Sipahh!

hmmm...[8|] uten å avgi noe som helst gufne stoffer[:-]
nyeste foreldre og barn???
hvor får man de sånn ellers..???
har du testa d sjøl og.

kanskje han begynner å like melk da..

ORIGINAL: pupple

har du testa d sjøl og.

Ja, jeg smakte en sup..Nam nam, friskt og godt!![:D][:D] Der stod at man fant dem blandt te og sånn...Jeg må på butikken å se en dag..[:D]

Storebror satt å slurpa med det her en dag, ja. vet ikke om jeg synes noe om det jeg.[8|]

Jeg hører nok også til blant dem som ikke har så sansen for dette. I hvertfall ikke så lenge Isabelle liker melka slik den er (selv har jeg aldri likt melk, tror ikke jeg har drukket et eneste melkeglass i mitt liv uten O'boy, ville helst sluppet å drikke det også, men mamma insisterte!). Nå drikker ikke Isabelle av sugerør heller. Jeg kommer ikke til å introdusere smakstilsetning på melka før hun spør om det selv i hvertfall. Men jeg vet jeg er heldig, for Isabelle liker ALL mat, men drikker helst bare vann eller melk. Flink jente![:)]

Sambo fikk den som fulgte med F&B her. Vet ikke om han har prøvd den.

Fikk og me i F&B, og stussa litt på det, tår jo på at det e diverse søtningsstoffa i det...
Skal ikkje de små holdes unna slik? 
Prøvde den da, fikk med jordbær, og hverken æ eller Andrea likte den.
Og Andrea ELSKE litago me jordbær, ho bruke å få d i helgen av og til.

ORIGINAL: ~Alexandra~

Fikk og me i F&B, og stussa litt på det, tår jo på at det e diverse søtningsstoffa i det...
Skal ikkje de små holdes unna slik? 
Prøvde den da, fikk med jordbær, og hverken æ eller Andrea likte den.
Og Andrea ELSKE litago me jordbær, ho bruke å få d i helgen av og til.

Barn under 3 år bør i hvertfall unngå kunstig søtstoff, p.g.a. at de har lav kroppsvekt, og de derfor ikke vet hvordan disse stoffene vil virke på dem. Nå er vel F&B et blad beregnet på foreldre til barn opp til skolealder tror jeg, så sånnsett kan det vel "forsvares" men jeg synes godt de kunne latt det være uansett. Personlig vil jeg heller spise ting som er søtet med sukker enn med kunstig søtstoff (siden jeg tåler sukker, altså), men generelt mener jeg at slike ting er en "uting", som bare skaper mer søthunger hos barna.

Sambo elsker sjokomelk, så han måtte jo bare kjøpe når han så det i butikken[8D] Han smakte, men likte det ikke så her ligger pakken ganske urørt i skapet. Det blir vel til at jeg kaster det en dag[8|]

Jeg har en liggende her fra bladet. Tenkte jeg skulle la nevøen (8 år) til sambo testen den etterhvert [;)] Men jeg er selv i utgangspunktet småskeptiskt til "slike ting" [8|]

Var helst Endre jeg tenkte på da!! Han blir jo snart 4 år.
Eline drikker melk fra flaske enda, men er flink å drikke fra sugerør da...

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

har du testa d sjøl og.

Ja, jeg smakte en sup..Nam nam, friskt og godt!![:D][:D] Der stod at man fant dem blandt te og sånn...Jeg må på butikken å se en dag..[:D]

litt skeptisk.. men syns det er utrolig spennende med sånt, så jeg er jo nødt å lete etter det og prøve!!! selv iallefall[;)]

satser på han kommer til å drikke melk ettrhvert i barnehagen.. når han ser de "store" drikker det. jeg drikker det ikke, og d blir ikke så ofte han og pappan eter skive sammen.. han pleier ville smake av han da, og syns det er stor stas å drikke a glass.. men rynker fælt på nesa når d er melk.. og bare later som han drikker..

har du testa d sjøl og.

litt skeptisk.. men syns det er utrolig spennende med sånt, så jeg er jo nødt å lete etter det og prøve!!! selv iallefall[;)]

satser på han kommer til å drikke melk ettrhvert i barnehagen.. når han ser de "store" drikker det. jeg drikker det ikke, og d blir ikke så ofte han og pappan eter skive sammen.. han pleier ville smake av han da, og syns det er stor stas å drikke a glass.. men rynker fælt på nesa når d er melk.. og bare later som han drikker..

Isabelle vil gjerne smake av pappa'n hun også. ØL! Hun snuser i ølboksen, er helt vill etter det, så her må man jammen passe på. Også har hun vært litt interessert i kaffekoppen min, så her en dag lot jeg henne smake når det var blitt lunkent og vel så det, tenkte at da syntes hun sikkert det var dritvondt og sluttet å mase. Men neida, den var nok ikke kald nok og vond nok, for hun maste om mer!

Ellers så er det jo vann og melk det går i her, og hun drikker kun av glass/kopp, har aldri tatt flaske eller tutekopp.

ORIGINAL: Glad70

har du testa d sjøl og.

Isabelle vil gjerne smake av pappa'n hun også. ØL! Hun snuser i ølboksen, er helt vill etter det, så her må man jammen passe på. Også har hun vært litt interessert i kaffekoppen min, så her en dag lot jeg henne smake når det var blitt lunkent og vel så det, tenkte at da syntes hun sikkert det var dritvondt og sluttet å mase. Men neida, den var nok ikke kald nok og vond nok, for hun maste om mer!

Ellers så er det jo vann og melk det går i her, og hun drikker kun av glass/kopp, har aldri tatt flaske eller tutekopp.

skal se ho kommer til å like øl like godt som mamma når ho blir stor[:D][:D]

kaffe ja.. ei jente han skal begynne i bhg med drakk masse kald kaffe vær dag[&:] ho syns d var knallgodt.. tok koppen og supa i seg som saft[8|] vi var på sånn åpen dag når jeg så d. ho fylte 2 like etter. de hadde begrensninger på hvor mye ho fikk drikke da, husker ikke hvor mye, men ALTFOR mye etter min mening!!

For og være ærlig så er det første gang jeg har hørt om det[:D]
Har ikke oe problem med å få i Sandra melk så jeg tror jeg styrer unna siden
vanlig melk ikke er noe problem her[:D]

Jeg LAR henne ikke drikke kaffe jeg altså, det var den bittelille supen, som jeg håpet skulle få henne til å mislike det. Men siden hun ikker gjør det så fortsetter jeg å sette kaffekoppen utenfor rekkevidde for henne (når den er ny er den jo varm og farlig også). Men rekkevidden blir stadig større da, så jeg går snart tom for plasser å sette den, som jeg når selv...

Ellers har vi prøvd å gi henne brus. Det liker hun IKKE. Da får hun det rareste ansiktet ever.[&:] Men hun går på neste gang likevel.[;)] Ikke så smart likevel?[8|]

Jeg LAR henne ikke drikke kaffe jeg altså, det var den bittelille supen, som jeg håpet skulle få henne til å mislike det.

skjønte d!! men bare MÅTTE fortelle om ho jenta for jeg syns d var litt villt[&:]

brusen "stikker" nok.. husker d fra jeg var liten at d var vondt på leppa hvis d var mye kullsyre.

Jeg LAR henne ikke drikke kaffe jeg altså, det var den bittelille supen, som jeg håpet skulle få henne til å mislike det.

skjønte d!! men bare MÅTTE fortelle om ho jenta for jeg syns d var litt villt[&:]

brusen "stikker" nok.. husker d fra jeg var liten at d var vondt på leppa hvis d var mye kullsyre.

Ja, jeg synes også det er vilt. Barn skal ikke drikke kaffe! Sover hun jenta om natta da?

Ja, det er "stikkinga" i brusen Isabelle ikke liker. De gangene vi har gitt henne, så har det alltid vært fra en helt nyåpnet flaske. Så den avsmak-kampanjen har virket etter hensikten, hun maser aldri om brus![:D] 

Sover hun jenta om natta da?

aner ikke.. vi blir vel kanskje mer kjent nå når han begynner hvis de skal gå samme dager da.
var på "åpen dag" jeg så d!!!

Gaute bruker også å mase etter kaffe, og jeg har også latt han smake. Jeg ser tydelig at han ikke liker det, men vil allikavel ha mer[8|] Han vil være som oss voksne han da, for jeg henter han vann i en kaffekopp, og han drikker som bare det[8D]

Back
Topp