Sint, skuffet, opprørt, lei meg...

Tjorv1

Livet blir til mens man går
Om dette innlegget ikke passer inn må moderator gjerne ta det bort.

Følte bare for å lufte frustrasjonen min om barnefar for noen.
Vi har hatt et sporadisk forhold over flere når når det har passet for oss begge med tanke på boplass, ikke vært i forhold med noen andre, jobb og det som ellers er. Vi har alltid vært gode venner gjennom alle disse årene og etter at våre siste forhold tok slutt ca samtidlig tidligere i år gjennoptok vi kontakten som "kjærester når det passer oss".

Vi fant ut av graviditeten veldig tidlig i svangerskapet og han var støttende, god, min klippe egentlig helt fram til den første ultralyden. Noen få dager etter denne var det som om fanden flyttet inn i han og nå oppfører han seg ene og alene som en drittsekk. Jeg kjenner han ikke igjen og jeg skjønner egentlig ikke hva som skjer. Jeg har den siste tiden sagt til han at jeg ikke forventer noe av han utenom at han stiller opp for mini og at han oppfører seg som en mann. Det eneste jeg har fått tilbake av respons er egentlig at dette er min egen feil, dette får jeg gjøre på egenhånd mm. Jeg er så skuffet og sint, vi var to om dette selv om det ikke var planlagt. Vi har hatt så god komunikasjon framtil første ultralyd og nå har han forandret helt om. Jeg vil mest bare gråte. Magen vokser sakte men sikkert og jeg klarer meg jo fint alene. Det er bare så leit hele greia.

Jeg angrer ikke på valget som ble tatt om å beholde, men noen ganger tenker jeg "Er det virkelig verdt det?" Vet ikke hva jeg vil med innlegget, trengte nok bare å tømme meg litt. Akkurat nå så har jeg menn av alle slag langt oppi vranghalsen.. Stor matlyst og kvalme gjør det ikke akkurat bedre..

Uansett, ha en fin kveld kloke, gode, flotte gravide damer!

Hilsen Tjorv1

Hei . Det er så absolutt verdt det ! Jeg var i liknende situasjon med min sønn, faren var en fryd fram til han tok en helomvending tre måneder før termin, da fikk han plutselig for seg at jeg hadde lurt han og at jeg ødela livet hans osv. Han ble en skikkelig drittsekk ! Med hormoner i tillegg til vårt vanlige følelsesliv, er det helt grusomt å plutselig bli alene med et så stort ansvar! Men jeg skal love deg at gledene man får over barna, og ikke minst den nærkontakten og det sterke båndet man som alene får til barna sine, det er helt ubeskrivelig!! Det er så fantastisk !

Håper du klarer å glede deg ! Mange klemmer til deg !

Sent from my iPhone using BV Forum

Babyen vil være verdt det :-)
Men det er jo ulempen å få baby med en pv.
Kanskje han snur og kanskje ikke, uannsett vil det nok gå bra med deg og babyen :-)
Håper jo for hans og barnets del snur, men bare husk at en sosialfar som stiller opp er bedre enn en biologisk som ikke er der eller som er ustabil :-)

Vil anbefale at dere setter dere ned og prater om det. Spør ham hvorfor han har ombestemt seg og minn han på at han var med på å beholde. Det er like mye hans ansvar å passe på prevensjon. Ikke la ham slippe unna å forklare seg. Typisk menm å få panikk når de innser hva som skal skje, men ikke greit å gi blaffen i ansvaret sitt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Off! Trist at du må gå igjennom dette! :( sender deg gode tanker! Dette klare du nok heilt fint :) kanskje han bere blei litt skremt? Ikkje at det e god nok grunn til heilomvendingen, men håper han bere trenger litt tid på å fordøye dette fantastiske som skal skje! Det blir jo ofte litt meir virkelig når ein er på ultralyd :) masse lykke til! Eg har ikkje barn fra før av, men trur og håper at det blir verdt kver einaste dag med usikkerhet og redsel! Klemmer til deg :)

♡ Venter et Ivf mirakel 6.Februar ♡

Back
Topp