av tidenes største eske. Haha! Såvidt jeg fikk den inn i bilen. Veide heldigvis ikke mye da. Det var mest lufti esken. Bestille to stellematter og en badebalje blant annet. Har kjøpt bilstol der to ganger før og vært veldig fornøyd da også.

Jeg tror vi har alt klart bortsett fra badebalje og stelleprodukter etc, samt ting jeg trenger til meg selv. Vi var tidlig ute med de store tingene, de har stått klare lenge nå. Fødebagen har jeg smått begynt å tenke på, men ikke noe mer ;) Trenger et lite push.

Vi mangler fortsatt senga. Midt i flytteprosess er vi også. Så alle babyting står lagra hos enten svigermor eller svigerfar. 35 dager til termin. Detta går bra

Absolutt ingenting er klart her... stressa ja :/
Har vogn da..
Men alt av babyutstyr står på vestlandet hos min mor, da vi har flytta til Østlandet, og fikk ikke med oss alt.. så ja, hvis baby kommer nå så sliter vi! :p

Back
Topp