Sipper og sipper...

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Jeg begynner å bli sliten av å syntes synd på meg selv... Det er tydeligvis ikke så mye mer å gjøre i Finnmark enn å sitte å tenke og destomer jeg tenker, destomer jævli er livet mitt akkurat nå...

Idiot som jeg er så lovte jeg søstera til sambo at jeg skulle være her når hu kommer opp hit i slutten av april så jeg kan ikke reise nedover før i begynnelsen av mai... blir jo koselig når hu kommer, men det er så lenge til... og jeg har ikke råd til å reise ned kun for en mnd også reise ned igjen etter å ha vært her oppe kun 2uker...

Igår så klaget sambo litt over hvor vondt han hadde (han har fått den teite forkjølelse-greia og hatt det en liten stund nå)... jeg sa bare at jeg vet hvordan det føles fordi jeg hadde det rett før han fikk det pluss at jeg hadde omgangssjuke i 2døgn... og da sier han at jeg ikke var like sjuk som han og at jeg ikke hadde noen anelse om hvor vondt han hadde det...
Da jeg var sjuk så viste han ingen sympati for meg... han unngikk meg fordi han selv var redd for å bli syk... og nå ser jeg det... han tenker kun på seg selv... kan jo ta et annet eksempel og: han klager på vond rygg og jeg sier (mens svangerskapskvalmen var på sitt værste her) at vi godt kan bytte litt så han kan være kvalm og jeg ha litt vondt i ryggen og da sier han "jeg har jævli høy smerteterskel og du hadde aldri takla det... kvalmen din er ingenting i forhold...." osv...

Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå... kan forestille meg at når jeg ligger og skriker av smerte fordi jeg skal presse ut den ungen så kommer han  til å si "det er er ingenting i forhold til hvor vondt jeg har i ryggen"

Uff, måtte bare blåse ut litt sinne... igjen.... sorry...

Utrolig synd at du må ha det slik!! [:(] 

Det der er mannfolk i ett nøtteskall... Jeg holder meg langt unna samboer når han begynner.. To uker siden var på butikken, og han begynte å syte om vondt i armer og bein pga trening og sånt.. og var skikkelig DRITTUNGE!! Jeg klikka fint på han i butikken og ba han gi seg å sutre..Vi var å handlet og han vet jeg blir kvalm av luktene i butikken og vil helst fort inn og fort ut. Har jo hatt mitt å stri med siste snart 4 mnd nå... Endte faktisk med at når vi satt oss i bilen så sa han beklager.. Og tror det er første gang han har gjort det på de 3 årene vi har vært sammen for han er fryktelig sta..

Jeg kjenner ikke din samboer men hørtes litt ut som noe min samboer kunne ha sagt... uten å tenke seg om.. og jeg pleier å "klikke" når han kommer med sånne kommentarer.. Men tror bare de ikke tenker seg om innimellom, at de ikke mener noe vondt, for tror noen mangler evnen å sette seg inn i samme situasjon som andre opplever.. Jeg tar samboeren min for den han er.. Vi setter hverandre på plass.. Vet det er vanskelig, men tenk at dere har ett nydelig barn på vei, han går sikkert igjennom fryktelig mye følelser og hormonelt han også.. (er min samboer som har hatt hormonelle problemer siden jeg ble gravid, jeg har kun hatt klikkebyen på butikken)...

Forstår det er irriterende, jeg blir gal når samboeren min først begynner.. Men prøve å  snakke med han om det.. at dere må få syte begge to og dere MÅ være der for hverandre..

Håper han skjerper seg.. klem klem ..

akkurat som samboeren min jeg er så syyyyk å ha 36.8 i feber.

ORIGINAL: MieKayla

(det er lov å le, sant?)

Det er jo så typisk mannfolk da!! De er alltid så veeeldig sjuke når de er sjuke!

Og den sympatien hans for deg som gravid kan jo hende kommer snikende etterhvert..? Er jo første gang for ham også, så det er vel ikke helt "virkelig" ennå, for ham. Men når magen kommer og han ser hvordan du puster og peser som en stranda hval, så vil han nok se annerledes på det :p

Men synes du kan bryte løftet til svigerinna di, og heller komme ned hit sør og holde oss med selskap over sommeren, og frem til the bitter end [:D]

Ja egentlig så er det vel litt komisk... men faen jeg er så dritt lei.... er det mulig å være så stor baby... han som lissom er så "mann" også klarer han ikke å komme seg igjennom en forkjølelse engang...

Jeg lå rett ut i senga da jeg hadde det og var såvidt ute av senga for å gå på do... mens han har liggi alle fridagene sine og spillt ps3 og nå er han ute og jobber i snøværet 12timer i døgnet... om han da hadde vært mer sjuk enn meg så hadde han vært sykemeldt for han hadde ikke klart det... men om jeg sier det til han så sier han vel bare at han har høyere smerteterskel enn meg... "&%"¤)!/%!!!

jeg trur nok jeg blir nødt å bryte det løftet for jeg er drittlei av å være her oppe nå... æsj ass... også har jeg lyst å ha med meg mamma og lillesøss på ordinær ul... trenger å ha med noen som engasjerer seg like mye som meg <3

Reis hjem!!! Sett deg først! Når ikke han gjør det får du ta livet ditt i egne hender og gjøre som du vil!

Høres litt ut som gubben min det der... Men det hjalp da han ble pappa! Av alle ting. Jeg tenkte shit, skal det fortsett sånn er jeg ille ute! Men jeg holdt ut og han blir bedre og bedre for hvert barn! Så kanskje det samboeren din trenger er å bli pappa?[;)] og det er jo ikke så lenge til...

ORIGINAL: MiniGull

ORIGINAL: MieKayla

(det er lov å le, sant?)

Det er jo så typisk mannfolk da!! De er alltid så veeeldig sjuke når de er sjuke!

Og den sympatien hans for deg som gravid kan jo hende kommer snikende etterhvert..? Er jo første gang for ham også, så det er vel ikke helt "virkelig" ennå, for ham. Men når magen kommer og han ser hvordan du puster og peser som en stranda hval, så vil han nok se annerledes på det :p

Men synes du kan bryte løftet til svigerinna di, og heller komme ned hit sør og holde oss med selskap over sommeren, og frem til the bitter end [:D]

Ja egentlig så er det vel litt komisk... men faen jeg er så dritt lei.... er det mulig å være så stor baby... han som lissom er så "mann" også klarer han ikke å komme seg igjennom en forkjølelse engang...

Jeg lå rett ut i senga da jeg hadde det og var såvidt ute av senga for å gå på do... mens han har liggi alle fridagene sine og spillt ps3 og nå er han ute og jobber i snøværet 12timer i døgnet... om han da hadde vært mer sjuk enn meg så hadde han vært sykemeldt for han hadde ikke klart det... men om jeg sier det til han så sier han vel bare at han har høyere smerteterskel enn meg... "&%"¤)!/%!!!

jeg trur nok jeg blir nødt å bryte det løftet for jeg er drittlei av å være her oppe nå... æsj ass... også har jeg lyst å ha med meg mamma og lillesøss på ordinær ul... trenger å ha med noen som engasjerer seg like mye som meg <3

æsj vondt at du skal ha det slik da! Det er sikkert ikke noe godt.. og sitte i nord flere dager og mnd tror jeg er dritt kjedelig, har selv vært mye i finnmark på ferier og slikt, ingenting og gjøre og sitter bare på rævva og leser se og hør [8D]
Håper du kommer deg ned til sivilisasjonen snart da [8D] og lykke til!

Det hjelper ikke mye å høre og lese om hvor deilig vårvær det er på østlandet heller :P hehe... mens jeg ser ut av vinduet på snøstormen ;)

Nei nå trur jeg at jeg stikker... mannfolket ble litt fra seg når han spurte hvor lenge jeg hadde tenkt å bli og jeg svarte "til det er vinter igjen"... Jeg gidder ikke stresse fram og tilbake...

[>:] Mannfolk, litt samma tendenser her... Jeg kan lissom ikke være sliten og dårlig alene, er nevner jeg det så så klart at han og er sliten!! OG litt trøtt.. og ganske dårlig den ene gangen for 4 uker siden... gir opp mannfolka [>:]

Jeg sa til han at han var en stor baby og da sa han "ja jeg er en stor baby".... aaaargh... med sånn stygg irriterende tone som gjør meg ennåmer forbanna!!!

Men nå stikker jeg sørover imorgen så da kan han bare sitte her å glo på finnmarka alene... til han bestemmer seg for å komme ned til vår og boblebad i hagen <3

Så godt for deg å komme deg litt vekk! Og litt nærmere alt du har savna så lenge!!
Skjønner at det ikke er bare bare å sitte der oppe i ensomheten, så jeg har tommel opp for at du bestemte deg for å tenke på deg selv og dra:)

Nå må jeg bare flytte ordinær ul og alle kontrollene mine ned på østlandet... hehe... kan bli spennende...

Ikke sikkert det blir noe problem i hele tatt. Er jo bare å ta kontakt med en lege eller jordmor i nærheten av dit du skal *bo*. SÅ ordner de nok det meste for deg:)
Vi har jo fritt sykehusvalg, så føde kan du jo forsåvidt gjøre *hvorsomhelst* :)

Godt å høre du kommer deg nedover! Tenk på deg selv og babyen, det er lov å være kjempe egoistisk nå! Samboeren din får heller være baby alene[;)] Og jeg håper virkelig han skjerper seg!!! Kan være som en over her sier at han forandrer seg når babyen kommer, selv om det hadde vært bedre om det skjedd NÅ...

Blir nok deilig å komme hjem og få trøst og mat hos mamma, det blir man ALDRI for gammel til[:)]

Gleder meg til å være mammas baby littegrann igjen :D

hehe...

Han sa ikke noe spesielt, men han hørtes ikke glad ut for at jeg reiser ned på ubestemt tid... han mente jeg kunne komme hjem om 2uker... men så lenge han jobber 12timers skift så ser jeg ikke vitsen i at jeg sitter her og glor og sa han kan heller komme nedover når han har fri for det bør jobben betale for ettersom vi bor litt "her og der"

jobber han 12 timers hver dag?

har han ikke friperioder på 2 uker eller noe sånt?

skjønner deg veeeeeldig godt som ikke gidder være der opp når han jobber så mange timer per dag...

Jo han jobber 2uker på og 2uker av, men neste gang han har fri nå (om en uke) har han kun fri i 1uke...

Åh, så deilig for deg at du skal reise sørover. Høres ut som du har godt av det [:)] Er ikke lenge før vi kommer jompende nedover vi også. Gleder meg!!!! Er så drit lei ødemarka, og jeg savner familien og vennene mine!

Back
Topp